  • 11. Data: 2007-03-14 14:04:49
    Temat: Re: Kupno samochodu ze wspolwlascicielem (znika OC :) na DG
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 14-03-2007 o 14:30:45 Efreet <e...@p...onet.pl> napisał:

    > hmmm...a OC ?? czy rowniez AC ?? bo skoro ojciec ma nim nie jezdzic, to
    > przeciez tylko ja moge rozwalic :>

    nie znam się, ale OC i AC muszą być na osoby wpisane
    do dowodu rejestracyjnego prawda?
    opieram się na tym co mi napisali w e-porady.pit.pl

    Piotr

  • 12. Data: 2007-03-16 08:06:18
    Od: "sojkasia" <s...@o...pl>

    paliwo w koszty tylko brutto, vatu nie odliczycie chyba że jest to
    auto spełniające określone warunki, wówczas vat odliczycie, co do
    reszty typu OC AC, myjnia, częsci itp spokojnie mozecie wrzucać
    wkoszty i odliczać vat, tylko tak się zastanawiam, dużo będziecie
    mieli tych zniżek na oc i ac skoro i tak wrzucicie je sobie w koszty?
    a to nie wyjdzie na to samo? jesli bedziecie mogli wrzucić tylko 90% a
    nie 100% o te parę groszy robić sobie tyle zachodu i kombinowac?

    pozdrawiam
    kasia

  • 13. Data: 2007-03-16 11:19:55
    Od: "Efreet" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > a to nie wyjdzie na to samo? jesli bedziecie mogli wrzucić tylko 90% a
    > nie 100% o te parę groszy robić sobie tyle zachodu i kombinowac?

    :))

    Widze Kasiu, ze chyba nie posiadasz samochodu ?? :)
    Nie jestem VATowcem, wiec mnie VAT wsio ryba...ale:
    a) jesli wrzucam calosc OC w koszty, to zaplace 81%*1500 PLN = 1215 PLN
    b) jesli wrzuce tylko 90%, to zaplace 81%*90%*1500 i uwaga: *40% (bo zyskam 60%
    znizki ojca na OC :) = 437,4 PLN

    Sama ocen, czy jest sie o co bic :P

    pzdrv,
    Efreet

  • 14. Data: 2007-03-16 14:55:56
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 16-03-2007 o 09:06:18 sojkasia <s...@o...pl> napisał:

> [...]
    > a to nie wyjdzie na to samo? jesli bedziecie mogli wrzucić tylko 90% a
    > nie 100% o te parę groszy robić sobie tyle zachodu i kombinowac?

    bez zniżki ok. 900zł/rok, ze zniżką ok. 300zł/rok,
    poza tym po roku takiej współwłasności nabywam 10%
    dodatkowej zniżki na przyszłość.

    Piotr

  • 15. Data: 2007-03-28 13:36:57
    Od: "Efreet" <e...@w...pl>

    On 13 Mar, 01:47, "Efreet" <e...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > w koszta, na stan, etc ;) - to nie musze prowadzic ksiazki ewidencji
    > przejazdow, tylko cale paliwko, naprawy myk w KUP, prawda ??
    >
    > No ale teraz tak - chcialbym, zeby moj ojciec byl wspolwlascicielem auta, zebym
    > mial znizki naOC. I jak to rozwiazac ??
    >
    > Pani w US przez telefon powiedziala mi, ze moge ustanowic ojca posiadaczem np.
    > 10% auta, wziac w KUP 90% jego wartosci i na pozostale 10% uzyskac od rodzica
    > uzyczenie.
    >
    > Ktos sie orientuje w tej sprawie ?? Czy w takim przypadku moge sobie potem

    ooo...co dzisiaj wyczytalem na jednym z forum.

    "rob tak jak ja robilem z maluchem i robie z bmw. ja jestem
    wlascicielem, moja mama wspolwlascicielem. zalatwialem na malucha
    ubezpieczenie w samopomocy, okazalo sie ze moja mama nie ma pelnych
    znizek, ale luz, tata ma pelne znizki, a jako wspolmalzonek jego
    znizki przechodza na mame, a tym samym na mnie, wiec mam komplet
    znizek i jest git a w dowodzie ja widnieje jako wlasciciel"

    a poza tym - musi byc 10% ?? czy wystarczy 1% ?? :P

    Efreet

  • 16. Data: 2007-04-03 13:37:46
    Od: "Efreet" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > znizek i jest git a w dowodzie ja widnieje jako wlasciciel"
    >
    > a poza tym - musi byc 10% ?? czy wystarczy 1% ?? :P

    Hm hm...wozek nabylem, ale troche sie mi pozmienialo, takze mam nowe pytania.
    1. Zakupiony mial wpisane w niemieckie papiery wartosc 340 E. Czyli powinien go
    kupic najpierw moj szwagier, a pozniej mi odsprzedac za wartosc rynkowa, zeby go
    wziac w EST ?? Wtedy wyjdzie taniej ?? :)
    2. Gdybym w tym momencie kupil woz, ktorym jezdze i wzial w EST, powiedzmy za
    5000, a za pol roku, jak kupie od szwagra ten nowy (oczywiscie jezdzac nim i
    biorac faktury za paliwo na ten za 5k), i bym sie chcial pozbyc z EST tamtego
    taniego (zeby miec podkladke dla US, ze do celow prywatnych jezdze tamtym) - to
    jak taka procedura powinna wygladac ??

    pzdrv,
    Efreet

  • 17. Data: 2007-04-03 21:13:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Apr 2007, Efreet wrote:

> [...]
    > kupic najpierw moj szwagier, a pozniej mi odsprzedac za wartosc rynkowa, zeby go
    > wziac w EST ?? Wtedy wyjdzie taniej ?? :)

    Co wyjdzie taniej? Przecież szwagier zapłaci podatek (dochodowy) od
    różnicy. No chyba że najpierw sobie poużywa ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2007-04-06 17:14:57
    Od: "Efreet" <e...@p...onet.pl>

    >  Co wyjdzie taniej? Przecież szwagier zapłaci podatek (dochodowy) od
    > różnicy. No chyba że najpierw sobie poużywa ;)

    No oczywiscie, ze pouzywa ;)
    Swoja droga - jak dlugo musi uzywac ?? :) jest gdzies to okreslone ??

    Efreet

  • 19. Data: 2007-04-07 18:42:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Apr 2007, Efreet wrote:

    > No oczywiscie, ze pouzywa ;)
    > Swoja droga - jak dlugo musi uzywac ?? :) jest gdzies to okreslone ??

    W ustawie o podatku dochodowym - pół roku (sprawdz, chyba w zapisie jest
    że 6 miesięcy), dla VAT nie pamiętam.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2007-04-09 12:14:34
    Od: "Efreet" <e...@p...onet.pl>

    >  W ustawie o podatku dochodowym - pół roku (sprawdz, chyba w zapisie jest
    > że 6 miesięcy), dla VAT nie pamiętam.

    A wiesz moze, w ktorym momencie moge wciagnac woz na EST ?? slyszalem, ze w
    ciagu 4 dni od przekroczenia granicy musze go zarejestrowac (4 roboczych jak
    mniemam ??) Bo bym wliczyl w koszta juz paliwo za przyjazd do domu :) - czy
    bedzie to data przekroczenia, rejestracji czy czegos jeszcze innego ??

    I dalej - czy na fakturze za paliwo musi byc numer rejestracyjny pojazdu ??

    Efreet