eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiLaptop z USA za 99$ + 600$ przesyłka - kwestie cła i VAT'u. › Laptop z USA za 99$ + 600$ przesyłka - kwestie cła i VAT'u.
    From: kszyhó <k...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Laptop z USA za 99$ + 600$ przesyłka - kwestie cła i VAT'u.
    Date: Sun, 18 Nov 2007 01:28:12 +0100

    Witam,

    Zamierzam kupić na Ebay'u w USA używanego laptopa, od osoby prywatnej.
    Jeżeli kosztowałby on powiedzmy 99$, a za wysyłkę zapłaciłbym 600$,
    to osoba ta będzie zadowolona, gdyż oczekuje łącznie 700$.
    Przesyłka - myślę - DHL, UPS, TNT lub coś w tym rodzaju (?).

    ... no i co dalej? Jaką procedurę celną/podatkową należy przejść?

    Czy ktoś się zainteresuje moją paczką? Kiedy? W jaki sposób do mnie dotrze?
    No bo nie wiem, czy oni te paczki na lotnisku jakoś ewidencjonują?
    i czy potem sprawdzają, co tam było, oceniają wartość celną?
    A może to ja powinienem iść i podać gdzieś, że przyszła mi paczka,
    ale jest warta 99$? Bo jeżeli się nie zgłoszę, to ktoś naliczy dużą karę?

    Wybaczcie, że takie naiwne pytania zadaję, ale mam "zagwozdkę",
    jak się będzie odbywała taka "odprawa celna", czy jak to tam zwał...
    No to jest problem - paczkę wypadałoby ubezpieczyć na 700$
    a jednocześnie ma być ona warta 99$ - kompletnie się nie znam na tym...

    Gorąca prośba do Was fachowców od kwestii prawnych i podatkowych :) :) :)
    doradźcie krok po kroku, jak należy całość przeprowadzić,
    aby było dobrze, tanio i się nikt potem nie czepiał ;)

    Dzięki z góry i serdeczne pozdrowienia,
    Krzysztof Piotrowski.