  • 201. Data: 2009-02-10 21:36:29
    Temat: Re: Legalna piramida finansowa
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomek napisal:
    > Dobra, przyznać się: kto czytał jakieś analizy o genezie systemu emerytalnego,
    > a kto tylko na Wikipedii liznął akapit pierd...... o Bismarcku :-) ?

    Wiesz, jak mi na lekcji historii mowiono o Bismarcku i jego systemie
    emerytalnym, to najbardziej zaawansowanym komputerem jaki widzialem
    byl ZX-80 (nie mylic z pozniejszym modelem ZX-81 :) ). Wikipedia
    to wtedy nie bylo nawet science-fiction :D
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 202. Data: 2009-02-10 21:42:25
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Wojciech Bancer napisal:
    > Gdzie Ci się kręci "rządowy ryj" przy ubezpieczeniach na życie z
    > funduszami inwestycyjnymi? O.o

    Czytamy ze zrozumieniem :) :

    Pisze o IKE. Indywidualnych Kontach Emerytalnych. Wieloletnich
    lokatach oprocentowanych zalosnie, bo banki wiedza, ze wlascicieli
    lokat maja w garsci. Przekret tego rzedu, co niegdysiejsze swiadectwa
    udzialowe NFI. Ustawowe naganianie klienteli i pompowanie pieniedzy
    w prywatny biznes z maksymalnym zdolowaniem inwestora. Na szczescie
    obecne pokolenie jest juz bardziej obyte z finansami i tego kitu juz
    tak latwo nie kupuje, jak poprzednicy (z te slowa piszacym wlacznie)
    kilkanascie lat temu.

    > No to masz. DG.

    Na etacie? Nie konfabuluj, prosze. Po drugie: najnizsza
    emerytura jest od najnizszej krajowej, a nie od 60% sredniej.
    To taka wcale nie drobna roznica.

    > No to masz. DG. O co płacz?

    Czy Ci przypadkiem horyzonty myslenia nie przeszly w granicy
    w punkt widzenia? Caly czas o DG. A gdzie pracownicy najemni?
    Juz ich zaorales?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 203. Data: 2009-02-10 22:53:59
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 22:36:29 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

> [...]
    > byl ZX-80 (nie mylic z pozniejszym modelem ZX-81 :) ). Wikipedia
    > to wtedy nie bylo nawet science-fiction :D

    Ja nie twierdzę że Bismarck był marksistą - ja twierdzę że stwierdzenie
    że Bismarck wymyślił ZUS jest tak samo bliskie prawdy jak to że Buzek
    wymyślił OFE.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 204. Data: 2009-02-10 23:01:02
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomek napisal:
    > Ja nie twierdzę że Bismarck był marksistą - ja twierdzę że stwierdzenie
    > że Bismarck wymyślił ZUS jest tak samo bliskie prawdy jak to że Buzek
    > wymyślił OFE.

    Moze nie twierdzisz, ale napisales - nie wprost. A usenet to wpisy,
    a nie telepatia :D Widze co napisales, nie wiem, co myslales.

    Coz, moze to niewygodne, ale odpowiada sie za WSZYSTKIE skutki
    swoich decyzji, nawet jezeli odbiegaja od zamierzen.

    Tak wiec idea panstwowych ubezpieczen spolecznych pochodzi od Bismarcka,
    jak i wprowadzenie OFE firmowal Buzek. Niewazne, kto faktycznie wymyslil.
    Oni to wprowadzili, bo mieli w danej chwili moc sprawcza. I oni daja
    tym tworom gebe (w sensie gombrowiczowskim ;) ).
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 205. Data: 2009-02-10 23:09:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    [...]

    > Nie nalezy? A skad bierze srodki? O ile wiem to od pracodawcow,
    > czyli obciaza koszty pracy. Niczym nie rozni sie od skladek ZUS.
    > A to, czy odprowadza to pracodawca, czy ja to tylko kit propagandowy,
    > o czym wiadomo od roku 1999, gdy ta jedna patologie (ZUS) uzupelniono druga (OFE).

    "Przychodami Funduszu są głównie środki pochodzące z obowiązkowych
    miesięcznych wpłat. Wpłat tych dokonują pracodawcy, którzy zatrudniają
    co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, a
    wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w ich zakładzie jest niższy
    niż 6 %."

    Więc nie do końca "tak jak ZUS".

    > Z zalozenia PFRON jest na rehabilitacje POWYPADKOWA.

    A to twierdzenie skąd?
    "Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych jest funduszem
    celowym, którego środki przeznaczane są na rehabilitację zawodową i
    społeczną osób niepełnosprawnych oraz zatrudnianie osób niepełnosprawnych."

    Widzisz tu gdzieś POWYPADKOWĄ?

    > Sam twierdziles, ze Twoj przypadek - jako wrodzony, znany i nieuleczalny
    > - nie podchodzi pod zadne TU. A dlaczego ma podchodzic pod PFRON?

    Bo to fundusz celowy, a nie TU.

    > Bo politycy tak orzekli? Uzyje Twojej metody argumentacji: oderwij sie
    > na moment od swojego przypadku jednostkowego i sprobuj zebrac argumenty
    > na rzecz finansowania z PFRON? Na serio jestem zainteresowany. Bo jeden
    > argument widze: swiadome kupowanie spokoju spoleczenego za cene
    > sfinansowania kazdemu minimum egzystencji. Tylko jest tu jeden problem:
    > jestesmy za biednym krajem na finansowanie nawet tego minimum :(

    Ależ nie finansuj. Zatrudniaj niepełnosprawnych :]
    Ty wiesz co mi ten PFRON może zrefinansować? Składki ZUS. Nic mi
    nie zrefinansuje jak będę siedział na dupie i nic nie robił, bo najpierw
    te składki muszę sam opłacić. Drobna różnica, nie?

    Wolałbyś, żebym siedział na rencie i ciągnął na full z systemu, nic nie
    dając w zamian? :>

    [...]

    > Wyciagam wnioski. Jezeli sie myle, wskaz w ktorym miejscu.
    > Jezeli zas uwazasz, ze nasza dyskusja nie ma sensu, to OK,
    > ale wtedy nie uzywaj swojego jednostkowego przypadku jako
    > argumentacji, bo jednostkowy przypadek - jak Ci to wytknal juz Liwiusz -
    > nie moze byc podparciem masowej patologii: zakazmy nozy, bo ktos kogos
    > zasztyletowal, co? Angole juz ida w tym kierunku: skazuja za posiadanie
    > noza kuchennego w plecaku lub srubokreta w kokpicie samochodu.

    Czekaj, bo się pogubiłem. Pro-zachodnio, źle. Pro-wschodnio, źle. To jak
    jest dobrze? Jestem samotnym kwiatkiem na tafli?

    > Ja juz ponad 20 lat odprowadzam skladki. Wszystkie i nawet wiecej.
    > Do tej pory te ubezpieczenia sa dla mnie martwe. Gdybym te skladki odkladal
    > na zwyklej lokacie, to nie musialbym w przyszlosci lekac sie o byt.
    > Masz taki staz?

    Nie mam. A jak będąc w wieku lat 15-tu miałem sam sfinansować sobie
    operację spowalniającą rozwój choroby, tak, żeby obecnie w wieku 26 lat
    móc mówić "to ja mogę zarabiać, a nie ciągnąć z systemu"? Niech zgadnę
    - rodzina. A jak ich stać nie było, to co?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 206. Data: 2009-02-10 23:13:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    [...]

    > Czytamy ze zrozumieniem :) :

    > Pisze o IKE. Indywidualnych Kontach Emerytalnych. Wieloletnich
    > lokatach oprocentowanych zalosnie, bo banki wiedza, ze wlascicieli
    > lokat maja w garsci.

    A wg Ciebie to oprocentowanie lokat tak ze dwa lata temu było
    nie-żałosne? W *najlepszej* sytuacji ledwie przekraczało inflację. W
    standardowej było sporo poniżej.

    A z IKE można się wycofać. Po prostu zapłacisz belkę, tak samo jakbyś
    miał normalną lokatę.

    > Na etacie?

    A możesz robić DG 8h/dzień. :-P

    > Czy Ci przypadkiem horyzonty myslenia nie przeszly w granicy
    > w punkt widzenia? Caly czas o DG. A gdzie pracownicy najemni?
    > Juz ich zaorales?

    Ci z kolei mają maksymalne stawki. Nie widzę problemu. :-P

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 207. Data: 2009-02-10 23:19:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    [...]

    > O rany! Czyli Ty zarabiasz. I odprowadzasz skladki.

    Dokładnie. Podatki też płacę i się tego nie wstydzę. :-P

    > I uwazasz, ze dla Ciebie lepiej jest odprowadzac te horrendalne
    > skladki niz je odlozyc, zainwestowac itp.?

    Nie. Uważam, że dobrze jest robić jedno i drugie (odkładać na ZUS
    i samodzielnie). Zawsze się lepiej czuję wiedząc, że nawet gdyby moje
    inwestycjie szlag trafił (z różnych przyczyn), to zawsze te obowiązkowe
    składki mam opłacone, udokumentowane i jest ok. :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 208. Data: 2009-02-10 23:22:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 21:57:45 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > I posłużę się innym przykładem - OC mianowicie.
    > Dla roweru.
    > Mam OC - i co z tego, skoro tego ubezpieczenia na którym by
    > mi najbardziej zależało NIE MA?
    > Nie ma oferty rynkowej. Wcale.

    A dlaczego nie ma? I dlaczego nie zacząłeś tego oferować
    skoro widzisz taką lukę na rynku? Może tutaj jest odpowiedź.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 209. Data: 2009-02-10 23:23:38
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 22:00:59 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Trzba sobie odpowiedzieć na pytanie: jaki jest *cel* *społecznych*
    > ubezpieczeń.

    A Ty wiesz? Bo ja podejrzewam że cel o którym się mówi w zaciszu
    gabinetów jest zgoła inny niż cel oficjalny.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 210. Data: 2009-02-10 23:27:32
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 22:18:42 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Minor correction.
    > Szczególnie jak się patrzy na te "prywatne banki bez marmurowych
    > pałaców".
    > Podejrzewam że fachowcy od marketingu nawet będą umieli wytłumaczyć
    > po co ten marmur ;)

    Ale to tak jak z tym Twoim OC od roweru. Oligopol czy jak to tam się zwie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek