  • 1. Data: 2009-05-26 04:40:30
    Temat: Ludzie to są jednakowoż głupie ;-)
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    "34 proc. popiera poprzedni system PIT ze stawkami 19 proc., 30 i 40
    proc., a 31 proc. jest zadowolonych z obecnej skali podatkowej."
    (click --> http://tinyurl.com/ludzie-to-sa-glupie)

    Czyli IMHO należy czytać to tak:
    "trudno zapłacę więcej ale niech tego wrednego sąsiada jeszcze bardziej
    obedrą ze skóry".

    No bo przecież (raczej) nie chodzi o większe wpływy budżetu.

    Piotrek

  • 2. Data: 2009-05-26 07:52:31
    Temat: Re: Ludzie to są jednakowoż głupie ;-)
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-05-2009 o 06:40:30 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

> [...]
    > obedrą ze skóry".
    >
    > No bo przecież (raczej) nie chodzi o większe wpływy budżetu.

    Jak się wchodzi w grupę która średnio na jeża wie więcej niż przeciętny
    statystyczny Polak, to się potem człowiekowi wydaje że ludzie zmądrzeli.
    A tu niespodzianka :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-05-26 09:58:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 26 maj 2009 06:40
    (autor Piotrek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gvfrvr$et0$3@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > No bo przecież (raczej) nie chodzi o większe wpływy budżetu.

    Dlaczego? Nie wszyscy są anarchistami.

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2009-05-26 10:55:11
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tristan wrote:
    > Dlaczego? Nie wszyscy są anarchistami.

    ???

    Co wspólnego ma - Twoim zdaniem - ograniczanie wysokości podatków z
    anarchizmem?

    Piotrek

  • 5. Data: 2009-05-26 11:09:35
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Tristan pisze:
    > Dlaczego? Nie wszyscy są anarchistami.

    Tristan, z całym szacunkiem, ale przejawiasz poglądy faszystowskie co
    już Ci chyba wytknąłem. Problem nawet nie w tym, że takie je masz, tylko
    w tym, że przejawiasz je nieświadomie. Mogę się domyślać, że to z powodu
    lat propagandy omnipotentnych państw, które za cnotę obywatelską wmówiły
    podporządkowanie organom państwa. A wiele ideologii, nawet wykluczając
    błędnie przytoczony anarchizm, za państwo uznaje obywateli a nie
    instytucje. Wartość, w postaci samodzielnego i wszechwładnego bytu
    państwowego, uznaje m. faszyzm (włoski). I tak ujęty faszyzm jest o
    wiele groźniejszy od Farfałów i chłopców pokazujących pozdrowienie rzymskie.

    Nie chcę wszczynać flejma, więc w miarę krótko to sobie wyjaśnijmy i
    rozstańmy w pokoju.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl

  • 6. Data: 2009-05-26 11:24:59
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-05-2009 o 12:55:11 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > ???
    >
    > Co wspólnego ma - Twoim zdaniem - ograniczanie wysokości podatków z
    > anarchizmem?

    Ma sporo - ogranicza anarchizm (szarą strefę) :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-05-26 11:33:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 26 maj 2009 12:55
    wasz znak: <gvghuc$4td$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > ???
    > Co wspólnego ma - Twoim zdaniem - ograniczanie wysokości podatków z
    > anarchizmem?

    Bo państwo jako jednostka organizacyjna służy obywatelom. Ale może służyć
    tylko, jeśli ma na to fundusze (czytaj: podatki). Więc rozsądnie myślący
    obywatele nie są przeciwnikami podatków, bo wiedzą, że dzięki temu państwo
    jest w stanie sprawnie działać i pełnić służebną rolę wobec obywatela.

    A jak ktoś jest anarchista, to mu się wydaje, że świat może istnieć bez
    organizacji w państwa/gminy itp.

    --
    Tristan

  • 8. Data: 2009-05-26 12:47:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tristan wrote:
    > Bo państwo jako jednostka organizacyjna służy obywatelom. Ale może służyć
    > tylko, jeśli ma na to fundusze (czytaj: podatki).

    I od tego jest fiskalna funkcja podatków.

    > Więc rozsądnie myślący
    > obywatele nie są przeciwnikami podatków, bo wiedzą, że dzięki temu państwo
    > jest w stanie sprawnie działać i pełnić służebną rolę wobec obywatela.

    IMHO, rozsądnie myślący obywatele są natomiast przeciwnikami zwiększania
    podatków w celu osiągania celów pozafiskalnych.

    Bo akurat to kompletnie się nie sprawdza i państwo, rękami swoich
    urzędników, jest w stanie zmarnować każde pieniądze.

    Zobacz jak funkcjonuje obszar ubezpieczeń społecznych czy też
    "bezpłatnej" służby zdrowia.

    > A jak ktoś jest anarchista, to mu się wydaje, że świat może istnieć bez
    > organizacji w państwa/gminy itp.

    To oczywiście prawda.

    Ale pytanie było o co innego.

    Skąd Ci się wzięła teza, że żądanie obniżania podatków jest tożsame z
    anarchizmem?

    Piotrek

  • 9. Data: 2009-05-26 12:52:11
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-05-2009 o 14:47:28 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

> [...]
    > urzędników, jest w stanie zmarnować każde pieniądze.
    >
    > Zobacz jak funkcjonuje obszar ubezpieczeń społecznych czy też

    Przy czym warto dodać, że pozafiskalna funkcja podatków to także
    szpiegowanie obywateli (w przypadku podatku dochodowego połączonego z PCC
    jest to oczywisty, nieukrywany przez MF cel)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2009-05-26 12:55:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 26 maj 2009 14:47
    wasz znak: <gvgohc$kds$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > I od tego jest fiskalna funkcja podatków.

    No i?

    > IMHO, rozsądnie myślący obywatele są natomiast przeciwnikami zwiększania
    > podatków w celu osiągania celów pozafiskalnych.

    A) Pisałeś o niezmniejszaniu, a nie o zwiększaniu

    B) Jakich celów pozafiskalnych? Dziwiłeś się, że 34% popiera stary system,
    korzystniejszy dla budżetu, a mniej korzystny dla bogaczy.

    > Bo akurat to kompletnie się nie sprawdza i państwo, rękami swoich
    > urzędników, jest w stanie zmarnować każde pieniądze.

    Nikt jednak nie wymyślił lepszego sposobu organizacji życia. Pozostaje więc
    ulepszać i reformować sposób działania państwa tak, aby jak najmniej się
    marnowało.

    > Zobacz jak funkcjonuje obszar ubezpieczeń społecznych czy też
    > "bezpłatnej" służby zdrowia.

    Wiem. właśnie wróciłem, po miesiącu czekana na termin, od alergologa. Nie
    zostałem przyjęty, to pani dochtór zapomniała, że się ze mną umówiła i
    sobie pojechała na sympozjuma. Tylko, że niestety służba zdrowia jest
    porażką na całym świecie, a w systemach odpaństwowionych, jak w USA to jest
    dramat całkowity. W UK też próbowali ZTCW odpaństwawiać i tylko się im
    rypło na ryja.

    > Skąd Ci się wzięła teza, że żądanie obniżania podatków jest tożsame z
    > anarchizmem?

    Nie jest tożsame. Ale jest przeciwko państwu, a więc generalnie kierunek na
    anarchię.

    --
    Tristan