    From: Gość<k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: O pisaniu programów komputerowych
    Date: Sun, 2 Jan 2005 23:57:04 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Witam. Mam trzy pytania:
    1. Ktoś mi powiedział, iż prowadząc DG polegającą na tworzeniu
    oprogramowania powinienem być płatnikiem VAT, z innego źródła
    dowiedziałem się, iż nie musze być płatnikiem VAT, póki nie osiągnę
    przychodu o określonej wysokości. Jak jest naprawdę?
    2. Chcę sprzedać prawa autorskie do mojego programu. Czy osoba
    która je zakupi, będzie mogła sprzedawać ten program (licencję na
    użytkowanie) oraz czy będzie mogła sprzedawać innym licencję na
    sprzedaż?
    3. Czy sprzedawszy prawa autorskie do mojego programu, mogę
    potem zrobić jego "klon" (czyli zmienić nazwę, wygląd, zostawiając tę
    samą zasadę działania) i traktować jako nowy program, czyli czy mogę
    znów sprzedać prawa autorskie do tego drugiego programu,
    sprzedawać go (licencję na użytkowanie) itp. Czy można tworzyć tak
    podobne programy?

    -> http://usenet.pomocprawna.info