  • 11. Data: 2005-05-04 21:35:55
    Temat: Re: Od kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu przerejestrowania ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 May 2005, Kriss wrote:

    >+ > Ekhm... przegapiłeś 5 lat od zmiany ustawy ;)
    >+ > Gdzieś tak od 2000 czy 2001 próg dopuszczalności niezaliczenia w ST
    >+ > (zresztą równy progowi amortyzacji jednorazowej !) wynosi 3500 zł...
    >+ > Poprzednio rzeczywiście próg wynosił 2500 zł :)
    [...]
    >+ Nie wiem do kogo pijesz ?

    Do czego, nie do kogo :)

    >+ Ja mówię o ktryterium czasowym a Ty zdaje się o kwotowym .

    Kiedy one są *łączne*. I o to mi chodzi :)

    >+ Ponad to cyt"próg dopuszczalności niezaliczenia w ST "to jakiś
    >+ nowopotwór językowo logiczny.

    Masz prawo tak uważać. Jak wolisz to zapodam że "zgodnie z art.
    22d.1 ale w odróżnieniu od art. 22f.3".

    >+ W tym kontekście przeznaczenie młotka pozostawiam
    >+ do rozważenia raczej w sensie użytkowym i celowym niż prawidłowości ewidencji
    >+ księgowej i kwalifikacji kosztów.

    To się nazywa "negacja przez sprowadzenie do absurdu" :)

    >+ W razie wątpliwości rozważ kwestię młotka przy cenie zakupu 5000,00 pln
    >+ i przewidywanym i faktycznym okresie użytkowania 9 miesięcy

    Nie ma pytań.
    Była *WYRAŹNIE* mowa o sprzęcie wartym MNIEJ niż 3500 zł.
    Mniej niż progi:
    - dopuszczalności zaliczenia w KUP
    - dopuszczalności amortyzacji jednorazowej
    *przypadkiem* (? :)) jednakowe. Oba 3500 zł. Pomieszane przez ciebie
    skutecznie jeden z drugim !

    >+ (sprzedaż jako
    >+ używany).Może to rozjaśni Ci trochę subtelną różnicę i wskaże wady i zalety
    >+ różnych możliwych rozwiązań.

    Ależ jakoś na razie nic nie rozjaśniło: układ jest prosty ("jak drut
    kolczasty", jak to na praktykach mawiano :)):
    1. sprzęt <3500 zł WP wolno uznać za KUP
    2. sprzęt <3500 zł WP wolno poddać amortyzacji jednorazowej.

    To są dwa ODRĘBNE zezwolenia zawarte w ustawie !!
    Dlaczego zabraniasz skorzystać z 1. w momencie kiedy uważasz że wolno
    skorzystać z 2. ??

    >+ Pozdrawiam,Kriss

    ..wzajemnie :) - Gotfryd

  • 12. Data: 2005-05-05 08:40:05
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <0...@n...onet.pl>,
    "kriss" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > I owszem ,składnik majątku wpisany do WP po upływie roku staje się z automatu
    > ST o ile oczywiście jest przez ustawę wymieniony jako możliwy do zaliczenia
    > do
    > ST.Obowiązują trzy warunki uznania czegoś za ST z czego jeden wymieniłem
    > powyżej,dwa następne to cena nabycia i przewidywany okres użytkowania.

    A potrafisz przytoczyć przepisy potwierdzające to, co tu wypisujesz?

    > Nie ma mam nadzieję wątpliwości co do tego,że omawiany zakup podlega wpisowi
    > do
    > którejś z ewidencji w dacie zakupu.

    Częściowo. Zgadzamy się co do tego, że podlega wpisowi. Co do daty już
    nie.

    > Kryterium zaliczenia do ST jest spełnione
    > poprzez;
    > -dopuszczenie przez ustawę - środki transportu,
    > -cenowe-powyżej 1500,00
    > do dyskusji i decyzji zainteresowanego pozostaje okres użytkowania.
    > Po upływie roku samochód podlega wykreśleniu z EWP - powodem będzie utrata
    > statusu wyposażenia i nabycie statusu ST.

    Ponownie - przepis poproszę.

    > Kwestie korekty KUP w tym jednostkowym przypadku oznaczają wyłacznie korektę
    > techniczną zapisu (zmiana kwalifikacji kosztu)nie powoduje to zmiany
    > wysokości
    > KUP i naliczania odsetek.Ze względu na wartość -3000,00 i uprzednie
    > zaliczenie
    > do WP-operacja ta nie musi zostać odnotowana w EST w dacie utraty stausu
    > wyposażenia przez samochód.Jest to jednak odstępstwo od zasady generalnej.
    > Wpis do EST w dacie zakupu jest prostszym rozwiązaniem - ale jak ktoś chce
    > pod
    > górę to b.proszę.

    Mam dziwne wrażenie, że opierasz się na czymś baaaaardzo starym.

    > Kwestia gustu.

    Raczej polszczyzny komentującego.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 13. Data: 2005-05-05 10:28:30
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    Bez cytowania bo mi się nie chce.
    Dyskusja jest akademicka.
    Być może przejawiam objawy starczej demencji podatkowej i rachunkowej.
    Co do mnie - jestem leniwy i dość pedantyczny.Z tej to przyczyny składniki
    majatku firmy lubie mieć w ewidencji i "na stanie" oznaczone co do
    statusu ,miejsca położenia,nr ewidencji itd.
    Ponieważ mam prawo taki jak w dyskusji składnik majatku zaliczyć do ST to
    zaliczam i upraszczam sobie robotę - nie uaktualniam po roku stanu WP , mam to
    od początku w tym miejscu w którym chcę.
    Ponieważ na KPiR co do metod rachunkowości świat się nie kończy - sugeruję
    rozwiązania prostsze i zgodne z przepisami obrazujące sytuację majątkową firmy
    w sposób jasny i zgodny z rzeczywistością, nie wymagający dodatkowych
    objaśnień np. w sytuacji konieczności sporządzenia wniosku kredytowego i
    uproszczonego bilansu.
    Sugeruję , nie zmuszam do stosowania .
    Uwagi i wtręty typu "nie czytasz ustawy" lub inne złośliwości pomijam lub
    odpowiadam w tym samym stylu - mam prawo.
    Jak dla mnie EOT.
    Pzdr-Kriss

  • 14. Data: 2005-05-05 13:35:45
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <5...@n...onet.pl>,
    "Kriss" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Bez cytowania bo mi się nie chce.
    > Dyskusja jest akademicka.

    Jeśli nawet, to nie usprawiedliwia wprowadzania ludzi w błąd przy jej
    okazji. A to właśnie robisz.

> [...]
    > zaliczam i upraszczam sobie robotę - nie uaktualniam po roku stanu WP , mam
    > od początku w tym miejscu w którym chcę.

    No i fajnie. Sęk w tym, że (tu zastrzeżenie: według UPDOF - nie wiem, co
    wpisali w UPDOP) gdybyś go wpisał do EW, to po roku nic nie musisz z tym
    robić. Masz prawo takiego składnika majątku nie zaliczyć do ŚT *trwale*.
    Po roku to trzeba ujawnić te o WP (Wartości Początkowej) ponad 3500 zł -
    oczywiście jeśli nie wpisałeś ich do EŚT od razu, bo np. zakładałeś, że
    młotek za 5000 zł wytrzyma tylko 9 miesięcy.

  • 15. Data: 2005-05-05 14:14:14
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Jeśli nawet, to nie usprawiedliwia wprowadzania ludzi w błąd przy jej
    > okazji. A to właśnie robisz.
    Sugestia co do alternatywnej zgodnej z przepisami metody zapisu zdarzenia
    gospodarczego jest wprowadzaniem w bład ? No to wylicz kolego (wymierne)
    skutki tego błedu dla pytającego w kontekście przekroczenia przepisów ,
    ewentualnych strat pytającego w tym finansowych lub powodujących zaniżenie lub
    zawyżenie zobowiązania podatkowego lub chociażby wykaż wyższość lansowanej
    przez siebie metody ze wskazaniem o ile (wymiernie)jest skuteczniejsza.

> [...]
    > oczywiście jeśli nie wpisałeś ich do EŚT od razu, bo np. zakładałeś, że
    > młotek za 5000 zł wytrzyma tylko 9 miesięcy.
    Sęk w tym,że piszesz dokładnie to co ja ,występując jednocześnie z pozycji
    antagonisty i krytyka.W ewidencji WP są określone rubryki w których masz
    obowiązek dokonywania odpowiednich zapisów aktualizujących.Przedmiotowy
    samochód z upływem roku nie jest wyposażeniem-podlega to odnotowaniu w EWP.
    Kwestia braku obowiązku ujawnienia ST w ewidencji (w tym przypadku)to sprawa
    podatnika - nie ma obowiązku ale nie ma zakazu.To kwestia czytelności urządzeń
    księgowych.
    Co do ostatniego akapitu - nie zakładam ,że wytrzyma tylko przewiduję okres
    używalności.Oznacza to ,że mogę kupić samochód za 10000,00 i przyjąc na WP
    sprzedać po 11 miesiącach z zerowymi konsekwencjami w zakresie PDOF.

    Nie wiem dlaczego mnie obrażasz wygłaszając teksty o wprowadzaniu w bład i
    inne.Mam nadzieję , że wraz z uzasadnieniem poznam także motywacje.
    Chyba,że robisz to stale i bez powodu - to nie będę na to zwracał uwagi.
    Pozdrawiam-Kriss

  • 16. Data: 2005-05-06 02:26:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 May 2005, Kriss wrote:

> [...]
    >+ Sugestia co do alternatywnej zgodnej z przepisami metody zapisu zdarzenia
    >+ gospodarczego jest wprowadzaniem w bład ?

    Sugestia powiadasz ?
    ++++ cytat +++
    Wpis do wyposażenia OK , pod
    warunkiem,że okres użytkowania nie przekroczy 1 roku.Jeśli przekroczy
    z automatu WP staje się ŚT ze wszystkimi konsekwencjami w tym korektą
    ^^^^^^^^^^^^
    KUP w dacie zakupu.
    ----

    To było stwierdzenie faktu :)

    >+ No to wylicz kolego (wymierne)
    >+ skutki tego błedu dla pytającego w kontekście przekroczenia przepisów ,

    Finansowe i karne - żadne.
    W razie zainteresowania się przez kontrolera niewątpliwie drobiazgowa
    kontrola - zachodząc w głowę o co chodzi usiłowałby dojść co też
    podatnik usiłował zrobić "naprawdę" ;)

    >+ ewentualnych strat pytającego w tym finansowych

    Czekaj, czekaj.
    Ty się zaraz domagasz żeby "wprowadzenie w błąd" polegało na posłaniu
    do więzienia. Bez przesady !
    Wprowadzeniem w błąd jest *każde* wprowadzenie w błąd :)
    Jak ktoś cię zmanipuluje że "tylko" niepotrzebnie przejedziesz się
    do urzędu i z powrtoem - to to *też* będzie wprowadzenie w błąd,
    choć karą ci nie grozi :|

    >+ lub powodujących zaniżenie lub
    >+ zawyżenie zobowiązania podatkowego lub chociażby wykaż wyższość lansowanej
    >+ przez siebie metody ze wskazaniem o ile (wymiernie)jest skuteczniejsza.

    Brak zrozumienia - my się awanturujemy *TYLKO* o to, że usiłujesz
    być gorszy (dla podatnika) niż ustawodawca :]
    W tych miejscach w których podatnik MOŻE sobie zrobić jak chce piszesz
    że "powoduje to konsekwencje", automatycznie sugerując że NIE MOŻE
    sobie wybrać.
    Tyle i tylko tyle.

    >+ > robić. Masz prawo takiego składnika majątku nie zaliczyć do ŚT *trwale*.
    [...]
    >+ Sęk w tym,że piszesz dokładnie to co ja

    Ależ nie - ty WYKLUCZYŁEŚ możliwość *TRWAŁEGO* niezaliczenia do ST.
    Patrz cytat z twojego postu wyżej - o "konsekwencjach".
    Moje określenie "próg dopuszczalności niezaliczenia w ST" nazwałeś
    nowomową itepe itede - mi tam nie zależy, ale tego że powołałeś się
    na algorytm wskazujący że *mylisz pojęcia* nie odpuściłem.
    Wot i tyle...

    >+ występując jednocześnie z pozycji
    >+ antagonisty i krytyka.W ewidencji WP są określone rubryki w których masz

    Ewidencje mamy EW i EST - wyposażenia i środków trwałych, jak
    rozumiem z rozpędu wtykasz gdzieś wartość początkową tylko przez
    to nie wiem co miałeś *w tej chwili* na myśli: samochód za
    3000 zł *można* wpisać do EW. Trwale - czyli "raz a dobrze".
    Że *inne* powody mogą przemawiać przeciw - to sprawa uboczna.

    >+ obowiązek dokonywania odpowiednich zapisów aktualizujących.

    CZEGO ???

    >+ Przedmiotowy
    >+ samochód z upływem roku nie jest wyposażeniem-podlega to odnotowaniu w EWP.

    No ty swoje w koło Macieju.
    Po wprowadzeniu "materialnego składnika" o wartości mniejszej niż
    3500 zł do EW *nic* nie trzeba "odnotowywać". Uprócz sprzedaży,
    darowizny lub likwidacji.
    Zastrzegam - wolno ci pisać. Pisz co chcesz.
    Ale przyjmij do wiadomości że my TEŻ mamy prawo pisać co chcemy - i że
    piszemy ci iż *WPROWADZASZ W BŁĄD*.
    Ja tam zakładam iż statystyczny podatnik zapodane dwa ustępy ustawy
    przeczytać umie to sam sobie wyczyta kto ma rację :| - tyle że część
    trzeba jakoś zachęcić żeby przeczytali ;)

> [...]
    >+ sprzedać po 11 miesiącach z zerowymi konsekwencjami w zakresie PDOF.

    Ale samochód za 3000 zł (a o takim cały czas mowa) można wpisać do EW
    i tak ZOSTAWIĆ. Aż do sprzedaży lub złomowania.

    >+ Nie wiem dlaczego mnie obrażasz wygłaszając teksty o wprowadzaniu w bład

    Problem w tym że ty uważasz to za "obrażanie" :(
    Napisałeś coś co w omawianym przypadku prawdą *nie jest* i czujesz
    się *obrażony* że protestujemy ? Znaczy mamy siedzieć cicho żeby
    cię nie urazić ?
    Przesadzasz....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2005-05-06 02:26:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 May 2005, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ No i fajnie. Sęk w tym, że (tu zastrzeżenie: według UPDOF - nie wiem, co
    >+ wpisali w UPDOP) gdybyś go wpisał do EW

    Przez jakiś czas EW była "pułapką na księgowych zorientowanych na
    bieżąco tylko nie w tym temacie" :) - w PK zniesiono pojęcie "wyposażenia"
    w rozumieniu przepisów o KPiR (pozostaje określane przez kierownictwo
    jednoski pojęcie "istotnej wartości") o czym "księgowi od PK" *wiedzieli*,
    najczęściej *nie wiedząc* że dla KPiR "wyposażenie" pozostawiono (jest
    tylko w rozporządzeniu, nie w ustawie - zwróć uwagę :)).
    To tak "przy okazji" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2005-05-06 02:28:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 May 2005, Kriss wrote:

    >+ Bez cytowania bo mi się nie chce.

    No to trzeba stwierdzić iż twoja opinia o "konieczności przepisania
    z EW do EST" (mowa o składnikach majątku <3500 zł) jest twoją
    prywatną opinią *NIE* mającą oparcia w żadnych przepisach.
    Bo ja numerki artykułów zapodałem.

    >+ Dyskusja jest akademicka.

    Mniemam że się mylisz.
    Objaśniam że mam w EW "rzeczowy składnik majątku" o wartości
    początkowej coś 2010 złotych. I nie mam zamiaru nigdzie go
    "przepisywać" :] - chyba że do rubryki "sprzedaż" w KPiR
    jakby zaszła taka potrzeba :)

    >+ Być może przejawiam objawy starczej demencji podatkowej i rachunkowej.

    Bez urazy poproszę... sugerowałem że opierasz się na *starych*
    wartościach progów !

    >+ Co do mnie - jestem leniwy i dość pedantyczny.Z tej to przyczyny składniki
    >+ majatku firmy lubie mieć w ewidencji i "na stanie" oznaczone co do
    >+ statusu ,miejsca położenia,nr ewidencji itd.

    I bardzo dobrze.
    A ja wpisów w ST i EW mam w ilości "na palcach jednej ręki policzyć".
    Stąd wiem co, gdzie, kiedy i dlaczego wpisałem ;) !

    >+ Ponieważ mam prawo taki jak w dyskusji składnik majatku zaliczyć do ST to
    >+ zaliczam i upraszczam sobie robotę - nie uaktualniam po roku stanu WP

    Zlituj się.
    Ty myślisz że ja coś wpisanego do EW "uaktualniam" ???
    To w takim razie sądzisz że powinienem, tak ? Możesz podać przepis
    dotyczący przypadku *innego* niż "rzeczowy skladnik majątku"
    o wartości WIĘKSZEJ niż 3500 zł ??
    W wątku mowa była o wartości MNIEJSZEJ !
    "Rzeczowe składniki majątku" - *zarówno* nadające się do zaliczenia
    w ST jak i *nie* nadające się do takiego zaliczenia (np. 'ulepszenia'
    ST nie podlegające konieczności doliczenia do WP ST z powodu wartości
    mniejszej niż 3500 zł, samodzielnie NIE będące ST) wpisuje się do
    EW. I kropka - aż do likwidacji lub sprzedaży.
    Co ma powodować żeby było inaczej ?

    >+ mam to od początku w tym miejscu w którym chcę.

    Zauważ że my się nie czepiamy tego co ty CHCESZ.
    Wolno ci. Masz wybór - wpisujesz do EST i dobrze. Na zdrowie.
    Też mam w EST komputer <2000 zł. Z powodów wałkowanych na grupie :)
    Ale to nie jest powód żebyś powoływał się na jakieś teorie o konieczności
    "przepisywania" z EW do EST, naliczania odsetek skarbowych i innych
    takich dziw - które dotyczą INNEGO przypadku, a NIE wpisania do EW
    czegoś co kosztuje <3500 zł !!

> [...]
    >+ uproszczonego bilansu.
    >+ Sugeruję , nie zmuszam do stosowania .

    A kto pisał że będzie trzeba "przepisać i naliczyć odsetki" ???
    Myślisz że google ci to zapomni ? ;)
    Usiłowałeś wprowadzić w błąd - przez wskazanie zagrożeń które NIE
    ISTNIEJĄ. A przynajmniej my (w tym ja) nie znamy podstawy prawnej.
    Nauczeni doświadczeniem opisywanym przez różnych podatników - od
    "ksiegowa mi mówiła" do "w skarbówce powiedzieli" czasami nie wierzymy
    na słowo.. ;)

    >+ Uwagi i wtręty typu "nie czytasz ustawy" lub inne złośliwości pomijam lub
    >+ odpowiadam w tym samym stylu - mam prawo.

    Ależ oczywiście :)
    Tylko my mamy prawo protestować że niepotrzebnie straszysz kogoś kto
    pyta.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2005-05-06 09:26:03
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0505052147450.1652@athlon>,

> [...]
    > najczęściej *nie wiedząc* że dla KPiR "wyposażenie" pozostawiono (jest
    > tylko w rozporządzeniu, nie w ustawie - zwróć uwagę :)).

    A rzeczywiście :o

    > To tak "przy okazji" :)

    Dzięki, przydatne :)

  • 20. Data: 2005-05-06 09:57:08
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <5...@n...onet.pl>,
    "Kriss" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Sugestia co do alternatywnej zgodnej z przepisami metody zapisu zdarzenia
    > gospodarczego jest wprowadzaniem w bład ?

    Nie sugestia. Wprowadzaniem w błąd jest straszenie nieistniejącymi
    konsekwencjami:
    "Po upływie roku samochód podlega wykreśleniu z EWP - powodem będzie
    utrata statusu wyposażenia i nabycie statusu ST."
    Nie czepiałbym się, gdyby była mowa o samochodzie za ponad 3500 zł - ale
    mowa o takim za 3000, dla którego powyższe stwierdzenie jest
    nieprawdziwe.

    Wprowadzaniem w błąd jest też pisanie:
    "Kryterium zaliczenia do ST jest spełnione poprzez;
    (...)
    cenowe-powyżej 1500,00"

    "omawiany zakup podlega wpisowi do którejś z ewidencji *w dacie zakupu*"
    (podkreślenie moje).

    Wystarczy?

> [...]
    > przez siebie metody ze wskazaniem o ile (wymiernie)jest skuteczniejsza.

    1. Nie chce mi się.
    2. To właśnie byłaby dyskusja akademicka.
    3. Czy mógłbyś trochę uważniej czytać posty, na które odpowiadasz?
    Niczego nie lansuję.

> [...]
    > Kwestia braku obowiązku ujawnienia ST w ewidencji (w tym przypadku)to sprawa
    > podatnika - nie ma obowiązku ale nie ma zakazu.

    No i o to właśnie chodzi: żebyś nie pisał, że jest obowiązek, jeśli go
    nie ma.

> [...]
    > używalności.Oznacza to ,że mogę kupić samochód za 10000,00 i przyjąc na WP
    > sprzedać po 11 miesiącach z zerowymi konsekwencjami w zakresie PDOF.

    OK. Tylko nie o tym była mowa w wątku, prawda?

    > Nie wiem dlaczego mnie obrażasz wygłaszając teksty o wprowadzaniu w bład i
    > inne.Mam nadzieję , że wraz z uzasadnieniem poznam także motywacje.

    Uzasadnienie masz na górze. Jeśli czujesz się obrażony, to Twój problem.