  • 11. Data: 2008-02-05 12:47:53
    Temat: Re: Prezes a właściciel
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Mazi" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:fo9kvi$bc8$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał
    >
    > To co jest korzystniejsze wtedy: bycie właścicielem-prezesem czy tylko
    > właścicielem?

    Zawsze otrzymywanie kasy z tytułu dywidendny będzie droższe, bo dwa podatki
    trzeba zapłacić.

    >Wiem, że w jednososobowych czasem sa droższe koszty funkcjonowania,
    >częstsze korzystanie z notariusza, jako, że to umowy ze samym sobą itp. Ale
    >podatkowo, zusowo, co lepsze?

    Zrobienie drugiego udziałowca z żony. ;-)

  • 12. Data: 2008-02-05 12:51:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maddy,

    Tuesday, February 5, 2008, 1:41:50 PM, you wrote:

    > Dodam jeszcze, że co do zasady Zarząd nie powinien być zatrudniany na
    > umowę o pracę ponieważ nie pracuje pod kierownictwem,

    E, tam. W ten sposób nie możnaby zatrudnić żadnego dyrektora czy
    prezesa.

    > nikt nie może wymusić na Zarządzi pracy w miejscu i czasie
    > wyznaczonym i dodatkowo w niektórych sytuacjach ponosi
    > odpowiedzialność za zobowiązania spółki. Bardziej prawidłowa jest
    > umowa o zarządzanie.

    Pod względem prawnym możliwe jest zatrudnienie zarządu na umowę o
    pracę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2008-02-05 12:54:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    Tuesday, February 5, 2008, 1:43:21 PM, you wrote:

    [...]

    > Zdaniem ZUS-u nie znika. Chcesz skan decyzji? ;-)

    Znika. Przechodziłem to 7 lat temu. W 3 dniu urzedowania złamałem
    nogę. Przetrzepali mnie dokumentnie i nie zdołali podważyć umowy o
    pracę. Pół roku pełnopłatnego zasiłku chorobowego + odszkodowanie za
    trwały uszczerbek (wypadek w drodze do pracy, wtedy jeszcze zrównany z
    wypadkiem przy pracy).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2008-02-05 12:55:35
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > E, tam. W ten sposób nie możnaby zatrudnić żadnego dyrektora czy
    > prezesa.

    Można, o ile nie ma nic wspólnego z udziałowcami, jest poważnie działająca
    Rada Nadzorcza itd.

    > Pod względem prawnym możliwe jest zatrudnienie zarządu na umowę o
    > pracę.

    Przez kogo? ;-)

  • 15. Data: 2008-02-05 12:57:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Tu nie ma problemu - taki ktoś płaci ZUS jak od działalności, nieważne
    > czy się zatrudni czy nie.

    Nie "ZUS" a ubezpieczenie zdrowotne. Tylko. Składki społeczne to już
    inna ustawa.

    > Zdaniem ZUS-u nie znika.
    > Chcesz skan decyzji? ;-)

    Masz pecha chyba.
    Na Twoja jedną decyzję mogę pokazać Ci 7 spółek w których zarząd (sami
    wspólnicy) dostaje zasiłki chorobowe z ZUS bez mrugnięcia okiem. A,
    jeden właśnie poszedł na emeryturę miesiąc temu. Wcześniejszą.

    A może umowę o pracę z członkiem zarządu zawierał inny członek zarząd a
    nie, jak należy, pełnomocnik wybrany przez zgromadzenie wspólników?
    Jeżeli tak, wasz radca prawny powinie dostać baty.

    Pokaż ten skan, pokaż. Ciekawa aż jestem.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2008-02-05 13:00:13
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Znika.

    Nie bardzo.
    Ale zus musiałby się mocno uprzeć.

    > Przechodziłem to 7 lat temu. W 3 dniu urzedowania złamałem
    > nogę. Przetrzepali mnie dokumentnie i nie zdołali podważyć umowy o
    > pracę.

    Tzn. nie wydali decyzji o niepodleganiu?

    > Pół roku pełnopłatnego zasiłku chorobowego + odszkodowanie za
    > trwały uszczerbek (wypadek w drodze do pracy, wtedy jeszcze zrównany z
    > wypadkiem przy pracy).

    Tobie się opłacało im to udowadniać, mi się opłaca coś dokładnie odwrotnego.

    Formalnie pewnie racji do końca nie mają i jest duża szansa na zwycięstwo w
    sądzie, acz jest to sprawa do tego stopnia skomplikowana że nawet twórcy
    aktu prawnego, który to reguluje (ksh) prezentują na ten temat odrębne
    stanowiska.

    Pytający zapewne ma interes w tym, żeby pod zus nie podlegać - więc
    zaproponowane przeze mnie rozwiązanie będzie najbardziej korzystne,
    pomijając odpowiedzialność zarządu za niezłożenie na czas wniosku o
    upadłość.

  • 17. Data: 2008-02-05 13:00:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    Tuesday, February 5, 2008, 1:55:35 PM, you wrote:

    [...]

    > Przez kogo? ;-)

    Przez najwyższy organ spółki - walne zgromadzenie. Walne zgromadzenie
    upoważnia wybraną osobę (jednego ze wspólników, prokurenta, prawnika)
    do podpisania umowy. Sprawdzone.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2008-02-05 13:03:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    Widzisz różnicę nie można - nie powinien?
    Ja nie wiem jak Ty, ale ja pewnych słów używam świadomie.

    Co ma prawidłowość do możliwości?
    Umowa o prace jest możliwa do zawarcia i obronienia przez ZUSem, ale nie
    jest prawidłowa co do zasady.

    > Przez kogo? ;-)

    Pełnomocnika powołane przez zgromadzenie wspólników do tego właśnie celu
    - zwierania umów z członkami zarządu.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 19. Data: 2008-02-05 13:04:44
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Nie "ZUS" a ubezpieczenie zdrowotne. Tylko. Składki społeczne to już inna
    > ustawa.

    Moment.
    Sugerujesz że nie płaci całości ZUS jak od jednoosobowej działalności?
    Bo znam dokładnie taką wersję.

    > Masz pecha chyba.

    Względnie szczęście. ;-)

    > Na Twoja jedną decyzję mogę pokazać Ci 7 spółek w których zarząd (sami
    > wspólnicy) dostaje zasiłki chorobowe z ZUS bez mrugnięcia okiem. A, jeden
    > właśnie poszedł na emeryturę miesiąc temu. Wcześniejszą.

    No tak, ale zapewne kapitał rozłożony nieco był.
    U mnie nie bardzo.

    > A może umowę o pracę z członkiem zarządu zawierał inny członek zarząd a
    > nie, jak należy, pełnomocnik wybrany przez zgromadzenie wspólników?

    To swoją drogą.
    Ale to bardziej skomplikowane było.
    Umowa o pracę nie była akurat zawierana JAKO umowa o pracę w zarządzie.
    Formalnie takie przypadki powinny być wyłączone z tego przepisu, ale zus
    uważał inaczej, a mnie to co uważał pasowało. ;-)

  • 20. Data: 2008-02-05 13:08:53
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    >Przez najwyższy organ spółki - walne zgromadzenie. Walne zgromadzenie
    > upoważnia wybraną osobę (jednego ze wspólników, prokurenta, prawnika)

    Kogokolwiek.

    > do podpisania umowy.

    Wiem, to było sprawdzenie czy Ty wiesz.

    >Sprawdzone.

    Ale to czyni TYLKO zadość formalnym przepisom z ksh.
    Nie powoduje (przynajmniej nie z automatu) że dany gość pracuje pod czyimś
    kierownictwem, co jest warunkiem KONIECZNYM zawarcia WAŻNEJ umowy o pracę z
    kp.