  • 11. Data: 2013-01-22 09:03:24
    Temat: Re: Pytanie o program "Mała Księgowość"
    Od: max441 <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-21 22:44, m pisze:

    > Dokładnie, choć z tą terminowością do końca 2013 to znaczy, że nie
    > będzie aktualizacji czy program przestanie działać?

    Pewnie w 2014 znowu trzeba będzie zapłacić za kolejny rok.

  • 12. Data: 2013-01-22 12:07:28
    Od: Łukasz Widomski <"\\#/"@o2.pl>

    Witam,

    Może to odejście od tematu i raczej sprawa nie z tej grupy, lecz na
    grupie bazy danych oraz programowanie raczej nikt z MK nie korzysta i mi
    nie odpowie.

    Czy ktoś ustawiał już MK na bazę SQL Microsoftu? W tej nowej wersji 2013
    jest taka opcja w zakładce: Administracja->Ustawienia->Opcje bazy danych
    SQL.

    Oraz jak przywrócić domyślne drukowanie faktur w stylu "oryginał/kopia"
    zamiast "niezdefiniowane" ?

    Pozdrawiam,
    Widomski Łukasz

  • 13. Data: 2013-01-22 13:33:17
    Od: Łukasz Widomski <"\\#/"@o2.pl>

    > Oraz jak przywrócić domyślne drukowanie faktur w stylu "oryginał/kopia"
    > zamiast "niezdefiniowane" ?

    Witam ponownie,

    Na to pytanie dostałem od twórcy programu P. Andrzeja Ciupińskiego
    następującą odpowiedź:
    "obecne rozporządzenie MF tak zwane fakturowe nie dopuszcza
    umieszczania ORYGINAŁ czy KOPIA na fakturach dlatego tak jest to w
    programie można jednak jak ktoś chce drukować ale należy za każdym
    razem wybierać to z listy podczas drukowania faktury"

    Na temat silnika SQL jeszcze czekam na odpowiedź.

  • 14. Data: 2013-01-29 00:21:31
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    > Pewnie w 2014 znowu trzeba będzie zapłacić za kolejny rok.
    A mnie zastanawia taki zapis:

    Producent udziela prawa do korzystania z Oprogramowania Mała Księgowość
    "Rzeczpospolitej", w okresie jednego roku od nabycia go w sklepie
    internetowym Rzeczpospolitej, nie dłużej jednak niż do 31 grudnia 2013
    roku.

    Tzn., że jak nie zdecyduję się zakupić licencji na rok 2014 to po
    31.12.2013 nie będę już mógł uruchomić programu np. w celu zaksięgowania
    faktur z grudnia 2013?
    Nie chodzi mi o to czy będzie to technicznie możliwe, tylko czy będzie
    to zgodne z licencją? Według powyższego cytatu wygląda na to, że nie.

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 15. Data: 2013-01-29 07:43:06
    Od: max441 <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-29 00:21, cyklista pisze:

> [...]
    > Nie chodzi mi o to czy będzie to technicznie możliwe, tylko czy będzie
    > to zgodne z licencją? Według powyższego cytatu wygląda na to, że nie.

    Zgadza się. Po 31 grudnia 2013, korzystanie z programu w jakikolwiek
    sposób jest niezgodne z licencją. Nie wiem od kiedy był możliwy zakup
    licencji MK 2013 (ja kupiłem w styczniu 2014), ale jest też zapis, że
    można korzystać w okresie jednego roku od zakupu. Czyli z tego wynika,
    że jeśli ktoś zakupił licencję np. 10 grudnia 2012, to może korzystać do
    10 grudnia 2013. Ciekawie będzie, jak producent da możliwość zakupu
    licencji na 2014 rok później niż na 2013, wtedy zapewne część
    użytkowników pozbawiona zostanie ciągłości użytkowania MK.

  • 16. Data: 2013-01-29 08:51:27
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 29.01.2013 07:43, max441 pisze:
> [...]

    > sposób jest niezgodne z licencją. Nie wiem od kiedy był możliwy zakup
    > licencji MK 2013 (ja kupiłem w styczniu 2014),

    Chyba 2013 :) ???
> [...]
    > licencji na 2014 rok później niż na 2013, wtedy zapewne część
    > użytkowników pozbawiona zostanie ciągłości użytkowania MK.

    Podejrzewam, że nie przemyśleli do końca tego zapisu. Ale wygląda, jak
    wygląda i to, że nawet producent napisze Ci e-maila, że jest inaczej
    niczego nie zmienia, dopóki ten zapis jest w licencji. 100 zł rocznie za
    taki program to i tak niewiele w porównaniu z konkurencją, ale nie
    wiadomo jak dalej potoczą się losy tego programu. Przez kilka ostatnich
    miesięcy nie było żadnych aktualizacji, co pozwala przypuszczać, że były
    jakieś zgrzyty między producentem a Rzepą, jeżeli za rok współpraca się
    urwie, to może być różnie. Sytuacja byłaby klarowniejsza, gdyby
    sprzedawali program pod własną marką.

    Z tego względu zastanawiam się nad przesiadką na :

    http://www.lefthand.com.pl/pl/subsites/cennik_mk/#mk
    pricelist

    Wprawdzie cena zakupu trochę wyższa, ale aktualizacje już w
    porównywalnej cenie.
    Problem tylko z przeniesieniem danych.

  • 17. Data: 2013-01-30 12:06:01
    Od: max441 <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-29 08:51, cyklista pisze:

    > Chyba 2013 :) ???

    Oczywiście 2013. Ależ mnie przeniosło w przyszłość :-)

> [...]
    > wygląda i to, że nawet producent napisze Ci e-maila, że jest inaczej
    > niczego nie zmienia, dopóki ten zapis jest w licencji.

    Zapis w pewnym sensie sprytny, bo bez zakupu licencji na kolejny rok
    ciężko zakończyć rok bieżący. A jak już się kupi licencję na kolejny
    rok, to mija ochota żeby się przesiadać na inny program. Oczywiście
    można się przesiąść odpowiednio wcześniej, ale pewnie mało kto o tym
    pomyśli.

    100 zł rocznie za
    > taki program to i tak niewiele w porównaniu z konkurencją, ale nie
    > wiadomo jak dalej potoczą się losy tego programu.

    Mi wystarcza wersja za 50 zł - to już zupełnie niewiele.

> [...]
    > jakieś zgrzyty między producentem a Rzepą, jeżeli za rok współpraca się
    > urwie, to może być różnie. Sytuacja byłaby klarowniejsza, gdyby

    Chyba do tego wszystko zmierza. Już teraz licencje sprzedaje producent a
    nie RP. Korzystają tylko z kanałów dystrybucji RP i wypromowanej marki
    programu. Jeśli będzie się opłacało, to pewnie będą to ciągnęli dalej.
    Kto wie, może za rok cena wzrośnie.

    > Z tego względu zastanawiam się nad przesiadką na :
    >
    > http://www.lefthand.com.pl/pl/subsites/cennik_mk/#mk
    pricelist

    Ciekawa propozycja. Też myślę o przesiadce, ale do tej pory nie miałem
    czasu na szukanie alternatywy.

    > Wprawdzie cena zakupu trochę wyższa, ale aktualizacje już w
    > porównywalnej cenie.
    > Problem tylko z przeniesieniem danych.

    Fakt, to trochę zniechęca, ale przy odrobinie zacięcia do przejścia.

  • 18. Data: 2013-01-30 16:00:24
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 30.01.2013 12:06, max441 pisze:

> [...]
    > rok, to mija ochota żeby się przesiadać na inny program. Oczywiście
    > można się przesiąść odpowiednio wcześniej, ale pewnie mało kto o tym
    Producent napisał mi w e-mailu, że chodzi oczywiście o brak możliwości
    aktualizacji po 31.12.2013 i że zwróci uwagę gościom z Rzepy, żeby
    zmienili ten zapis tak.aby nie wzbudzał kontrowersji. Póki co jest jak było.

> [...]
    > nie RP. Korzystają tylko z kanałów dystrybucji RP i wypromowanej marki
    > programu. Jeśli będzie się opłacało, to pewnie będą to ciągnęli dalej.
    Nie wiadomo, jaki jest układ między nimi, czy Rzeczpospolita jest tylko
    pośrednikiem w dystrybucji, czy też ma jakieś prawa do samego programu.

    pricelist

    > Ciekawa propozycja. Też myślę o przesiadce, ale do tej pory nie miałem
    > czasu na szukanie alternatywy.

    > Fakt, to trochę zniechęca, ale przy odrobinie zacięcia do przejścia.

    Dobrze byłoby, gdyby ustawodawca w jakiś sposób skłonił (zmusił)
    producentów oprogramowania księgowego do instalacji mechanizmów
    eksportu i importu danych.

  • 19. Data: 2013-01-30 16:54:03
    Od: max441 <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-30 16:00, cyklista pisze:

    > Dobrze byłoby, gdyby ustawodawca w jakiś sposób skłonił (zmusił)
    > producentów oprogramowania księgowego do instalacji mechanizmów
    > eksportu i importu danych.

    Bardzo dobry pomysł. Popieram.

  • 20. Data: 2013-01-30 17:35:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-01-30 16:00, cyklista wrote:
    > Dobrze byłoby, gdyby ustawodawca w jakiś sposób skłonił (zmusił)
    > producentów oprogramowania księgowego do instalacji mechanizmów
    > eksportu i importu danych.

    Nie no, bez jaj proszę ...

    Przecież to jest najkrótsza droga do tego, żeby wersja z eksportem
    danych kosztowała pierdylion pln. A jakbyś się zgodził wziąć wersję bez
    eksportu to dostałbyś rabat w wysokości pierdylion pln - aktualna cena
    produktu.

    A tak BTW to przecież w interesie producenta jest zaimplementowanie
    *importu* z innych systemów. Tak więc może sprawdź czy Ci, do których
    się planujesz przenieść nie są w stanie Ci pomóc.

    Piotrek