  • 11. Data: 2006-04-25 12:55:50
    Temat: Re: RMUA - ZUS- jak to interpretowac?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    walec wrote:

    > Jak to? Dlaczego?

    Bo prawo do "tylko zdrowotnego" ma wyłącznie w miesiącach w których
    uzyskał dochód z pracy równy co najmniej pensji minimalnej. A Arctic w
    lutym nie uzyskał żadnego dochodu z pracy.

  • 12. Data: 2006-04-25 19:36:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jureq wrote:

    > Bo prawo do "tylko zdrowotnego" ma wyłącznie w miesiącach w których
    > uzyskał dochód z pracy równy co najmniej pensji minimalnej. A Arctic w
    > lutym nie uzyskał żadnego dochodu z pracy.

    A mnie się jednak wydaje, że w miejscu gdzie w ustawie o sus
    jest mowa o podleganiu ubezpieczeniom z dodatkowych tytułów
    nic nie ma o uzyskiwaniu dochodu, a tylko o podstawie wymiaru składek
    w ramach ubezpieczenia. Ubezpieczony z określoną podstawą Arctic był,
    więc kwestia wypłaty lub jej braku nie ma chyba nic do rzeczy.

  • 13. Data: 2006-04-26 04:47:50
    Od: "arctic" <a...@g...pl>

    Czy ZUS jest w stanie wylapac takie przypadki jak powyzej?

    M.

  • 14. Data: 2006-04-26 06:44:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    cef wrote:

> [...]
    > w ramach ubezpieczenia. Ubezpieczony z określoną podstawą Arctic był,
    > więc kwestia wypłaty lub jej braku nie ma chyba nic do rzeczy.

    Podstawą wymiaru dla osób zatrudnionych na umowę o pracę jest kwota
    wypłacona brutto. Ponieważ w lutym nie było wypłaty więc podstawa
    wyniosła *zero* zł.

  • 15. Data: 2006-04-26 19:21:59
    Od: postmaster@[127.0.0.1] (ślepy)

    *jureq* writes:

    > Bo prawo do "tylko zdrowotnego" ma wyłącznie w miesiącach w których
    > uzyskał dochód z pracy równy co najmniej pensji minimalnej.

    Jeśli więc obowiązującą minimalną za grudzień dostałem na początku
    stycznia, to mam w plecy i opcja "tylko zdrowotne" za styczeń mnie nie
    obejmuje..? Bo jak wiadomo, od początku stycznia obowiązuje nowa
    wysokość pensji minimalnej (wraz z nowym rokiem dostałem oczywiście
    odpowiedni aneks do umowy o pracę)...

    pzdrw
    ślepy

    --