  • 21. Data: 2002-05-16 20:46:56
    Temat: Re: 0,30 PLN na FGSP - przelewac?
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik JerryU <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abvmuh$4jh$...@n...tpi.pl...

    > Tylko pod warunkiem że masz darmowy ( ryczałtowy) dostęp do internetu ?!
    > W innym wypadku mimo wszystko taniej wychodzi zapłacić jednym przelewem
    za
    > rok z góry.

    No, jak by to powiedzieć...mam darmowy dostęp do internetu. Tak, za darmo.
    Znajomi mają obok sklep z komputerami i mają sieć. Więc 50m kabelka i już
    mam ;))) A oni u mnie na działce mają reklamę swojego sklepu :))
    Tak wiem, u mnie przychód, u nich przychód....zlewam to.

    > Pozdr.
    > JerryU

    Pozdrawiam też
    PS. Moze nieładnie się chwalic tak, ale nie mogłem się powstrzymać. Tylko
    przez te gry na sieci nie dosypiam :))

  • 22. Data: 2002-05-16 20:51:15
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Janusz B. <j...@p...wp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ac0b3f$gb3$...@s...silesia.pik-net.pl...

    > mam pytanie czym sie rozni kopia elektorniczna od oryginalu?
    > dokumenty elektroniczne wlasciwie sie nie kopiuje, a klonuje....
    >
    > ale wracajac do tematu.
    > na pewno ktos z Was ma juz konto elektorniczne. przy zwyklym wpisywalo sie
    > miejsce na numer faktury: BDW. a teraz co mam wpisac?

    Jakby ktoś powiedział czy robię dobrze byłbym wdzięczny:
    Wpisuję kwoty zapłaconych (finansowanych) przez pracodawcę składek (mam
    pracowników) z DRA do Dow. Wewnętrznego. Z datą dokonania przelewu.
    Mam podpięte potwierdzenia przelewów do DRA.
    Może tak być?
    WS

  • 23. Data: 2002-05-16 20:56:38
    Od: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)

    Thu, 16 May 2002 09:15:38 +0200, "Damir" <d...@p...onet.pl> piszesz:

    >Jestem pod wrazeniem. Ze tez na to wczesniej nie wpadlem :-)

    Ciekawe, co bys wpisal w przelewie w polach 'deklaracja' i 'nr
    deklaracji'?

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 24. Data: 2002-05-16 21:34:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Ciekawe, co bys wpisal w przelewie w polach 'deklaracja' i 'nr
    > deklaracji'?

    Deklaracja 2002 01
    Nr deklaracji 01
    Typ wpłaty M

    i masz nadpłatę na cały rok.

  • 25. Data: 2002-05-16 21:36:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Deklaracja 2002 01
    > Nr deklaracji 01
    > Typ wpłaty M
    >
    > i masz nadpłatę na cały rok.

    Nie wiem czy to dobrze :-))
    Ja bym tak wpisał.

  • 26. Data: 2002-05-17 06:09:07
    Od: "Janusz B." <j...@p...wp.pl>

    "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> wrote in
    > Wpisuję kwoty zapłaconych (finansowanych) przez pracodawcę składek (mam
    > pracowników) z DRA do Dow. Wewnętrznego. Z datą dokonania przelewu.
    > Mam podpięte potwierdzenia przelewów do DRA.

    a skad masz te potwiedzenia?
    do kazdej transakcji zamawiasz potwierdzenie za 5 zl? Czyli rozumiem przelew
    kosztuje Cie dodatkowo 5zl / sztuka?

    No to masz ok.

    Janusz

  • 27. Data: 2002-05-17 11:04:41
    Od: "JerryU" <j...@p...com.pl>

    > Nie wiem czy to dobrze :-))
    > Ja bym tak wpisał.

    Właśnie tak.

    Pozdr.
    JerryU

  • 28. Data: 2002-05-17 19:39:18
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 May 2002, Jacek Osiecki wrote:

    >+ Dnia Thu, 16 May 2002 07:46:45 +0200, Janusz B. napisał(a):
    [...]
    >+ >chodzilo mi o to, ze teraz majac swistek z banku moge na nim napisac lp. np
    >+ >1/4 i potem w KPiR w lp. wpisac ten numer i zaznaczyc, ze to dowod wplaty.
    >+ >(tam gdzie wpisuje numer faktury) a w tym przypadku co mam tam wpisac? nie
    >+ >ma lp. na internetowym blankiecie, nie mam co wpisc tam gdzie powinien byc
    >+ >numer dokumentu... i co z tym?
    >+
    >+ Przecież to nie jest dokument... przeedytuj źródło i dopisz np. "1/o/5/2002" :-)

    Prawdę mówiąc w pierwszym czytaniu :) chyba źle zrozumiałem, więc
    przyczepię się do obu możliwości zdania "to nie jest dokument" :)
    1.(sprawa: nie-dokument)
    Pięknie :)
    To ja na swoim nie-dokumencie też przeedytuję źródło i jak
    będę chciał coś zmienię. Na przykład na delegacji - powiedz
    mi że to nie dokument a ugryzę :]
    To że *jest wykonalne* modyfikowanie swoich dokumentów o niczym
    nie świadczy - zrobić tak, żeby po zmianie wszystko się zgadzało
    z deklaracjami miesięcznymi - to *ja* nie umiem, za cienki jestem ;)
    2.(sprawa: przeedytuj)
    Jakby kto nie przyuważył, to przepisy zabraniają dokonywania
    *jakichkolwiek* modyfikacji obcych dokumentów.
    Słyszałeś o takim pomyśle pt. "kontrola krzyżowa" ? Wiem,
    sama z siebie się nie zrobi :) ale jak kontroler był u sąsiada
    i tam *nie było* numerów na wyciagu (i jeszcze się pokłócił
    np. o DW do wyciągu) - to mógł zapamiętać i się zainteresuje.
    Baaaardzo mnie ciekawi, jak uzasadnisz dlaczego u ciebie jest
    "1/o/5/2002" skoro w systemie bankowym istnieje np. tylko
    numer 2002-05-10/243188 (bo transakcje są numerowane globalnie,
    dla przykładu). Zauważ: nie jest istotne że "on się wydrukował"
    tylko *skąd się wziął" !

    IMO dopisanie *znanego* i *prawidłowego* numeru do wydruku
    dałoby się wytłumaczyć. Numer "z powierza" podchodzi...
    hm... pod fałszowanie dokumentu ??

    Jak zaraz nie padnę to się odniosę jeszcze do kwestii DW :)
    (bo stosuję)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 29. Data: 2002-05-17 19:57:06
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 May 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:

> [...]
    >+ > mam pytanie czym sie rozni kopia elektorniczna od oryginalu?
    >+ > dokumenty elektroniczne wlasciwie sie nie kopiuje, a klonuje....

    Pytanie jest dobre :)
    Ale zauważ, że dotyczy dziedziny w której *nie ma* tak restrykcyjnego
    ograniczenia jak w przypadku faktur VAT (że musi istnieć jeden
    i tylko jeden oryginał). Chyba tłumaczenie Piotra jest właściwe:
    jest to kopia... Zakazu wydawania kopii chyba nie ma :) - jestem
    przekonany że w większej firmie dobrze jest produkować dwie kopie
    faktur, na przykład - a w tym przypadku księguje się *kopię* !

    Chyba mi nie powiesz, że jest problemem uzyskać (od "zwykłego"
    banku, taki z pieczątką) dwa razy wyciąg tych samych transakcji ?
    -:O :)
    [...]
    >+ > miejsce na numer faktury: BDW. a teraz co mam wpisac?

    Przezornie poproszę o rozszyfrowanie skrótu (BDW) :)

> [...]
    >+ pracowników) z DRA do Dow. Wewnętrznego. Z datą dokonania przelewu.
    >+ Mam podpięte potwierdzenia przelewów do DRA.

    Zeznaję że wystawiam DW, potwierdzenie (Inteligo) drukuję
    i autoryzuję swoją pieczątką i autografem. Nie sądzę, żeby
    był to "słabszy" autograf niż np. na mojej własnej delegacji.

    Zeznaję takoż, że w wyniku ostatniej dyskusji z udziałem
    Cezarego F. ("Moment zaliczenia w KUP - np. odsetki, delegacja."
    jakby kto szukał) niemal jestem przekonany, że DW jest
    niezupełnie na miejscu... :(
    Zakładam że "szkody nie przynosi" (podobnie jak przy problemie
    "DW do paragonu") a ma ten plus że ma numer ;)

    Profilaktycznie zeznaję również, że jeśliby przyjąć że
    DW nie nalezy wystawiać - to w następnym kroku uważałbym
    że wystarczy samodzielnie wydrukować dokument pt.
    "wyciąg" i traktować go jako podstawę do wpisu do KPiR.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 30. Data: 2002-05-17 20:16:03
    Temat: Potwierdzenie (było: 0,30 PLN na FGSP...)
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 May 2002, Janusz B. wrote:

> [...]
    >+ a skad masz te potwiedzenia?
    >+ do kazdej transakcji zamawiasz potwierdzenie za 5 zl? Czyli rozumiem przelew

    Może powyciągamy znane fakty ;)
    1. Czy jest prawdą, że co najmniej co poniektóre banki internetowe
    powierdzenie bądź wyciąg wysyłają (owszem), ale *bez* pieczątki
    i autografu ?
    1a. Czy wydruk sporządzony w banku ma większą moc prawną
    (i po czym to poznać) niż sporządzony z "tak samo poukładanych
    bitów" :) w firmie/domu/kawiarni internetowej(głupota, ale...) ?
    2. Czy jest prawdą, że rozp. ds. KPiR (w odróżnieniu od takiej
    np. Ustawy o VAT) *nie wymaga* podpisu osób wystawiających
    np. na paragonach itp. (art.14) ale również dowodach opłat
    "bankowych i pocztowych" (art.13.4), w odróżnieniu od np.
    art.13.5 (inne) do których wymaga się m.in. art. 12.2.3.d,
    czyli podpisów ?
    3. Czy jest oczywiste, że zapis iż "dokument elektroniczny
    nie wymaga stempla i podpisu" wziął się z czyjegoś humoru
    (tylko) ?

    >+ No to masz ok.

    Ja go tam będę bronił ;) (z wiadomego powodu :))

    Zaznaczam *wyraźnie* że nadawanie dokumentowi pt.
    "samodzielnie wydrukowany wyciąg" *własnych* numerów
    uważam za niedopuszczalne (jak w poście obok), stąd
    raz czasu spodobał mi się pomysł z DW :) Być może
    pomysł z DW nie jest najlepszy :], ale może i nie
    taki najgorszy...

    >+ Janusz

    Pozdrowienia, Gotfryd