  • 1. Data: 2007-10-02 14:36:11
    Temat: 2 telefony kom. na abonament a 1 osobowa DG
    Od: "LK" <l...@a...pl>

    Witam,
    chce miec drugi telefon na abonament - 1 osobowa dzialanosc
    1 telefon zeby byl w domu
    2 zebym mial w samochodzie

    oba do kontaktow z klientami...

    Czy US moze miec watpliwosci (zawsze mam dochody i co miesiac place podatki)

    Pozdr.

  • 2. Data: 2007-10-02 15:43:53
    Temat: Re: 2 telefony kom. na abonament a 1 osobowa DG
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 2 października 2007 16:36
    (autor LK
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fdtl4o$jra$1@news.onet.pl>):

    > Czy US moze miec watpliwosci (zawsze mam dochody i co miesiac place
    > podatki)

    o żesz faq....

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 3. Data: 2007-10-02 19:47:42
    Od: <s...@a...pl>

    Użytkownik "LK" <l...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > chce miec drugi telefon na abonament - 1 osobowa dzialanosc
    > 1 telefon zeby byl w domu
    > 2 zebym mial w samochodzie
    >
    > oba do kontaktow z klientami...

    To Ty dzwonisz z domu do klientów w "dni parzyste i nieparzyste" z tego
    samego telefonu?
    To US może tym faktem sie zainteresować :)

    Możesz mieć i 100 telefonów, zarejestrowanych na Twoją frmę. Ale to czy
    koszty związane z ich zakupem i utrzymaniem będą kosztem uzyskania przychodu
    w Twojej działalnosci to już inna bajka. To ty musisz udowodnić że dzieki
    nim Twoje przychody będą większe. To tak najwiekszym skrócie.

    ---
    PS. "dni parzyste i nieparzyste" to cytat z postu dotyczącego 2 samochodów
    osobowych wykorzystywanych w działalnosci, umieszczonego tu kilkanaście
    miesiecy temu. Nie pamietam autora, dlatego jak się odnajdzie, to nie
    przewiduję płacenia tatniem czy innego cholerstwa :)
    Ale w pamieci mi to zapadło...

  • 4. Data: 2007-10-02 20:13:52
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Oct 2007 21:47:42 +0200, s...@a...pl
    napisał(a):

    > Użytkownik "LK" <l...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To Ty dzwonisz z domu do klientów w "dni parzyste i nieparzyste" z tego
    > samego telefonu?

    Ja rónież używałam już tego cytatu kilka razy, choć nie na forach ;)
    bo też i dooobre :)

    Wracając do tematu, ja mam nawet wytłumaczenie dla trzeciego telefonu ;)

    Choć nie wiem, czy w działalności LK do przyjęcia, jeśli tak, zawsze można
    użyć tego wytłumaczenia zastępczo, zamiast tego w samochodzie, albo kupić
    trzeci ;p

    Jeśli jest taka możliwość, że możesz świadczyć jakieś usługi dla wielu
    klientów, to ten następny numer i telefon jest dla tych klietnów, z którymi
    masz np. podpisane umowy na całodobową obsługę. Ten pierwszy wyłączasz o
    16-tej, natomiast ten drugi trzyma Cię do dyspozycji tych, dla których
    MUSISZ być dostępny.
    W przypadku np. usług informatycznych to już całkiem możliwe, przecież
    zdarza się, że obsługujecie zakłady produkcyjne trzyzmianowe, prawda? ;>

    Z moim zaprzyjaźnionym informatykiem znaleźliśmy wytłumaczenie nawet dla
    pięciu aparatów, ale były już "nieco" naciągane ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 5. Data: 2007-10-03 00:50:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    s...@a...pl wrote:

    > To ty musisz udowodnić że dzieki
    > nim Twoje przychody będą większe. To tak najwiekszym skrócie.

    A dlaczego przychody mają być większe dzięki nim?. Czy nie wystarczy
    zakup "w celu"?

    p. m.

  • 6. Data: 2007-10-03 08:14:11
    Od: <s...@a...pl>

    > A dlaczego przychody mają być większe dzięki nim?. Czy nie wystarczy
    > zakup "w celu"?

    "Będą" to nie znaczy "muszą". Po "chłopskiemu" musi załozyć, że jego
    przychody się zwiekszą. To główny cel kosztu.

  • 7. Data: 2007-10-03 08:32:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    s...@a...pl wrote:

    > "Będą" to nie znaczy "muszą". Po "chłopskiemu" musi załozyć, że jego
    > przychody się zwiekszą. To główny cel kosztu.

    Cytując GFN - "sprzeciw".

    Załóżmy że mam firmę która zajmuje się wbijaniem gwoździ na zlecenie. Mam
    supernowoczesny młotek którym wbijam 100 gwoździ na minutę. Kupuję sobie
    jednak zwykły młotek, bo:
    - ten supernowoczesny mi się źle trzyma w ręce
    lub
    - jestem tradycjonalistą,
    - firma produkująca supernowoczesny młotek wspiera cośtam a ja
    ideologicznie jestem temu przeciwny
    - bo tak.

    Wydajność mi spada, nijak nie mogę założuyć że przychody mi się zwiększą, a
    jednak nowy młotek mogę zaliczyć do KUP.

    p. m.

  • 8. Data: 2007-10-03 08:49:51
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > jednak zwykły młotek, bo:

    > - ten supernowoczesny mi się źle trzyma w ręce

    Czyli tym nowym wbijesz byc moze wiecej. Albo będziesz mógł dłużej wbijać,
    bo ręka nie bedzie Ci bolała. Czyli jest szansa że zrobisz wiecej roboty.

    > - jestem tradycjonalistą

    Czyli przyzwyczajenie. Z reguły jak jesteś do danego narzędzia
    przyzwyczajony to lepiej Ci sie tym pracuje nizjakimkolwiek innym. A lepiej
    to zazwyczaj szybciej, wygodniej, bezpieczniej itd.

    > - firma produkująca supernowoczesny młotek wspiera cośtam a ja
    > ideologicznie jestem temu przeciwny
    > - bo tak.

    Cieżko Ci będzie obrnonić koszt mówiąc, że poniosłes go "bo tak" albo że
    ideologia producenta ci sie nie podoba. Argumentacja bez szans powodzenia,
    wurzucam Ci młotek z kosztów :)

    > Wydajność mi spada, nijak nie mogę założuyć że przychody mi się zwiększą,
    > jednak nowy młotek mogę zaliczyć do KUP.

    Jak widzisz, mozna założyć że przychody się zwiększą.

    "kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie koszty
    poniesione w celu osiągnięcia przychodów(...)". Pytajacy ma już jeden
    telefon, teraz chce drugi. Najprościej wiec założyć, że ten wydatek ma mu
    zwiekszyć jego przychody. Musi mieć to założenie, bo jeśli nie, to po
    cholerę kupuje, jesli celem nie jest osiagniecie przychodów?

    Kupuje, by np. dać oddzielny numer (jak napisała Jagna) dla wybranych
    klientów do kontaktów przez 24h. A takie ułatwienie moze skutkować
    zwiększeniem przychodów. Lepsza obsługa, lepsze podejście do klienta, szansa
    na więcej klientów chcących takiej jakości obsługi.

  • 9. Data: 2007-10-03 09:03:13
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    s...@a...pl pisze:

> [...]
    > zwiekszyć jego przychody. Musi mieć to założenie, bo jeśli nie, to po
    > cholerę kupuje, jesli celem nie jest osiagniecie przychodów?

    Jest różnica, pomiędzy zakupem w celu osiągnięcia przychodów, a
    zwiększeniem dochodów.

> [...]
    > zwiększeniem przychodów. Lepsza obsługa, lepsze podejście do klienta, szansa
    > na więcej klientów chcących takiej jakości obsługi.

    Kosztami uzyskania przychodów są koszty:
    - poniesione w celu osiągnięcia przychodów
    - służące dla zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodu

    Nie ma warunku, aby każdy zakup skutkował zwiększeniem przychodów.
    Skoro tradycyjny młotek jest używany w celu osiągnięcia przychodów, to
    może być uznany za KUP, pomimo że generuje mniejsze przychody niż młotek
    automatyczny.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2007-10-03 19:59:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Oct 2007, s...@a...pl wrote:
    [...komuś...]

> [...]
    > ideologia producenta ci sie nie podoba. Argumentacja bez szans powodzenia,

    IMO przesadzasz.
    US nie jest od oceny kryteriów (w tym ich "jakości") którymi kieruje się
    podatnik, nabywając narzędzia. AFAIK trochę wyroków NSA i w tym zakresie
    jest, więc prawdopodobieństwo iż kontroler będzie próbował wpakować
    się w taką argumentację jest raczej nikłe.
    Zaznaczam: *gadać* to mu się może przytrafić. Ale *postawić pisemny
    zarzut*... hm... ;)

    "Po co kupił Pan ten młotek?" - "do wbijania gwoździ".
    I to IMO jest właściwe uzasadnienie, trzeba wykazać że nie ma
    możliwości ich wbijania, aby "wyrzucić z kosztów", IMO :)

    > Jak widzisz, mozna założyć że przychody się zwiększą.

    Ale tego NIE TRZEBA zakładać!
    Wystarczy że one *są*.
    I że zakup został poniesiony "w celu uzyskania", jeśli to są
    bieżące koszty (żeby pamiętać iż z ST jest inaczej), włącznie
    w "zabezpieczeniem i czymś tam" :)

> [...]
    > zwiekszyć jego przychody. Musi mieć to założenie, bo jeśli nie, to po
    > cholerę kupuje, jesli celem nie jest osiagniecie przychodów?

    Ależ celem jest "osiągnięcie".
    Co z tego, że takich jak poprzednio?
    Nie ma wymogu "proporcjonalności"!

    > Kupuje, by np. dać oddzielny numer (jak napisała Jagna) dla wybranych
    > klientów do kontaktów przez 24h. A takie ułatwienie moze skutkować

    A to jest szczegółowe uściślenie, IMO celem zaspokojenia prywatnej
    ciekawości kontrolera ;)

    pzdr, Gotfryd