  • 1. Data: 2006-03-15 18:37:47
    Temat: Re: Anglia: Polacy nie chca placic polskiemu fiskusowi
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

    > No to chyba nie powinienes czegokolwiek rozliczac w PL poniewaz
    > przeniosles swoje "centryum zycia" do innego kraju.

    I warto złozyć aktualizacje NIP3, wpisując właściwy adres zamieszkania
    (angielski)

    --
    jacenty
    goldap.info.pl

  • 2. Data: 2006-03-20 10:05:08
    Od: "Omni" <o...@m...net>

    Joanna Blewaska, Lódz, jc 19-03-2006, ostatnia aktualizacja 20-03-2006 09:13

    Setki Polaków mieszkajacych w Anglii wymeldowuja sie z mieszkan w kraju.
    Chca w ten sposób uniknac placenia podatku polskiemu fiskusowi.

    Ponad 204 tys. Polaków legalnie pracujacych w Anglii placi tam podatki. Ale
    na ich zarobki zakusy robi tez polski fiskus. Jemu zaplacic musza ci,
    których dochody wpadaja w drugi lub trzeci próg podatkowy. Dlaczego? Tak
    wynika z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania z Wielka Brytania - dla
    podatników duzo bardziej niekorzystnej niz te z innymi panstwami.
    Wiecej...
    48.html?nltxx=856991&nltdt=2006-03-20-09-05

  • 3. Data: 2006-03-20 10:14:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Mar 2006, Omni wrote:

    > Ponad 204 tys. Polaków legalnie pracujacych w Anglii placi tam podatki.
    > Ale na ich zarobki zakusy robi tez polski fiskus. Jemu zaplacic musza
    > ci, których dochody wpadaja w drugi lub trzeci próg podatkowy. Dlaczego?

    ...bo mamy niezdrowo wysokie podatki. Pewnie dlatego.
    Nie wiem dlaczego nikt nie chce TEGO aspektu sprawy nagłaśniać.
    Przecież to co zarabiający za granicą mają opodatkować, to nie jest
    "drugi podatek od już zarobionych pieniedzy", do zapłacenia mają
    RÓŻNICĘ między zaliczką zapłaconą "tam" a wyliczoną "tu".
    Na pytanie dlaczego jest jest taka różnica trzeba sobie odpowiedzieć :>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-03-20 10:15:41
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Omni wrote:

> [...]
    > podatników duzo bardziej niekorzystnej niz te z innymi panstwami.
    > Wiecej...
    48.html?nltxx=856991&nltdt=2006-03-20-09-05

    Z jednej strony - jest to niesprawiedliwe, bo koszty zycia Tam sa
    wieksze i to co u nas wpada w 3 prog, to tam zarabiaja ci
    najmniejzamozni.

    Z drugiej strony - ten przepis nie pojawil si enagle, wiec kazdy kto
    jechal wiedzial, ze zarobi duzo, ale wpadnie w 40% prog i bedzie musial
    duzo zaplacic podatku...

    A tu sie nagle okazuje, ze podobnie jak zima drogowcow, przepisy
    zaskoczyly rodakow na emigracji. Bo oni sie nie spodziewali...

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 5. Data: 2006-03-20 14:56:24
    Od: GreGo <N...@o...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > RÓŻNICĘ między zaliczką zapłaconą "tam" a wyliczoną "tu".
    > Na pytanie dlaczego jest jest taka różnica trzeba sobie odpowiedzieć :>

    Witam,
    A co mozna zrobić aby nie płacić podwójnie?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 6. Data: 2006-03-20 17:17:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    GreGo napisał(a):

    > Witam,
    > A co mozna zrobić aby nie płacić podwójnie?

    Aele przecież, tak jak Gotfryd napisał, to nie jest podwójne płacenie.
    To jest pojedyncze płacenie wg tutejszych stawek, przy jednoczesnym
    zostawianiu części pieniędzy tam.

    p. m.

  • 7. Data: 2006-03-20 23:32:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Mar 2006, GreGo wrote:

> [...]
    [...]
    > Witam,
    > A co mozna zrobić aby nie płacić podwójnie?

    Podstawę wyłożył mvoicem - a brutalna i oczywista odpowiedź jest
    prosta: *nie płacić podatków w Polsce*. Polska nie chce żeby żeby
    ludzie tu płacili i stara się zniechęcać... (wysokością).
    Po prostu - podatki są w .pl (ze względu na progresję na przykład)
    znacznie wyższe niż w Anglii i to jest JEDYNY powód że pracujący
    tam muszą dopłacać tu.
    BTW: cosik w radiu było. O ZUSie. Że mamy najniższą średnią *faktycznego*
    przechodzenia na emeryturę w całej UE.
    Że różniste ulgi dla niektórych grup skutkują tym że ZUSu płacimy
    ile płacimy można sobie dośpiewać.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-03-21 09:24:49
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Wystarczyłoby aby MF wprowadziło realne koszty uzyskania przychodu i
    możliwość odliczania zapłaconych ubezpieczeń w UK i wszystko byłoby OK.

    --
    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
    www.handbike.pl lub www.handbike.za.pl

  • 9. Data: 2006-03-21 13:27:21
    Od: GreGo <N...@o...pl>

    > Aele przecież, tak jak Gotfryd napisał, to nie jest podwójne płacenie.
    > To jest pojedyncze płacenie wg tutejszych stawek, przy jednoczesnym
    > zostawianiu części pieniędzy tam.
    >
    > p. m.

    Ale dlaczego miałbym płacić podatek w Polsce, jeśli powiedzmy cały czas
    przebywam poza Polską i nie uzyskiwałem w Polsce żadnego dochodu?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 10. Data: 2006-03-21 13:53:43
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    GreGo wrote:

    > Ale dlaczego miałbym płacić podatek w Polsce, jeśli powiedzmy cały czas
    > przebywam poza Polską i nie uzyskiwałem w Polsce żadnego dochodu?

    To zależy w jakim charakterze przebywasz po za Polską.
    Jeśli twój wyjazd ma charakter wyjazdu stałego, tam zabrałeś rodzinę i
    tam toczy się twoje życie, to nikt ci nie każe podatków płacić w Polsce.
    jeśli natomist wyjechałeś tymczasowo, na kontrakt, lub po prostu
    dorobić, a faktycznie w Agngli nie masz nic, a masz za to w Polsce, to
    zgodnie z prawem, nie tylko polskim, ale większości krajów, w Polsce
    płacisz podatki od całości twoich dochodów.