eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdmowa skasowania opłaty skarbowej na wekslu, czyli wykrakałem. › Re: Bank, raport (było: Odmowa skasowania opłaty skarbowej)
  • Data: 2006-09-14 07:22:00
    Temat: Re: Bank, raport (było: Odmowa skasowania opłaty skarbowej)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 13 Sep 2006, m...@g...com wrote:

    > Z pocztą to może sobie daj spokój. Póki co jest urzędem, ale powoli ewoluuje
    > w stronę normalnej firmy, jakich ma być zatrzęsienie(oby!) na rynku.

    Bank też jest w tym rozumieniu normalną firmą.
    Realizator usługi pocztowej realizuje coś hm... "nadzwyczajnego", w końcu
    powierza mu się korespondencję. Tłumacząc formalnie - pełni "usługi
    wymagajace zaufania" (proszę nie komentować), jak ktoś woli odmianę
    plebejską - "dopóki będą mieli pieczęci okrągłe z orłem to mają z nich
    korzystać" :>

    > A tak, będą interpelacje, wnioski, skargi że przecież nie możemy przestać
    > być urzędem,

    Nie marudź ;)
    Patrz: bank.
    A skoro sami chcą (w reklamach powołują się na "wydawanie dokumentów
    majacych moc dokumentu urzędowego", bodaj chodzi o dowody wpłaty
    z terminem wpływu wg KPA a nie dotarcia na konto wg KC jak mniemam)
    to może by tak coś pożytecznego zrobili przy okazji ;)

    > Hmm, a to jeszcze ci podpowiem tłumaczy przysięgłych (są chyba urzędnikami
    > państwowymi). A po nadaniu przez Giertycha statusu urzędnika nauczycielom,
    > to będzie chyba można podstemplować weksel w byle szkole :)

    Wiesz, może trzeba będzie Liwiusza sprowokować żeby listę tego co podpada
    pod "urzędy państwowe" gdzieś wywiesił :)
    Ze szkołą koncept byłby dobry! "coś dla ludu". Nie wiem czy p. minister
    do końca zdaje sobie sprawę z konsekwencji takich pomysłów :>

    Korzystając z okazji chciałbym coś podkreślić: od poczty chciałem
    pieczątki nie dlatego że jest nazywana "urzędem" a dlatego że jest
    instytucją (tak jak bank) zobowiązaną przez ustawodawcę do kasowania
    opłaty skarbowej. Jako "firma" a nie "urząd".

    Mniej więcej w ten sam sposób w jaki ów ustawodawca zobowiazał
    na przykład mnie do pełnienia służby wojskowej - dawno to było, ale
    swoje odbębniłem i uważam że mam prawo oczekiwać żeby "zobowiązani"
    z innych tytułów również swoje "odbębnili", niezależnie od tego
    czy im się wydaje że to "słuszne" lub "niesłuszne", no nie? ;>

    pzdr, Gotfryd