eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdmowa skasowania opłaty skarbowej na wekslu, czyli wykrakałem. › Re: Bank, raport (było: Odmowa skasowania opłaty skarbowej)
  • Data: 2006-09-15 07:38:50
    Temat: Re: Bank, raport (było: Odmowa skasowania opłaty skarbowej)
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A skoro sami chcą (w reklamach powołują się na "wydawanie dokumentów
    > majacych moc dokumentu urzędowego", bodaj chodzi o dowody wpłaty
    > z terminem wpływu wg KPA a nie dotarcia na konto wg KC jak mniemam)
    > to może by tak coś pożytecznego zrobili przy okazji ;)

    To chyba nie chodzi o określenie terminu wpłynięcia.

    Oddział 2 kpc:
    Art. 244
    § 1. Dokumenty urzędowe, sporządzone w przepisanej formie przez powołane
    do tego organy władzy publicznej i inne organy państwowe w zakresie ich
    działania, stanowią dowód tego, co zostało w nich urzędowo zaświadczone.

    w przeciwieństwie dokumentów prywatnych:
    Art. 245
    Dokument prywatny stanowi dowód tego, że osoba, która go podpisała,
    złożyła oświadczenie zawarte w dokumencie.

    Czyli: dokument z poczty poświadcza, że został zrealizowany przelew.
    Dokument z "grosika" poświadcza, że panienka z okienka oświadczyła, że
    przelew został zrealizowany.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz