  • 31. Data: 2003-01-24 09:05:01
    Temat: Re: Będą niższe podatki-hura:-))
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek" <c...@p...pl> wrote in message
    news:b0pjq2$11r$1@news.tpi.pl...

    > Irlandia to też Unia, niezapominaj. Skoro więc w Irlandii jest inaczej niż
    > w UE,to skąd wyciągasz wniosek że u nas się zmieni? Sam sobie
    > przeczysz.

    DOPRAWDY ?
    ILU naszych wyjezdza, by pracowac "na czarno"?
    Wmawia sie nam, ze po przystapieniu do uni
    nasi beda tylko sprzatac...
    A niechby na poczatek tylko sprzatali.
    Zawsze to legalna praca daje mozliwosc zmiany profesji
    wieksze, niz praca na czarno.
    Beda mieli WIEKSZE MOZLIWOSCI a to juz cos.
    NAWET jesli TU nic sie nie zmieni to DLA NAS sie zmieni.
    Otwiera sie bramka "klatki" w ktorej siedzimy.
    Jesli tylko TU sie nie pogorszy to juz jest zysk.

    Swiadomosc ze nie mozna calkiem bezkarnie mlodych LUPIC
    pez sie rzadzacym na cos przyda.

    > Jednak siła mediów jest porażająca,czego dowodem są Twoje
    > (raczej madialne jednak) wypowiedzi.Chłoniesz je jak gąbka.

    Zamiast analizowac moj stan psychiczny moze by an odiniosl sie do
    argumentow.

    Boguslaw

    P.S. No i wyszedlem na Euroentuzjaste, a jestem sceptykiem.

  • 32. Data: 2003-01-24 10:14:25
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b0oj0u$j9c$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > A tak przy okazji...
    > CZy zauwazyliscie,z e jak Rzad ma splacac zagraniczne dlugi robi co moze,
    > by kurs zlotego "wzrosl" i by xza te waluty trzeba bylo zaplacic wiecej ?

    "wzrósł" czyli spadł ?
    A jaki interes ma rząd w tym, aby splacac długi zagraniczne drożej?

    Karol

  • 33. Data: 2003-01-24 10:23:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Karol napisał:
> [...]
    >

    > "wzrósł" czyli spadł ?
    > A jaki interes ma rząd w tym, aby splacac długi zagraniczne drożej?

    Aleście nakręciliście koledzy!

    Krótki kurs na temat co to znaczy ze spada a co to znaczy ze rosnie:

    Jeżeli kurs złotego rosnie to znaczy że za jednego złotego możesz kupic
    więcej dolara (dolara wlasnie a nie dolarów, no chyba że sie porporcja
    kiedys odwróci :-) ).
    Zagraniczne dlugi spłaca sie w dolarach (lub innej walucie
    zagramanicznej, co nie zmienia calego toku wywodu :) )

    W Polsce do budżetu państwa wpływaja głównie złotówki.
    Jak kurs złotego rośnie to mniej złotówek trzeba sprzedac żeby kupic
    tego dolara a więc spłata wychodzi taniej.
    Jak kurs złotego spada to potrzeba więcej złotówek na tego samego dolara.

    A więc jak brać kredyty to kiedy złotówka jest słaba a jak spłacac to
    kiedy jest mocna. Wtedy z kredytu walutowego dostaniemy więcej złotówek
    niż bedziemy musieli zwrócić (no sa jeszcze odsetki, ale tu tez się na
    plus wychodzi jak złotówka sie wzmacnia).

    KPW? :-))

    Ufff...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 34. Data: 2003-01-24 10:45:52
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Aleście nakręciliście koledzy!

    Do mnie pijesz?

    > Jak kurs złotego spada to potrzeba więcej złotówek na tego samego dolara.

    No tez dlatego sie pytam, jaki rzad ma tym interes?

    Karol

  • 35. Data: 2003-01-24 11:18:02
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > "wzrósł" czyli spadł ?
    > A jaki interes ma rząd w tym, aby splacac długi zagraniczne drożej?

    No wlasnie dlatego sie dziwie...

    Boguslaw

  • 36. Data: 2003-01-24 11:21:02
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Maddy" [...]
    > Krótki kurs na temat co to znaczy ze spada a co to znaczy ze rosnie:

    [...]
> [...]
    > tego dolara a więc spłata wychodzi taniej.
    > Jak kurs złotego spada to potrzeba więcej złotówek na tego samego dolara.

    Uff. zlapaliscie mnie "za racke". Ale wiemy ktory kurs spadl - prawda?
    zloty oslabl wobec dolara. I to juz drugi raz wlasnie wtedy,
    gdy rzad ma splacac dlug...

    Boguslaw

  • 37. Data: 2003-01-24 16:22:28
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> wrote:
    > DOPRAWDY ?

    doprawdy

    > ILU naszych wyjezdza, by pracowac "na czarno"?

    A ilu pracuje legalnie?

    > Wmawia sie nam, ze po przystapieniu do uni
    > nasi beda tylko sprzatac...

    Niesłyszałem o żadnej takiej propozycji.

    > A niechby na poczatek tylko sprzatali.

    > Zawsze to legalna praca daje mozliwosc zmiany profesji
    > wieksze, niz praca na czarno.

    Nie widzę związku.Możliwość zmiany zależy tylko od człowieka-chce to
    zmienia, nie-to nikt go nie zmusi.

    > Beda mieli WIEKSZE MOZLIWOSCI a to juz cos.

    Masz za mało możliwości? Myślisz ,że będziesz miał ich więcej? Kto w tej
    chwili Ci je ogranicza?

    > NAWET jesli TU nic sie nie zmieni to DLA NAS sie zmieni.
    > Otwiera sie bramka "klatki" w ktorej siedzimy.

    O jakiej klatce piszesz? Ja nie czuję się więziony jak i większość moich
    znajomych.W każdej chwili mogę tę klatkę opuścić nie prosząc nikogo o
    pozwolenie.

    > Jesli tylko TU sie nie pogorszy to juz jest zysk.

    Dla mnie to jest strata czasu.Zysku żadnego nie widzę.Jak sami sobie nie
    pomożemy-to nikt tego za nas nie zrobi.

    > Swiadomosc ze nie mozna calkiem bezkarnie mlodych LUPIC
    > pez sie rzadzacym na cos przyda.

    myślisz że ktoś Cię będzie bronił przed łupieniem? Dobre.Będziesz łupiony
    jeszcze bardziej pod patronatem Brukseli.Już masz tysiące przykładów
    "przystosowania" do przepisów UE ,co jednoznacznie łączy się z
    dodatkowymi obciążeniami -vide paliwa silnikowe,papierosy,podatek VAT na
    różne towary.Zawsze w górę -jakoś nie mogę znaleźć przykładu
    odwrotnego.Może mi pomożesz?

    > Zamiast analizowac moj stan psychiczny moze by an odiniosl sie do
    > argumentow.

    Chętnie się do nich ustosunkuję,ale jakoś ich nie podajesz.Piszesz to co
    gada radio i telewizja,a to nie są argumenty.To są pobożne życzenia.

    > P.S. No i wyszedlem na Euroentuzjaste, a jestem sceptykiem.

    Nie wiem na co wyszedłeś -jedno jest pewne-zbyt łatwo poddajesz się
    propagandzie,nie analizując faktów.Poszukaj w sieci trochę i poczytaj to,
    o czym nie mówi TVP,a mówi np sama Bruksela.I spójrz na moją sygnaturkę.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 38. Data: 2003-01-24 16:29:32
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > Glosno wmawia mi pan zaslepienie..

    tak -głośno

    > Oczywisce, ze gdyby rzad mogl, to USD byloby po 15 PLN. Bo to oznacza
    > ok. trzykrotny spadek sily nabywczej zlotowki. Tylko zr to nie
    > wierzyciele, a minister Kolodko namawial do kupowania dolarow i

    tego nie rozumiem,co to jest "zr to nie wierzyciele"

    Proszę porównać te (poniżej) dwa Twoje zdania i wyciągnąć wnioski.Dla
    mnie czeski film

    ?"

  • 39. Data: 2003-01-24 16:46:24
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > O jakiej klatce piszesz? Ja nie czuję się więziony jak i większość moich
    > znajomych.W każdej chwili mogę tę klatkę opuścić nie prosząc nikogo o
    > pozwolenie.

    Tobie się chyba wydaje, że definitywne rozejście się z UE pozostawi wszystko
    tak jak jest dzisiaj, a będziemy "tylko" poza Brukselą.
    A pomyślałeś o tym że jednym z efektów takiego rozwoju wydarzeń może
    być wprowadzenie dla nas wiz ?
    Wtedy będziesz mógł klatkę opuścić - ale tylko w stronę Białorusi o ile
    Łukaszenko na to się zgodzi ;-)
    Zastanów sie jeszcze nad kwestiami ceł, postępowaniami antydumpingowymi
    wobec naszych firm itp. itd.
    Niestety propaganda antyunijna pokazuje tylko jedną stronę medalu i zupełnie
    przemilcza konsekwencje powiedzenia "nie".

> [...]
    > dodatkowymi obciążeniami -vide paliwa silnikowe,papierosy,podatek VAT na
    > różne towary.Zawsze w górę -jakoś nie mogę znaleźć przykładu

    Chyba się nie łudzisz, że jeśli "nie wejdziemy" to nasza rodzima wadza
    zacznie obniżać podatki ? :-)))

    Pix

  • 40. Data: 2003-01-24 17:02:11
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    pix <p...@w...pl> wrote:
    > Tobie się chyba wydaje, że definitywne rozejście się z UE pozostawi
    > wszystko tak jak jest dzisiaj, a będziemy "tylko" poza Brukselą.

    Jasne.Gwarantują to nam zupełnie inne porozumienia.

    > A pomyślałeś o tym że jednym z efektów takiego rozwoju wydarzeń może
    > być wprowadzenie dla nas wiz ?

    Na jakiej podstawie tak twierdzisz.A dlaczego dzisiaj ich nie mamy?
    Przecież nie jesteśmy w UE.Patrz wyżej.

    > Wtedy będziesz mógł klatkę opuścić - ale tylko w stronę Białorusi o ile
    > Łukaszenko na to się zgodzi ;-)

    Czarny scenariusz euroentuzjastów.Jeden z diabłów jakim straszy z ekranu

    > Zastanów sie jeszcze nad kwestiami ceł, postępowaniami antydumpingowymi
    > wobec naszych firm itp. itd.

    Kwestie ceł itd regulują zupełnie inne porozumienia nie mające nic
    wspólnego z UE.

    > Niestety propaganda antyunijna pokazuje tylko jedną stronę medalu i
    > zupełnie przemilcza konsekwencje powiedzenia "nie".

    Za to prounijna widzi tylko same dobre strony,a tych jest niewiele i
    ograniczają się tylko do "możliwości"

    > Chyba się nie łudzisz, że jeśli "nie wejdziemy" to nasza rodzima wadza
    > zacznie obniżać podatki ? :-)))

    Tu nie mam żadnych złudzeń.UE też nam ich nie zmniejszy-co najwyżej pójdą
    w górę-bo bycie w UE kosztuje niestety,a gospodarka nie będzie się lepiej
    rozwijać (byle nie gorzej)