  • 1. Data: 2013-04-04 10:15:43
    Temat: Błąd programu - konsekwencje....
    Od: "wp" <w...@w...pl>

    Witam Grupę.

    Przedstawię od razu swój problem. Może ktoś doradzi co mam zrobić?
    Otóż od sierpnia 2012 r. zmieniłem pracę i zatrudniłem się w dużej firmie
    (pracuje około kilkaset osób).
    Wypłata na konto, dostawałem "paski" ale nigdy im sie nie
    przyglądałem(oprócz rzecz jasna wysokości kwoty wypłaty).
    W tym roku otrzymałem od nich PIT-11 na który również nie rzuciłem nawet
    okiem.
    Sprawa wyszła teraz kiedy zaniosłem papiery do księgowej aby zrobić
    rozliczenie za rok 2012.
    Okazuje się, że po pierwsze w otrzymanym od nich PIT-11 kwoty przychodu i
    koszty uzyskania przychodu są takie same...!!!
    W rezultacie od sierpnia roku 2012 zakład nie potrącał mi żadnych zaliczek
    podatkowych ani nie wpłacał żadnych kwot na ubezpieczenie zdrowotne.
    Teraz zacząłem przygladać się zachowanym "paskom". Mam potrącenia rentowe,
    chorobowe, wypadkowe a zdrowotne niestety nie.
    Księgowa podejrzewała u nich błąd w programie który generował źle koszty
    uzyskania przychodu i w rezultacie dochód wynosił zawsze zero. Skoro nie
    było dochodu to nie były odprowadzane zaliczki na podatek oraz zdrowotne. To
    się zresztą potwierdziło jak zadzwoniłem do zakładu i poprosiłem o
    skorygowanie źle wystawionego PIT-11. Przysłano mi ów poprawiony PIT właśnie
    z adnotacją o błędzie programu.

    I teraz już sam nie wiem co mam dalej robić? Jaki jest mój status skoro nie
    mam płaconych składek zdrowotnych? Czy mam prawo do bezpłatnej opieki
    zdrowotnej? Czy mam coś zgłaszać i komu?

    Czy zakład ma teraz prawo pobierać z mojej marniutkiej pensji zaległe
    zaliczki na podatek oraz niezapłacone składki na ubezpieczenie zdrowotne?
    Będzie ciężko bo obciążenie będzie dwukrotne(bieżące i zaległe).

    Pozdrawiam

    Wieslav

  • 2. Data: 2013-04-04 14:30:22
    Temat: Re: Błąd programu - konsekwencje....
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wp wrote:

> [...]
    > W rezultacie od sierpnia roku 2012 zakład nie potrącał mi żadnych zaliczek
    > podatkowych ani nie wpłacał żadnych kwot na ubezpieczenie zdrowotne.

    Czyli dostawałeś do ręki więcej pieniądzy nie de facto powinienes.
    czytaj nizej.

> [...]
    > się zresztą potwierdziło jak zadzwoniłem do zakładu i poprosiłem o
    > skorygowanie źle wystawionego PIT-11. Przysłano mi ów poprawiony PIT

    Nie rozumiem jak mogli ci przysłać "dobry pit".
    Skoro nie potrącali ci zaliczek na zdrowotne to niby co zmienili w
    pit-11? Same koszty uzyskania?

    > I teraz już sam nie wiem co mam dalej robić?

    zyc dalej.

    > Jaki jest mój status skoro nie
    > mam płaconych składek zdrowotnych?

    No chyba już mam skoro sie połapali.

    > Czy mam prawo do bezpłatnej opieki
    > zdrowotnej?

    masz
    przeciez płacą zdrowotne.
    Co cie interesuje co bylo kiedys tam.

    Czy mam coś zgłaszać i komu?

    a po co?

    > Czy zakład ma teraz prawo pobierać z mojej marniutkiej pensji zaległe
    > zaliczki na podatek oraz niezapłacone składki na ubezpieczenie zdrowotne?

    to juz jest bardziej zawiłe.
    To znaczy ma prawo domagac sie zwrotu tego co ci wypłacał nienależnie,
    bo przez wszystkie miesiace dostawales zawyzona pensje.

    Przy czym niekoniecznie tak z automatu. Zdaje sie, ze musisz na
    potracenia z pensji sie zgodzic. Sa tu lepsi niz ja spece od prawa pracy.

    Na ale masz alternatywe zabojcza: zgodzic sie lub liczyc ze cie zwolnią.
    Sam wybieraj.

    > Będzie ciężko bo obciążenie będzie dwukrotne(bieżące i zaległe).

    tylko przez 6 miesiecy, no ale tego chyba nie ma az tak duzo.

  • 3. Data: 2013-04-04 16:28:42
    Od: "wp" <w...@w...pl>

    > Czyli dostawałeś do ręki więcej pieniądzy nie de facto powinienes.
    *** Zgadzam się z tym i nie ma dyskusji.

    > Nie rozumiem jak mogli ci przysłać "dobry pit".
    > Skoro nie potrącali ci zaliczek na zdrowotne to niby co zmienili w pit-11?
    > Same koszty uzyskania?
    *** W picie mam identyczne liczby w przychodach oraz kosztach uzyskania
    przychodów. W składkach na ubezpieczenie społeczne jest tylko jakaś kwota a
    w pozostałych rubrykach same zera..

    > No chyba już mam skoro sie połapali.
    *** No nie wiem czy tak. W tym roku dostaję wciąz te same "paski" jak
    pisałem w liście.....

    > masz
    > przeciez płacą zdrowotne.
    *** Jak widać z paska - jednak nie płacą ....

    > Co cie interesuje co bylo kiedys tam.
    *** Ale to jak widać wciąz jest, nie minęło....
    > a po co?
    *** Siedzieć cicho i liczyć, że to się nie wyda i nie będę musiał zwracać
    składek zdrowotnych?
    Bo brak pobieranych zaliczek na podatek umiejętnie rozliczy podczas
    zeznania rocznego - ksiegowa i nie będę musiał ich zwracać zakładowi...??? O
    to zapomniałem jej spytać...

    Pozdrawiam
    Wieslav

  • 4. Data: 2013-04-04 18:46:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wp wrote:

> [...]
    > uzyskania przychodów. W składkach na ubezpieczenie społeczne jest tylko
    > jakaś kwota a w pozostałych rubrykach same zera..

    I w zasadzie tak mialo byc z wyjątkiem tych kosztów, ktore zreszta na
    pit-37 i tak wpisujesz po swojemu.
    Reszta rubryk jak byla zerem tak zerem pozostanie skoro nic nie wpłacili.
    Pytalem jaka jest różnica pomiedzy starym a nowym pit-11. Co zmienili?

    > *** No nie wiem czy tak. W tym roku dostaję wciąz te same "paski" jak
    > pisałem w liście.....

    To znaczy co. Wiedzą o błędzie i dalej nie poprawili i nie płacą.
    To odkładaj na jakiejs lokacie tą nadwyżkę pensji i oddasz im jak będą
    chcieli. Odsetki dla ciebie.

    > *** Jak widać z paska - jednak nie płacą ....

    To nie ma znaczenia czy płacą czy nie.

    Istotne czy zgłosili cię do ubezpieczenia.
    Można być ubezpieczonym, bez składek.

    Sprawa składek cie nie dotyczy to problem pomiedzy NFZ i zakładem. Nie
    ty opłacasz składki tylko zakład.

    Sprawdz sobie w w ewusiu jak jest twój status.

    > *** Ale to jak widać wciąz jest, nie minęło....
    > *** Siedzieć cicho i liczyć, że to się nie wyda i nie będę musiał
    > zwracać składek zdrowotnych?

    Jak dalej nie potrącają to zgłaszać w zakładzie pracy.
    Najpierw pogadac z ksiegową, ze jest źle, a jak ksiegowa cie spuści na
    drzewo twierdzac ze ona sie zna lepiej bo tak komputer pokazuje to
    poleconym do zakladu pracu. Zostawic sobie kopie i potwierdzenie nadania.

    > Bo brak pobieranych zaliczek na podatek umiejętnie rozliczy
    > podczas zeznania rocznego - ksiegowa i nie będę musiał ich zwracać
    > zakładowi...??? O to zapomniałem jej spytać...

    W ktoryms momencie pewnie zakład zrobi korekte i poinformuje cię o
    nienaleznie wypłaconych pieniadzach.

    No i wowczas wypadalo by oddac (lub nie).
    Sami z pensji zdaje sie ściągnąć nie mogą. Muszą mieć twoją zgodę.