eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiChcę kupić auto bez kratki (najchętniej) i amortyzować w firmie żony › Re: Chcę kupić auto bez kratki (najchętniej) i amortyzować w firmie żony
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Chcę kupić auto bez kratki (najchętniej) i amortyzować w firmie
    żony
    Date: Thu, 11 Nov 2004 23:40:03 +0100

    On Thu, 11 Nov 2004, Artur M wrote:
    [...]
    >+ Współwłasność oznacza, że maksymalnie żona odliczy 50%
    >+ wartości amortyzacji?

    ...już wiesz...

    >+ Czy jest w tej sytuacji możliwość, aby żona
    >+ mogła zaliczać wszystkie koszty z użytkowania samochodu
    >+ tak jak robimy to w tej chwili z innym pojazdem z kratką?

    ...oczywiście żona musi go "wprowadzić na stan" !
    Mam nadzieję że zdajesz sobie sprawę iż może to mieć miejsce
    w takim układzie o którym piszesz (nabywcą jesteś ty) tylko
    kiedy jesteś WŁAŚCICIELEM samochodu ??
    Ja co rusz mylę leasingi ze sobą, ale w co najmniej jednym :]
    nabywca NIE jest (aż do "wykupu") właścicielem !

    Przy czymś co dla "normalnego obywatela" jest bez różnicy
    - tu jest istotne :], IMO przynajmniej :)
    (np. "kredyt" to musi być KREDYT lub POŻYCZKA kiedy dostaje
    się w efekcie samochód NA WŁASNOŚĆ :))

    [...]
    >+ Ale zapewne nie jesteś oficjalnym dealerem samochodów.
    >+ A to oznacza, że nie możesz zaoferować leasingu,

    ..prosiłem o wykład dlaczego :)

    >+ kredytu,

    ...no dla nabywcy od pożyczki się znacząco nie różni. Albo
    od sprzedaży na raty...

    >+ gwarancji, serwisu itp.

    ...a to dlaczego nie ? ;)
    Sprzedający *zazwyczaj* NIE CHCE nic gwarantować ;>
    A nie "nie może"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)