  • Data: 2004-08-30 13:45:29
    Temat: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cgv828$1pr$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > i to jest to o co mi chodziło mówiąc, ze problem jest tylko w odniesieniu
    do
    > jednego pokolenia. Zakładam bowiem, że tendencja ta zostanie zachamowana
    > na sensownym i stabilnym poziomie, a wtedy nie będzie dyproporcji
    > pomiedzy grupą produktywną a poproduktywną.

    nie wiedzialem, ze w swoim wywodzie zakladales zahamowanie tej tendencji
    jest wiele roznych sposobow: zakaz sprzedazy srodkow antykoncepcyjnych,
    zakaz aborcji, w koncu likwidacja przywilejow malzenstwom bezdzietnym itp.;
    albo wiara w teorię ewolucji, teorię ekonomii czyli ogólnie to nie wpływanie
    w zaden sposob przez panstwo na przyrost naturalny

    > To bardzo proste. Żyjąc tu i teraz mamy do dyspozycji ograniczone zasoby
    > różnych dóbr. Im mniej ludzi do podziału tym wiekszy zysk dla jednostki.
    >
    > Moim zdaniem optymalna liczba ludności jest sporo mniejsza niż jest
    obecnie.
    > EMPI

    co nie znaczy, ze korzystne jest (nie dla natury, ale dla ludzi) bezczynne
    przygladanie sie spadkowi przyrostu natiralnego; struktura demograficzna
    jest bardzo wazna, populacja w ktorej domunuja osobniki stare jest
    niestabilna, skoro niestabilna to wystarczy nieznaczna zmiana warunkow aby
    doprowadzic taka populacje do stanu rownowagi (odbywa sie to zawsze
    gwaltownie)
    dlatego aby do tego nie dopuscic nalezy najpierw utrzymac obecny stan nieco
    zachwianej rownowagi, niz zmierzac w kierunku stanu niestabilnego, z ktorego
    wyjscie jest zawsze - ale pozostajace poza wszelka kontrola i gwaltowne

    --
    TEMPVS