  • Data: 2004-08-30 19:25:59
    Temat: Re: Co o tym myslicie? Bardzo prosze o opinie.
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cgvrh0$nfc$1@news2.ipartners.pl...
    > Hej !

    > (nie
    >
    > Jest w tym co proponujesz trochę racji i logiki. Jednak mimo wszystko
    > proponujesz pewne poprawki generalnie porąbanego porządku prawnego.
    > Czy nie lepiej przemyśleć sprawę kompleksowo i sprawę całkiem uprościć ?

    tak, ale jak się zdołalem przekonać - rewolucyne zmiany nigdy nie zdobędą
    wymaganego poparcia

    > Np. niska i powszechna jedna stwaka procentowa podatku + zero ulg ?

    0 ulg tak, ale instytucja malzenstwa w panstwie jest bardzo istotna,
    malzenstwa posiadajace dzieci - rodziny, powinny miec jakies preperencje
    fiskalne etc., chociazby nieznacze,

    czy refundacja srodkow antykoncepcyjnych jedynie dla malzenstw posiadajacych
    2 i wiecej dzieci nie brzmi logiczniej niz refundacja dla kazdego? pierwsze
    rozw. jest "skomplikowane", drugie proste; (proste = glupie, skomplikowane =
    racjonalne - nie zawsze tak jest, ale czesto komplikacje maja za soba
    niebezpodstawne argumenty)

    > A co do przyrostu naturalnego. Nie ustosunkowałeś się do związku
    > pomiędzy pożądaną (z punktu widzenia państwa) ilością posiadanych
    > dzieci a stanem ekonomiczno-gospodarczym. Czy naprawdę w sytuacji
    > powiększających się stref ubóstwa i braku pracy nie jest korzystniejsze
    > zmniejszenie liczby urodzin ?

    obecnie wspolczynnik dzietnosci kobiet wynosi ok. 1,25; za 5 lat nalezy sie
    spodziewac jego spadku do 1,1
    do roku 2030 zmieni sie diametralie struktura ludnosci,
    osob powyzej 60. roku zycia bedzie 30% (wobec 17% dziś)
    w wieku od 0 do 17 lat 15% (wobec 23% dziś)
    w wieku od 18 do 44 lat 31% (wobec 40% dziś)
    http://akopcinski.strony.wi.ps.pl/nowy/prognoza_stru
    ktury.jpg

    nie twierdze kategorycznie, ze nalezy premiowac malzenstwa za posiadanie
    dzieci, ale przynajmniej niech beda
    de-premiowane te ktore posiadaja 0 lub 1 dziecko
    co do biedy, wypowiem sie tu a dokonczenie ponizej;
    mniej dzieci -> mniej szkol, mnijsza produkcja w sektorach kosmetycznym,
    spożywczym etc.. i w konsekwencji zatrudnienie;
    kto ma utrzymywac bezrobotnych? przeciez oni beda mieli kiedys te 60-70 lat,
    i gdzie ich emerytura? kto ich ma utrzymac jak nie mlodzi... ktorych bedzie
    relatywnie mniej?

    > Czy premiując prokreację nie generujemy
    > większą liczbę patologii i przestępczości wynikającej z frustracji
    > niemożliwą do przeskoczenia ciężką sytuacją materialną ?
    > Czy taka ulga jaką proponujesz załatwi problem utrzymania i wykształcenia
    > dziecka ?

    rodzice chyba nie beda planowali dzieci, jesli nie bedzie je na nie stac,
    anwet gdy mogliby liczyc na ulgi; ulga nigdy nie zwroci im kosztow
    poniesionych na wychowanie dziecka; skoro tak to ulgi nie beda przyczyna
    patologii

    > Hmm... nie wiem czy nawet całkowite zwolnienie
    > z podatku (przy posiadaniu 2 dzieci) będzie większym zyskiem niż
    > ich utrzymanie . Śmiem wątpić. Jak mi się urodziło pierwsze dziecko
    > to prowadziłem dokładny rejestr wydatków - zapewniam , że koszty
    > związane z wydatkami na dziecko wielokrotnie przekraczały wysokosć
    > płaconego podatku.
    >
    > EMPI

    zalezy kto ile zarabia, ale generalnie tak :) dlatego ulg nie powinni miec
    ci, ktorzy dzieci nie posiadaja

    --
    TEMPVS