  • 31. Data: 2011-01-07 16:53:05
    Temat: Re: Co zrobić żeby płacić niższy ZUS ?
    Od: Piotr N <s...@p...onet.pl>

    Doskonale rozumiem Twoja sytuacje, ja zamiast firmy moge wykonywac
    uslugi w oparciu o umowe o dzielo z przekazaniem praw autorskich. Moze
    Twoje uslugi mozesz tez oprzec o taka umowe. Wtedy wogole nie placisz ZUS-u.

    Dla mnie zmuszanie ludzi do placenia ZUS-u to paranoja. nie moge
    zrozumiec dlaczego nie mozna prowadzic DG bez ubezpieczen. O ile bardzo
    chcialbym placic NFZ (dla osob fizycznych nie prowadzacych DG skladka
    NFZ z tego co sie orientuje jest wyzsza o jakies 100 zl ) to nie ma mowy
    zebym wyrzucal w bloto pieniadze na "niby" emeryture.

    O co chodzi z zatrudnieniem na Slowacji ?

  • 32. Data: 2011-01-07 18:48:57
    Od: "Papo Smurfo" <d...@z...pl>

    Órzytkownik <dziubafan> napisał:
    > Dlaczego Państwo zabrania mi zarabiania 1000 zł ?

    właśnie dlatego żbyś był bezrobotny i żebyś nie stanowił zdrowej konkurencji
    dla ludzi z klucza politycznego i pochodzenia niemieckiego, ruskiego i
    żydoskiego, oraz po to że jako bezrobotny będziesz musiał pracować u żyda,
    niemca i ruska za grosze, bo oni pracować nie umiejo, tera zrozumiał?:O)

  • 33. Data: 2011-01-07 23:23:06
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 06 Jan 2011 15:53:44 +0100, d...@w...pl napisał(a):

    > Bardzo ale to bardzo nie chciałbym kombinować , ale niestety muszę i w
    > najgorszym przypadku jeżeli nie znajdę sposobu redukcji kosztów w Polsce
    > zatrudnię się na Słowacji.

    Jeżeli dochody z własnej działalności nie pozwalają Ci utrzymać firmy,
    rozważ jej zamknięcie i realizację zamówień w oparciu o umowy o dzieło
    (zakładam, że nie prowadzisz np. sklepu spożywczego ;).

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 34. Data: 2011-01-08 08:02:10
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 07.01.2011 12:28, Daniel Stalica wrote:

    > Przy paru fakturach miesięcznie to są podobno realne ceny...

    Dobrze wiedzieć że gdzieś nie czytają umów, przepisów o szczególnych
    momentach powstania obowiązku podatkowego, czy przepisów o amortyzacji ;)

    --
    Tomek

  • 35. Data: 2011-01-08 08:15:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 07-01-2011 08:27, Daniel Stalica pisze:

    > Jako współwłaściciel spółki możesz pracować na rzecz swojej spółki.

    W spółce kapitałowej? To jest nieodpłatne świadczenie, które spółka
    powinna zaliczyć do dochodu do opodatkowania. Posiadanie udziałów nie
    oznacza współwłasności w takim sensie, jak w spółce osobowej.

    Od biedy można nieodpłatnie pełnić funkcję w zarządzie (tzn.
    teoretycznie nie można ale US się nie czepia jak zarząd "zarządza" bez
    wynagrodzenia), ale praca która nie jest zarządzaniem a np. wykonywaniem
    usług których świadczeniem zajmuje się spółka, nieodpłatna być nie może.

    Łopatologicznie - prezes zarządu firmy informatycznej może nieodpłatnie
    podejmować decyzje które muszą być podjęte przez organ zarządzający,
    podpisywac pzrelewy, zawierać umowy itp., ale juz jak pojedzie na serwis
    do klienta, trzeba mu zapłacić.

    > Jako współwłaściciel spółki nie podpadasz pod ZUS.

    Za to płacisz ponad 34% podatku dochodowego.
    I nie możesz spółki zamknąć z dnia na dzień, trzeba przeprowadzić
    likwidację. Uchwała o otwarciu likwidacji to notariusz i opłaty KRS -
    zamknięcie likwidacji - znowu ekstra opłaty KRS. Po drodze co roku ok.
    300zł za bilans.
    Masz pełną księgowość, którą ktoś musi poprowadzić - nawet jak się za to
    zabierzesz sam, musisz kupić odpowiednie oprogramowanie, bo prowadzić w
    exelu tego się nie da a na papierze (np. amerykanka) to jest wyższa
    szkoła jazdy, bo trzeba dokładnie wiedzieć, co się robi.
    Programy do KH są odpowiednio droższe od tych do PKPIR.
    Konta bankowego dla spółki kapitałowej nie założy się w żadnym z tanich
    banków, typu mBank.

    Podsumowując - jak dla kogoś minimalny obowiązkowy ZUS to za dużo, bo
    nie ma go od czego odliczyć (padała tutaj kwota 1000zł miesięcznie), to
    nie stać go na założenie sp. z o.o.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 36. Data: 2011-01-08 10:54:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 07.01.2011 11:56, Jan Werbinski pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:ig5351$f42$1@news.onet.pl...

    > U nas to jest podatek.

    No nie wiem jak jest u was, bo nie powiedzieliście, gdzie żyjecie.
    Ponieważ grupa jest PL a gość coś jeszcze wspominał o ZUS i o Polsce, to
    założyłem, że chodzi o Polskę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)

  • 37. Data: 2011-01-08 11:28:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 07-01-2011 12:06, mvoicem pisze:

    > No i o tym że ZUS jest ubezpieczeniem, można mówić w przypadku składki
    > rentowej, na siłę jeszcze w przypadku składki emerytalnej. Ale już cała
    > reszta to zwykły podatek ukryty pod nazwą ubezpieczenia.

    Akurat chorobowe to typowe ubezpieczenie. Jak zachorujesz, to Ci zapłacą
    i to wielokrotnie więcej niż wynosi składka.
    Podobnie wypadkowe - masz wypadek w określonych warunkach, dostaniesz
    wypłatę.
    Fundusz Pracy - z niego wpłaca się np. zasiłki dla bezrobotnych.
    Ubezpieczasz się na wypadek utraty pracy. Świadczenie niewielkie ale i
    składka nieduża.

    Emerytalne to jest właśnie produkt najmniej ubezpieczeniowy.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 38. Data: 2011-01-08 15:17:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 07.01.2011 14:46, mvoicem pisze:
    > No i zdrowotne - które jest tak bardzo podatkiem jak tylko to może być :).

    Zdrowotne to nie ZUS, a NFZ, poza tym też jest to właśnie ubezpieczenie
    od konieczności leczenia się. A to, że można sobie tę kwotę odliczyć
    częściowo od podatku, to raczej zaleta

  • 39. Data: 2011-01-09 10:37:23
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 07-01-2011 09:07, Liwiusz pisze:

    > Czyli jeszcze się trzeba cieszyć.
    >
    > Paranoja i mentalność niewolnika :(

    Czego nie zrozumiałeś z mojej wypowiedzi? Chętnie wyjaśnię bardziej
    łopatologicznie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 40. Data: 2011-01-09 11:11:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-09 11:37, Kviat pisze:

    > Czego nie zrozumiałeś z mojej wypowiedzi? Chętnie wyjaśnię bardziej
    > łopatologicznie.

    A Ty w mojej?

    Jak złodziej ukradnie 100zł, zamiast 1000zł, to nie powód, aby się
    cieszyć i nie narzekać i traktować to jako prezent.

    --
    Liwiusz