  • Data: 2005-07-30 13:29:56
    Temat: Re: Czy ZUS ma prawo...
    Od: hADeSik <h...@h...sru> szukaj wiadomości tego autora

    ###----- w odpowiedzi na list od Kriss -----###
    > Nie są kwestionowane
    > wyrejestrowania z ubezpieczeń społecznych , które nie są zgłaszane nagminnie ,
    > a wynikają z okresowego faktycznego zaprzestania prowadzenia działalności
    > związanego np. z sezonowością prowadzonej działalności , wyjazdem ,
    > zdarzeniami losowymi , pod warunkiem że w tym okresie osoba nie prowadziła
    > działalności.

    W kwesti formalnej: wyrejestrowanie z ubezpieczeń to nie to samo co
    zaiweszenie DG.
    Nigdzie nie napisałem, że nie można na jakiś czas wyrejestrować się
    z ubezp. w *uzasadnionych sytuacjach*.

    Odnośnie reszty Waszych stwierdzeń, to pozwolę sobie przytoczyć
    fragmenty wiadomości otwierającej wątek:

    > kiedy firma
    > zaczęła się chwiać finansowo i mieć kłopoty z wypłacaniem podatków w
    > Urzędzie Skarbowym, jakiś urzędnik stamtąd poradził zawiesić działalność i
    > nie zadłużać się w US

    oraz

    > firma większość czasu zgłaszała
    > wyrejestrowanie działalności tak w US jak w ZUS. W momencie, gdy były
    > zlecenia firma była odwieszana, rejestrowana i płaciła wszystkie podatki i
    > ubezpieczenia, ale oczywiście tylko za okres , w którym były jakieś
    > dochody - zlecenia.

    W takiej sytuacji podtrzymuję, że 'zawieszenie' było bezpodstawne i
    dokumentowało sytuację fikcyjną (DG była cały czas prowadzona -
    wprawdzie nie było zleceń, ale firma się o nie strała)), a ZUS
    zasadnie żąda składek od płatnika.

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...