  • 1. Data: 2006-05-15 21:41:04
    Temat: Czy ZUS przysyła upomnienie do zapłaty?
    Od: achtung <a...@t...pl>

    Witam!

    Jak w temacie. Czy ZUS przysyła upomnienie do zapłaty zaległych składek.
    Jeżeli nie zapłaciłem 10.05 to kiedy się upomni i w jaki sposób? Czy
    otrzymam jakieś kary, czy tylko odsetki? Jak to wygląda w praktyce.
    Zalegam z jedną składką.

    Pzdr,

    --
    Achtung, GG# 4176505

  • 2. Data: 2006-05-16 05:21:53
    Temat: Re: Czy ZUS przysyła upomnienie do zapłaty?
    Od: TLZ <t...@w...info.com.pl>

    achtung napisał(a):
> [...]
    > Jeżeli nie zapłaciłem 10.05 to kiedy się upomni i w jaki sposób? Czy
    > otrzymam jakieś kary, czy tylko odsetki? Jak to wygląda w praktyce.

    IMHO nic nie przysyłają. Praktyka mówi że przypominaja sobie po jakimś
    czasie kiedy odsetki doganiają należność głowną. Jak będziesz płacił
    składkę,t o wylicz sobie sam odsetki, jak nie przekrocza 6zł (coś koło)
    to nie płać, jak przekroczą - zapłać...

    --
    TLZ.| Chcesz dzwonić za grosze? Rozliczać czas połączeń sekundowo?
    http://www.actio.pl/index.php?idpartner=262

  • 3. Data: 2006-05-16 06:18:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    achtung napisał(a):
> [...]
    > Jeżeli nie zapłaciłem 10.05 to kiedy się upomni i w jaki sposób? Czy
    > otrzymam jakieś kary, czy tylko odsetki? Jak to wygląda w praktyce.

    Z moich obserwacji wynika że upomni sie po 4-6 tygodniach - od paru
    miesięcy przyśpieszyło rozliczanie bieżących składek, przynajmniej w
    zakresie określenia zobowiązań płatnika.

    Przyślą wezwanie do zapłaty. Dadzą chyba 7 dni na zapłatę (plus odsetki,
    o dziwo ZUS nie nalicza kosztów wezwanie).

    Jak nie zapłacisz mogą zacząć egzekwować - wejdą na konto itp.

    Jak zapłacisz, to najlepiej zaraz zadzwonić do ZUS do tej osoby która
    podpisywała wezwanie i poinformować ja, że zapłacone (czasem proszą o
    potwierdzenie faxem). W ZUSie wpłaty księgują się do 14 dni nie licząc
    czasu jaki idzie przelew więc dla własnego dobra lepiej jest zawiadomić
    osobę która może to zobowiązanie skierować do egzekucji że pieniądze juz
    idą bo na ich jeszcze długo nie zobaczy w systemie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2006-05-16 09:10:03
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Przyślą wezwanie do zapłaty. Dadzą chyba 7 dni na zapłatę (plus odsetki,
    > o dziwo ZUS nie nalicza kosztów wezwanie).

    Nie wyszczegolniaja odsetek (pisza tylko, ze odsetki licza od dnia...).
    Natomiast koszty wezwania sa doliczane i wynosza 8,80.

  • 5. Data: 2006-05-16 09:17:12
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 16 maj o godzinie 07:21, na pl.soc.prawo.podatki, TLZ napisał(a):

    > IMHO nic nie przysyłają.

    Przysyłają.

    > Praktyka mówi że przypominaja sobie po jakimś
    > czasie kiedy odsetki doganiają należność głowną.

    Powyżej twierdziłeś że nie przysyłają wezwania do zapłąty - teraz niby
    jednak "sobie przypominają" - tak?

    > Jak będziesz płacił składkę,t o wylicz sobie sam odsetki, jak nie przekrocza
    > 6zł (coś koło) to nie płać, jak przekroczą - zapłać...

    6,60 PLN - do takiej wysokości nie ma obowiązku zapłaty odsetek które
    wpływają do ZUS, US, UM, UG, itp itd.

    --
    Herbi
    16-05-2006 11:10:03

  • 6. Data: 2006-05-16 09:42:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    gollum napisał(a):

    > Nie wyszczegolniaja odsetek (pisza tylko, ze odsetki licza od dnia...).
    > Natomiast koszty wezwania sa doliczane i wynosza 8,80.

    Az z ciekawości odszukałam jakieś wezwania (moi klienci uważają że jak
    cos jest z urzędu to musi do mnie trafić więc wiem o ich wszystkich
    mandatach, spóźnieniach w zapłacie i źle zdefiniowanych przelewach :) ).

    Z US owszem, koszty upomnienia 8,80.
    Z ZUSu nie ma.
    Mam jedno pod ręką, może to wyjątek jakiś?

    Obydwa z tego roku więc dość świeże. ;)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2006-05-16 09:42:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Herbi,

    Tuesday, May 16, 2006, 11:17:12 AM, you wrote:

    [...]

    > 6,60 PLN - do takiej wysokości nie ma obowiązku zapłaty odsetek które
    > wpływają do ZUS, US, UM, UG, itp itd.

    Wyłącz z tej listy ZUS. A w pozostałych przypadkach dotyczy tylko i
    wyłącznie zaległosci podatkowych.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2006-05-16 10:29:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Wyłącz z tej listy ZUS. A w pozostałych przypadkach dotyczy tylko i

    A czemuż to wyłączać ZUS?

    Proszę, tu kawałek ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych

    "Art. 23. 1. Od nie opłaconych w terminie składek należne są od płatnika
    składek odsetki za zwłokę, na zasadach i w wysokości określonych w
    ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137
    poz. 926 i Nr 160, poz. 1083 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668).
    1a. Odsetek za zwłokę nie nalicza się, jeżeli ich wysokość nie
    przekraczałaby 6,60 zł."

    Jest tak cos od kwietnia 2004 ;)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2006-05-16 10:36:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maddy,

    Tuesday, May 16, 2006, 12:29:23 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > Proszę, tu kawałek ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
    > "Art. 23. 1. Od nie opłaconych w terminie składek należne są od płatnika

    No to 2 lata przespałem :-( 'Mój' ZUS też.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2006-05-16 11:12:19
    Od: Anna Watza <w...@d...pl>

    Maddy napisał(a):

    > Z US owszem, koszty upomnienia 8,80.
    > Z ZUSu nie ma.
    > Mam jedno pod ręką, może to wyjątek jakiś?

    Chyba wyjątek, albo nie zauważyli, że powinni naliczać...
    - ZUS Podgórze Kraków - marzec 2006 - doliczone (3 x 8,80 - od każdego
    "konta")
    - ZUS Bydgoszcz (na Andersena) - kwiecień 2006 - doliczone jw
    - ZUS Łódź (II Oddział) - marzec 2006 - doliczone (2 x 8,80 - bo na
    dwóch kontach była zaległość)...

    Przy zgodzie na rozłożenie na raty, należy najpierw uiścić koszty
    upomnienia...

    Pozdrawiam,
    Anna