    From: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy liczba uczestników tego ..............
    Date: Tue, 12 Oct 2004 09:32:07 +0200

    Karol wrote:

    > Nie wiem dlaczego tak uwazasz. Ja uwazam, ze mozna jak najbardziej. Tak samo
    > mozna wykorzystywac sluzbowo komunikatory jak telefon, fax, mail, Pocztę Polską
    > itp. A czasami komunikator jest wygodniejszy od innych kanałow komunikacji. W
    > sumie o tym czy jest to wykorzystanie prywatne czy sluzbowe to chyba decyduje
    > tresc przekazywanej rozmowy. O czym dyskutanci tej grupy powinni doskonale
    > wiedziec.

    Nie tak samo. Operatorzy telekomunikacyjni i Poczta Polska podlegają
    konkretnym przepisom, podpisuje się z nimi umowy, zobowiązani są do
    zachowania tajemnicy korespondencji, można od nich egzekwować
    odszkodowania ... itp itd.
    Komunikator GG jest własnością prywatnej firmy, działa na prywatnych
    serwerach, na zasadach jednostronnie określonych przez właściciela. Nie
    jest usługą równoważną dla usług telekomunikacji i poczty. Żeby
    oficjalnie korzystać z usług prywatnej firmy trzeba z tą firmą podpisać
    umowę. Nie widziałem w ofercie GG świadczenia usług dla firm i osób
    prawnych.
    Po za tym wymiana informacji służbowych przez internet w przypadku
    aministracji państwowej i samorządowej podlega pewnym ograniczeniom
    formalnym, przymajmniej w teorii. Moim zdaniem gg nie spełnia
    minimalnych wymogów bezpieczeństwa. Można przez nie pogadać o
    przysłowiowej dupie maryni, ale nie można powiedzieć że Zenek Zenonowski
    ma kilkaset kzł podatku do zapłacenia. Takie informacje w ogóle nie
    powinny opuszczać sieci firmy/urzędu po to żeby trafić do pokoju obok.

    > Jednoczesnie najglupsze co moze byc to danie uprawnien adminom do decydowania o
    > tym jaki "kanał łaczności" moze byc słuzbowy a jaki nie.

    Jakieś uzasadnienie ? Bo akurat admini orientują się najlepiej które
    kanały łączności mają najlepiej zabezpieczone (i pod względem
    technicznym i prawnym - pod tym drugim gg np. wcale).
    A tak swoją drogą to nie admini decydują. Decyduje kierownik jednostki.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919