    From: "Karol" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy liczba uczestników tego ..............
    Date: 12 Oct 2004 19:11:15 +0200

    > Nie tak samo. Operatorzy telekomunikacyjni i Poczta Polska podlegają
    > konkretnym przepisom, podpisuje się z nimi umowy, zobowiązani są do
    > zachowania tajemnicy korespondencji, można od nich egzekwować
    > odszkodowania ... itp itd.
    > Komunikator GG jest własnością prywatnej firmy, działa na prywatnych
    > serwerach, na zasadach jednostronnie określonych przez właściciela. Nie
    > jest usługą równoważną dla usług telekomunikacji i poczty.

    Czy napisalem gdzies, ze jest to "rownowazna usluga" ?

    > Żeby
    > oficjalnie korzystać z usług prywatnej firmy trzeba z tą firmą podpisać
    > umowę.

    Na podstawie czego uwazasz, że trzeba "podpisac" ?

    > Nie widziałem w ofercie GG świadczenia usług dla firm i osób
    > prawnych.

    http://www.gadu-gadu.pl/dystrybucja.htm

    "Program Gadu-Gadu jest rozpowszechniany na zasadach freeware. Można go używać
    i rozpowszechniać w niezmienionej postaci wykonywalnej bez ograniczeń i bez
    żadnych opłat."

    Nie widze na stronach GG zakazu korzystania przez "osoby prawne".

    > Po za tym wymiana informacji służbowych przez internet w przypadku
    > aministracji państwowej i samorządowej podlega pewnym ograniczeniom
    > formalnym, przymajmniej w teorii. Moim zdaniem gg nie spełnia
    > minimalnych wymogów bezpieczeństwa. Można przez nie pogadać o
    > przysłowiowej dupie maryni, ale nie można powiedzieć że Zenek Zenonowski
    > ma kilkaset kzł podatku do zapłacenia.

    Wcale do tego nie namawiam. Ale mozna zapytac pracownika, czy juz przygotowal
    pismo o które go prosilismy w sotatniej rozmowie telefonicznej :-)

    > Takie informacje w ogóle nie
    > powinny opuszczać sieci firmy/urzędu po to żeby trafić do pokoju obok.

    > Jakieś uzasadnienie ? Bo akurat admini orientują się najlepiej które
    > kanały łączności mają najlepiej zabezpieczone (i pod względem
    > technicznym i prawnym - pod tym drugim gg np. wcale).

    Pod wzgledem biznesowym tez najlepiej sie orientuja ? Najczesciej (pewnie nie
    wszyscy) tworza Panstwo w Panstwie (dowod: wystarczy poczytac dyskusje na
    jakims forum).

    > A tak swoją drogą to nie admini decydują. Decyduje kierownik jednostki.

    Zapewne formalnie tak to wyglada :-)

    Pozdrawiam,
    Karol

    PS.

    Ongiś nie wiedzialem co to internet i mail. Jak mi "admini" (obaj pracujacy ze
    soba w jednym pokoju) zaczeli tlumaczyc, ze uzywaja maila zamiast kartek
    typu "post it" to pomyslalem sobie, ze cos z nimi nie jest w porzadku.
    Jakby dzisiaj mi tlumaczyli co to jest komunikator, to wyobrazam sobie, ze
    zrobiliby to w podobnym stylu (bo telefon u kolegi zajety, program pocztowy
    akurat ma zapchany setkami maili, nie moga zrobic telekonferencji bo im brakuje
    linii telefonicznych itp.:-)

    Trzeba sie z tym pogodzic i zrozumiec, ze technika idzie do przodu bardzo
    szybko. Zapewne sa jeszcze firmy, urzedy gdzie uzywa sie jeszcze maszyn do
    pisania pism, starych PCetow, wolnych drukarek, faktury wystawia się ręcznie,
    pliki wysyla sie na dyskietce zapakowanej w kopertę, nie ma stalego lacza do
    internetu, ale jak juz raz da sie pracownikom "do reki" nowoczesne narzedzia to
    nie mozna potem tych ludzi uwsteczniac dorabiajac sztuczna ideologie.