  • 31. Data: 2003-01-23 20:31:52
    Temat: Re: DG a dzialalnosc wykonywana osobiscie
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > To czynnośc doradztwa podatkowego.
    > Masz jeszcze jakies pomysły? Bo ja nie...

    Sprezentować komuś od czasu do czasu jakąś UoD ?

    Pix

  • 32. Data: 2003-01-23 20:43:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik pix napisał:

    > Sprezentować komuś od czasu do czasu jakąś UoD ?

    Muszę naciagna bratowa. W końcu finanse i bankowośc skończyła.
    Cos jej wymyslę. Tyle że nie może to być prowadzenie ksiąg jako takie bo
    do tego trzeba mieć licencje, a ona jej nie ma.
    Ale juz wprowadzanie danych wg. schematu (czytaj "księgowanie") chyba
    wystarczy :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 33. Data: 2003-01-23 21:12:22
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:
    > Ale juz wprowadzanie danych wg. schematu (czytaj "księgowanie") chyba
    > wystarczy :-)))

    Ja bym jeszcze rozszerzył działalność o wkładanie papierów w/g zadanego
    algorytmu do segragatorów,włącznie z wykonywaniem dziurek profesjonalnym
    dziurkaczem (dodatkowa robota w dodatku hand made).Widzę tylko jeden
    problem-trzeba jakieś szkolenie BHP przeprowadzić,no i rękawice robocze
    skórzane ochronne kupić.A bym zapomniał-jeszcze badania lekarskie, czy
    się do takiej pracy nadaje,a może jeszcze jakieś psycho testy są
    potrzebne.:-)))
    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 34. Data: 2003-01-23 21:22:22
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Hmm.... ciekawe jakie konkretnie usługi?

    Ksiegowe. Napisalem przeciez.
    Mam taki kaprys, zebys poprowadzila mi ksiegi rachunkowe jako OF nie
    prowadzacej DG.
    Widzisz jakis problem?

    Karol

  • 35. Data: 2003-01-23 23:15:59
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > Gdzies ci uciekła cały watek w którym przykładów była mnóstwo -np.
    > jaka osoba fizyczna kupi u ciebie usługi servisowania kasy fiskalnej?

    Przecież nie musi wystawić na serwis kasy. Może na przykład na serwis
    radia.

    > A ja, jako księgowa, ale nie doradca podatkowy, jaką usługę z zakresu
    > księgowości moge swiadczyc osobie fizycznej?

    No jako księgowa to mozesz prowadzić DG bez uprawnień?

    > A usługi zarządzania? Mam znajomych którzy maja spółke z o.o i
    > swiadczą tej spółce usługi zarządu i reprezentacji jako podmioty
    > gospodarcze.
    > Biora od spółki po 6-8 tysięcy miesięcznie netto na fakturze.
    > Wiesz ile kosztowałyby spółke składki od takich umów-zlecen albo o pracę?
    > A jaka osoba fizyczna kupi od nich takie usługi?

    No to niech sprzedadzą inne usługi/towar. Zmiana wpisu do ewidencji
    kosztuje ok. 50zł. Mogą sobie dopisać cokolwiek, np. tworzenie stron WWW.

    > Żeby nie podpaśc pod "osobiste świadczenie usług" trzeba tą konkretna
    > działalnośc wykonywac dla osób fizycznych, a nie jakąs inną.

    Czegoś tu nie rozumiem! Jeśli ja mam 120 rzeczy we wpisie, to wszystkie
    mam mieć dla ludności? Przecież chodzi o to, żeby _ustawiedliwić_ sens
    DG zamiast osobistego świadczenia usług. Więc sens jest -- robię strony
    WWW dla prywatnych. A jednocześnie serwisuję kasy dla firm. Mylę się?

    > Księgowa która okazjonalnie sprzeda osobie fizycznej materiały biurowe
    > nie wykonuje tym samym na rzecz tej osoby fizycznej usług księgowych,
    > prawda?

    Ale wykonuje inne, co już usprawiedliwia sens DG, a chyba o to chodzi.
    Przecież wiadomo, że jakwystawiłem w zeszłym miesiącu FV na projekt
    przesiewacza góniczego albo projekt linii produkcyjnej, to nie jest to
    usługa dla ludności. Ale dla luności wystawiłem inne -- sprzedaż
    komputera itp. No i dlatego właśnie mam DG, że robię i jedno i drugie.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 36. Data: 2003-01-23 23:16:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > To czynnośc doradztwa podatkowego.

    Manualne, pod dykatando ludzia? :-)
    Bez radzenia gdzie co i jak?

  • 37. Data: 2003-01-23 23:56:13
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > DG zamiast osobistego świadczenia usług. Więc sens jest -- robię strony
    > WWW dla prywatnych. A jednocześnie serwisuję kasy dla firm. Mylę się?

    Myslisz sie.
    Nie chodzi tu o zaden "sens prowadzenia DG".
    DG mozesz sobie prowadzic niezaleznie, rownolegle i calkiem bez sensu.

    > Ale wykonuje inne, co już usprawiedliwia sens DG, a chyba o to chodzi.

    Nie!!!
    Zauwaz, ze nikt nie kwestionowalby twojej DG jako takiej.
    Przykladowo, kontroler powiedzielby Ci tak:

    "Drogi Panie Tristian, nie czepiamy sie tego, ze naprawia Pan
    komputery firmom i ludziom, to jest Panska DG i tam wszystko
    gra, ale ten projekt przesiewacza gorniczego dla kopalni,
    ewidentnie ma znamiona umowy o dzielo i w dodatku słono Panu
    za to zapłacili, więc oni (kopalnia) powinni odprowadzic od tego
    zaliczke i odpowiednią, tlusciutką składkę ZUS od wysokosci umowy........"
    (o komplikacjach zwiazanych z VAT nie wspominam).

    No, ale mam nadzieje, ze w swietle stanowiska MF,
    cala ta dskusja niebawem bedzie miala juz tylko charakter archiwalny.

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 38. Data: 2003-01-24 00:27:31
    Od: Pit <f...@i...pl>

    W artykule <8...@h...spray.net.pl> Latet napisał(a):

> [...]
    > zaliczke i odpowiednią, tlusciutką składkę ZUS od wysokosci umowy........"
    > (o komplikacjach zwiazanych z VAT nie wspominam).

    Hmm, tak wlasciwie, to ja mam takie pytanie:
    Jestem sobie samozatrudniony, mam podpisany bezterminowy kontrakt z
    niemiecka firma, wystawiam im co miesiac jedna fakture VAT i to jest
    wlasciwie wszystko co wystawiam. Tlumacz przysiegly przetlumaczyl
    radosnie tutul kontraktu jako "Umowa-zlecenie". Czyli w zaistnialych
    okolicznosciach przyrody oni powinni odprowadzic skladke ZUS od
    kwoty na fk? Jako niemiecka firma?
    Rozumiem tez, ze VAT'u z faktury juz nie moga sobie odebrac od
    polskiego US tak jak to dotychczas bylo?

    Piotrek

  • 39. Data: 2003-01-24 08:31:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:

    > Użytkownik Maddy napisał:
    >
    > Przecież nie musi wystawić na serwis kasy. Może na przykład na serwis
    > radia.
    Poczytaj sobie post Lateta bo mnie juz nudzi łopatologia...
    Chłopak niby od niedawna w tym siedzi ale ma intuicję :-)
    Tylko z tymi składkami od umowy o dzieło nakręcił :-)

    > No jako księgowa to mozesz prowadzić DG bez uprawnień?

    Poczytaj sobie ustawe o doradztwie podatkowym i odpowiednie
    rozporządzenie o kwalifikacjach wymaganych do usługowego prowadzenia
    ksiag rachunkowych. Potem pogadamy. Ciężko jest dyskutować jak rozmówca
    mysli że jestes wielbłądem...

    Dalej wyciełam bo Latet bardzo ładnie to wyjasnił w kilku słowach.
    Dodam tylko że argument "to głupie" i "to nielogiczne" to nie argument w
    sprawach podatkowych. Tyle chyba juz wiesz :-(

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 40. Data: 2003-01-24 09:42:22
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Poczytaj sobie post Lateta bo mnie juz nudzi łopatologia...
    > Chłopak niby od niedawna w tym siedzi ale ma intuicję :-)

    Dzieki Maddy, to sie nazywa prawdzie wyróżnienie :-))

    > Tylko z tymi składkami od umowy o dzieło nakręcił :-)

    No.....tak coś czułem, że stąpam po cienkim lodzie jak to pisałem.....
    Czyli nie jest tak, ze od kazdej umowy-zlecenia lub umowy-o-dzielo
    pracodawca, czy raczej zleceniodawca, cos tam do ZUS musi
    odprowadzic, i wysokosc tego czegos jest uzalezniona od kwoty
    na umowie?

    Piszac o ZUS-ie mialem na mysli, m.in. to:

    "Firmy korzystające z usług osób świadczących usługi na ich rzecz
    nie mogą już odliczać sobie VAT zawartego w cenie tych usług.
    Muszą też za takie osoby płacić składki na podatek dochodowy oraz ZUS."

    Dzięki,

    Latet