    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Pit <f...@i...pl>
    Subject: Re: DG a dzialalnosc wykonywana osobiscie
    Date: Fri, 24 Jan 2003 00:27:31 GMT

    W artykule <8...@h...spray.net.pl> Latet napisał(a):

    > "Drogi Panie Tristian, nie czepiamy sie tego, ze naprawia Pan
    > komputery firmom i ludziom, to jest Panska DG i tam wszystko
    > gra, ale ten projekt przesiewacza gorniczego dla kopalni,
    > ewidentnie ma znamiona umowy o dzielo i w dodatku słono Panu
    > za to zapłacili, więc oni (kopalnia) powinni odprowadzic od tego
    > zaliczke i odpowiednią, tlusciutką składkę ZUS od wysokosci umowy........"
    > (o komplikacjach zwiazanych z VAT nie wspominam).

    Hmm, tak wlasciwie, to ja mam takie pytanie:
    Jestem sobie samozatrudniony, mam podpisany bezterminowy kontrakt z
    niemiecka firma, wystawiam im co miesiac jedna fakture VAT i to jest
    wlasciwie wszystko co wystawiam. Tlumacz przysiegly przetlumaczyl
    radosnie tutul kontraktu jako "Umowa-zlecenie". Czyli w zaistnialych
    okolicznosciach przyrody oni powinni odprowadzic skladke ZUS od
    kwoty na fk? Jako niemiecka firma?
    Rozumiem tez, ze VAT'u z faktury juz nie moga sobie odebrac od
    polskiego US tak jak to dotychczas bylo?

    Piotrek