  • 11. Data: 2010-10-03 12:06:35
    Temat: Re: DG + rozpoczęcie etatu w trakcie miesiąca - jak zapłacić mniej ZUS?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "tester" <t...@t...tester> napisał w wiadomości
    news:4ca86e9b$0$27045$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam,
    >
    > Dziękuję za odpowiedź. Pytanie czy składkę społeczną, aby na pewno 0, czy
    > jednak muszę zapłacić proporcjonalnie do liczby dni w miesiącu, czyli
    > tutaj by było 1/31(podstawy październik)* 14dni (bo od 15go jest już
    > etat?).

    No oczywiscie, ze tak.
    Jesli nie zaplacisz za 14 dni pazdziernika nie wypelnisz obowiazku oplacania
    skladek. Nie wazne jak duzo zarobisz na etacie w drugiej polowie
    pazdziernika, przez pierwsze 14 dni tego miesiaca podlegal bedziesz
    obowiazkowym ubezpieczeniom spolecznym z tytulu DG.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2010-10-03 12:11:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisał w wiadomości

    > Na pewno 0.

    Bzdura.
    Przez pierwsze 14 dni pazdziernika bedzie tylko prowadzil DG, zero etatu.
    Nie wazne ile milionow zarobi od 15, ale do 14 wlacznie DG jest *jedynym*
    jego tytulem do objecia ubezpieczen spolecznych i zaplacic *musi*.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2010-10-03 14:41:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tester wrote:
    > witam,
    >
    > Będzie odpowiednio wysoka nawet za te 15dni wyższa od śr krajowej.
    > Chciałbym zapłacic ze swojej działalności tylko za 15 dni "społecznej
    > składki" , a zdrowotne to wiem że normalnie.

    Musi być wyższa w przeliczeniu na okres pełnego miesiąca.
    Czyli za te dwa tygodnie musi wynieść 2x to wymagane minimum.

  • 14. Data: 2010-10-03 14:48:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Musi być wyższa w przeliczeniu na okres pełnego miesiąca.
    > Czyli za te dwa tygodnie musi wynieść 2x to wymagane minimum.

    Albo bardziej czytelnie:

    jeśli Twoje wynagrodzenie z etatu wynosi
    przykładowo 1400zł/miesiąc - co jest chyba większą kwotą niż minimalne
    wynagrodzenie,
    ale za te dwa tygodnie wypłacą Ci 700zł, to nie będziesz miał prawa do
    opłacania tylko zdrowotnego za pół miesiąca. Zapłacisz pełne składki z
    tytułu DG, bo podstawa
    ze stosunku pracy będzie za mała.

  • 15. Data: 2010-10-03 14:58:45
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > jeśli Twoje wynagrodzenie z etatu wynosi
    > przykładowo 1400zł/miesiąc - co jest chyba większą kwotą niż minimalne
    > wynagrodzenie,
    > ale za te dwa tygodnie wypłacą Ci 700zł, to nie będziesz miał prawa do

    Bzdura!!!!!!
    Podstawe ubezpieczenia z tytulu stosunku pracy
    *przelicza*sie*na*pełny*miesiac*
    Polecam lekture art. 9 ust. 1 i 1a sus.
    Czyli jezeli za 2 tygodnei zatrudnienia (bo w polowei miesiaca rozpoczal
    prace) dostanie 700 zl to za te pol miesiaca *nie podlega* obowiazkowym
    ubezpieczeniom spolecznym z tytulu DG - ale podlega oczywiscie za te
    pierwsze dwa tygodnie, bo wtedy nie pracowal!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 16. Data: 2010-10-03 15:18:17
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 03-10-2010 14:11, SDD pisze:
> [...]
    > Nie wazne ile milionow zarobi od 15, ale do 14 wlacznie DG jest *jedynym*
    > jego tytulem do objecia ubezpieczen spolecznych i zaplacic *musi*.

    Wycofuje sie z tego co napisalem wczesniej (w kwestii 0 na spoleczne).
    Jest tak, jak SDD pisze.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2010-10-03 16:20:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SDD wrote:
> [...]
    > obowiazkowym ubezpieczeniom spolecznym z tytulu DG - ale podlega
    > oczywiscie za te pierwsze dwa tygodnie, bo wtedy nie pracowal!

    Ale dlaczego piszesz bzdura, a potem potwierdzasz to co ja napisałem?

  • 18. Data: 2010-10-03 16:27:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Ale dlaczego piszesz bzdura, a potem potwierdzasz to co ja napisałem?

    A przepraszam, to ja mam problem z czytaniem ze zrozumieniem.
    Ale nie jest to bzdura. Pozostanę przy swoim zdaniu, bowiem przeliczenie
    dotyczyć będzie
    faktycznie otrzymanego wynagrodzenia w skali miesiąca i wtedy
    niestety bedzie obowiązek ubezpieczeń społecznych również z DG
    za te dwa tygodnie kiedy był już stosunek pracy.

  • 19. Data: 2010-10-03 16:44:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > niestety bedzie obowiązek ubezpieczeń społecznych również z DG
    > za te dwa tygodnie kiedy był już stosunek pracy.

    Ale wowczas w tresci ustawy zbedny bylby fragment "przeliczona w skali
    miesiaca". Po prostu Ty uwazasz, ze za te pol miesiaca musialby dostac
    minimalne miesieczne wynagrodzenie - czyli kwote z rozporzadzenia Ministra
    Pracy po prostu, bez jakiegokolwiek przeliczania.
    Tymczasem chodzi o to, by przeliczyc ja w skali miesiaca, a 700 zl za pol
    miesiaca po przeliczeniu w skali miesiaca rowna sie 1400 zl, czyli wiecej
    niz minimalne wynagrodzenie. Proste.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2010-10-03 17:29:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SDD wrote:

> [...]
    > pol miesiaca po przeliczeniu w skali miesiaca rowna sie 1400 zl,
    > czyli wiecej niz minimalne wynagrodzenie. Proste.

    Chodzi bardziej o to, że podstawę wymiaru składek stanowi przychód
    w rozumieniu pdof (chyba art 18 usus) czyli faktycznie liczy się to od
    otrzymanego
    wynagrodzenia w danym miesiącu. Możesz to sobie przeliczać jak chcesz,
    ale z 700zł wyplaty nie zrobisz 1500 za miesiąc.
    Najśmieszniej jest gdy bedzie pracował
    te dwa tygodnie, a wypłate dostanie w następnym miesiącu, wtedy może
    mieć superwysokie wynagrodzenie, ale dla potrzeb podlegania
    ubezpieczeniom nic to nie będzie znaczyło.