    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG, samochód i alarm
    Date: Tue, 22 Apr 2003 09:10:32 +0200

    On Tue, 22 Apr 2003, Latet wrote:
    [...]
    >+ A zalozmy, ze w kwietniu wstawiam do samochodu centralny zamek.
    >+ Kosztuje mnie to 300 zl. (przyklad autentyczny).
    >+
    >+ Skad mam juz teraz wiedziec, czy do konca roku suma wydana
    >+ na podobne "modernizacje" przekroczy 3500 zł?

    A myślisz że my wiemy ?? ;)
    Jak na razie to podyskutowałem sobie z Bogusiem Szostakiem (będzie
    na googlu) z obustronnym brakiem przekonania. Zdaniem Bogusia
    zapis określający jednostkowy limit (dolny) ceny elementu na 3,5kzł
    jest bezwzględny i wydatków się nie sumuje (do limitu).
    Ale prowadzi to do paranoicznego skutku: kupujesz element za 1000zł
    i z kosztem montażu 800 zł. Później drugi. A później trzeci
    i czwarty. No i będzie 4000zł ulepszenia "w sprzęcie" który
    przy ww. założeniu się nie sumuje oraz 3600 ulepszenia
    w usługach które się sumują. Jak sądzisz że jestem przekonany
    żeby się zgodzić że wolno rozbić wartości poszczególnych
    ulepszeń tak jak wyżej przedstawiono to się mylisz :], IMHO
    to będzie jednak 7600 zł "ulepszenia" :(

    >+ Czyli - skad mam teraz wiedziec czy moge to w koszty czy nie?

    Zawsze masz legalne wyjście: zajrzyj do UoPDoOF art. 22e.,
    choć może jest to naciągane to 22e.2 (nie mylić z 22e.1.2 :))
    chyba "podejdzie". Oczywiście strata na odsetkach, ale
    przy niewielkich kwotach niewielka - no uzasadniona ustawowo.

    >+ Merytorycznie "pachnie" ulepszeniem, ale suma taka niewielka...
    >+
    >+ P.S.
    >+ Jak traktuje sie nowe opony lenie/zimowe?
    >+ Jak zuzywjacy sie element wymagajacy okresowej wymiany?

    Takie pytanie padło w zeszłym roku (jeszcze nie było "sumowania"
    wydatków do amortyzacji) i wtedy sugestia była że jest to
    ulepszenie. Ale w zeszłym roku ewidentnie liczyło się
    każdą oponę z osobna.
    A w tym roku masz do wyboru: zdaniem Bogusia nadal będą
    to 4 "częsci składowe...cena nabycia 3500zł", czyli
    do wliczenia w KUP; no i tak jest w ustawie.
    Ale ja mam wątpliwości :( co tam dalej robi w tekście
    "suma wydatków w roku podatkowym".

    pozdrowienia, Gotfryd