    From: W <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG vs umowa o dzieło
    Date: Fri, 14 Nov 2014 19:04:35 +0000 (UTC)

    Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

    > Chyba czegoś nie jarzysz - w ramach DG wykonuje się dla klientów
    > umowy cywilnoprawne.
    > Sprzedaży, komisu, o dzieło, zlecenia, o roboty budowlane itp.
    > A przy okazji zawiera cywilnoprawne umowy dotyczące zastawów,
    > pożyczek, leasingów i innych takich.
    > "Wykonywanie w DG" nie polega na pomijaniu cywilnoprawnej strony
    > umów, to jest ich wypełnianie!

    No tak, ale DG jako taka pociąga konieczność ozusowania, do tego przy
    niemalże zerowych kosztach człowiek chciałby zminimalizować wysokość
    daniny...

    > Na dzień dobry taki drobiazg, że *osobiście* wykonane oprogramowanie,
    > sprzedawane przez twórcę, zasadniczo *nie* kwalifikuje się do
    > "przychodów z DG" w rozumieniu podatku dochodowego.
    > Mają osobną pozycję w ustawie.
    > Liczą się jednak do VAT, więc faktura owszem, ale przychód osobno
    > i z amortyzacją kłopot, bo nie przysługuje :>
    > <muszę lecieć, to w skrócie, jak nie zapomnę dopiszę ze dwa słowa>

    Amortyzacji nigdy nie było potrzeby, VAT nie ma zastosowania bo kontrachent
    to 'inc.' z za wielkiej sadzawki.

    No ale skoro takie oprogramowanie nie kwalifikuje się do przychodów z DG to
    wtedy jaka jest implikacja konieczności prowadzenia DG i reszty wynikajacej
    z DG?