  • 21. Data: 2013-02-17 23:20:59
    Temat: Re: Darowizna - trochę nietypowe...
    Od: "news.task.gda.pl" <a...@n...com>

    Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź, Witek :-)

    ,,Niniejszym oswiadczam ze w dniu d.m.y przekazałam mojej corce, (...)"

    Czyli tutaj NIE podaję dnia, w którym otrzymałam pieniądze na konto, ale
    dzień, w którym mama ZLECIŁA w banku dokonanie przelewu (czyli dzień
    PRZED otrzymaniem pieniędzy)...

    ,,(...) kwotę xxx zl (slownie ... złotych) tytułem darowizny
    nieopodatkowanej (...)"

    To ma być suma tych 4 przelewów? Czy raczej mama powinna napisać o 4
    darowiznach po X zł oraz że łączna kwota darowizn wyniosła XXXX zł ?

    Wiem, że mogę poprosić Urzędnika o potwierdzenie dostarczenia tego
    zgłoszenia SD-Z2, ale co z oświadczeniem, które może mi się przydać w
    przyszłości, kiedy mojej już nie będzie (mam nadzieję, że nieprędko to
    nastąpi, ale trzeba przecież taką sytuację założyć)?

    Potrzebuję 3 oświadczeń: 1 dla Urzędu, 2 dla mamy, 3 dla mnie. Czy:
    - wydrukować 1 oświadczenie, poprosić mamę o podpis na tym 1, a resztę
    zeskanować razem z tym podpisem mamy?
    - wydrukować 3 oświadczenia i poprosić, żeby mama podpisała się na
    każdym z nich? A może jeszcze inaczej?

    Trzeba dopisać do oświadczenia, że zostało ono ,,sporządzone w X kopiach,
    po 1 dla każdej ze stron i 1 dla Urzędu" czy może taki dopisek nie jest
    konieczny?

    Urzędowi mogę dać kopię, czy musi być to koniecznie oryginał?

    Oryginał chyba mnie najbardziej by się przydał, gdybym ewentualnie
    musiała coś po latach udowadniać/wyjaśniać, prawda?

    Pozdrawiam,
    Ania

  • 22. Data: 2013-02-18 01:27:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    news.task.gda.pl wrote:
> [...]
    >
    > Czyli tutaj NIE podaję dnia, w którym otrzymałam pieniądze na konto, ale
    > dzień, w którym mama ZLECIŁA w banku dokonanie przelewu (czyli dzień

    tak,
    zreszta bez znaczenia.

> [...]
    >
    > To ma być suma tych 4 przelewów? Czy raczej mama powinna napisać o 4
    > darowiznach po X zł oraz że łączna kwota darowizn wyniosła XXXX zł ?

    suma 4 przelewow

    bez znaczenia

    jakby ci mama dawała w gotowce 1000 zl banknotami po 100 zl, to dala ci
    pieniadze raz czy 10 razy ?

> [...]
    > zeskanować razem z tym podpisem mamy?
    > - wydrukować 3 oświadczenia i poprosić, żeby mama podpisała się na

    mamie to na grzyba potrzebne

    wydrukuj kilka razy i niech sie podpisze na kazdym
    jedno do urzedu, reszte sobie zostaw na przyszlosc.

    jak ci sie ewnetualnie skoncza z ostatnim idziesz do notariusza i na
    ksero dostaniesz "za zgodnosc z oryginalem".

> [...]
    > konieczny?

    nie jest konieczny.

    > Urzędowi mogę dać kopię, czy musi być to koniecznie oryginał?

    musi byc na tym podpis mamy
    czyli oryginal.
    jesli kopia to potwierdzona.

    > Oryginał chyba mnie najbardziej by się przydał, gdybym ewentualnie
    > musiała coś po latach udowadniać/wyjaśniać, prawda?

    to sobie zrob kilka oryginalow, poki mama jeszcze moze to podpisac.

  • 23. Data: 2013-02-18 09:58:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Feb 2013, news.task.gda.pl wrote:

    > A jakie mogą na nas czekać pułapki? Na co musimy uważać?

    Rzuć okiem na definicję darowizny i ew. archiwum.
    Pamiętać trzeba, iż darowizna:
    - wymaga aby nie było NIC W ZAMIAN. Nie mam pojęcia czy stosowane są
    jakieś "rutynowe" haki, ale z rzadka trafia się opis iż na tym
    ktoś się wyłożył :>, podejrzewam że gadając o co go nie prosili
    - w uproszczeniu mówiąc "zamiaru", o czym już wiesz, czyli nie
    przechodzi wersja zostawienia nienależnie otrzymanego majątku

    Trzeci element tu nie wchodzi w rachubę skoro mowa o przekazaniu
    pieniędzy (chodzi o "kosztem swojego majątku" - nie mogą więc
    być darowizną świadczenia, które nie były majątkiem w momencie
    czynienia zobowiązania, czyli np. "zrobienie czegoś" o ch-rze
    usługi).

    > Jeśli Urząd powie mi, że nie uznaje mojego zgłoszenia za darowiznę,

    Witek napisał, ale jeszcze raz i wyraźnie: podatnik NIE MA
    PYTAĆ, podatnik ma ZŁOŻYĆ DOKUMENTY.

    > Gotfryd, wspomniałeś o listach poleconych...

    Nie, to dopiero jak urząd postanowi się burzyć :)
    Zwróć uwagę, że działa to tak: jak będziesz rozmawiać z urzędnikiem,
    to może się zdarzyć, że chce czegoś czego przepisy nie wymagają.
    Ale jak urząd ma wezwać na piśmie, to już sobie własne wymagania
    przemyśli, bo trzeba podać podstawę prawną.
    To się może zdarzyć, ale jest już mniej prawdopodobne.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2013-02-18 18:12:04
    Od: "news.task.gda.pl" <a...@n...com>

    Dziękuję za odpowiedź.

    Byłam dzisiaj w Urzędzie, ale Urzędnik odesłał mnie z kwitkiem :-(
    Powiedział, że oświadczenia nie przyjmie i że do zgłoszenia (SD-Z2) będę
    musiała koniecznie dołączyć umowę darowizny.

    Moglibyście mi przesłać wzór umowy, która

    - była dobra dla Urzędu i
    - i zabezpieczała mnie na przyszłość

    ?

    Czym się właściwie różni to oświadczenie, które przesłał Witek od umowy?

    Co lepiej zabezpieczy mnie na przyszłość?

    Pozdrawiam,
    Ania

  • 25. Data: 2013-02-18 18:13:23
    Od: "news.task.gda.pl" <a...@n...com>

    Dziękuję za objaśnienie.
    Teraz jeszcze lepiej to rozumiem.

    Pozdrawiam,
    Ania

  • 26. Data: 2013-02-18 18:45:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    news.task.gda.pl wrote:
    > Dziękuję za odpowiedź.
    >
    > Byłam dzisiaj w Urzędzie, ale Urzędnik odesłał mnie z kwitkiem :-(

    a co on mial do gadania i w ogole po co z nim rozmawialas
    mialas zlozyc dokumenty.

    > Powiedział, że oświadczenia nie przyjmie i że do zgłoszenia (SD-Z2) będę
    > musiała koniecznie dołączyć umowę darowizny.

    wyslij im to pocztą poleconym.
    zobaczysz ze nagle sie okaze, ze przyjmie

  • 27. Data: 2013-02-18 20:50:59
    Od: "news.task.gda.pl" <a...@n...com>

    W dniu 2013-02-18 18:45, witek pisze:

    > a co on mial do gadania i w ogole po co z nim rozmawialas
    > mialas zlozyc dokumenty.

    Jutro pójdę jeszcze raz.

    Urzędnik powie: "Nie mogę przyjąć zgłoszenia SD-Z2. Potrzebna jest umowa
    darowizny, a nie oświadczenie".

    Co mu odpowiedzieć?

    Na co się powołać?

    Z kim jeszcze rozmawiać?

    > wyslij im to pocztą poleconym.
    > zobaczysz ze nagle sie okaze, ze przyjmie

    Wolę złożyć osobiście, bo będę miała od razu potwierdzenie że wszystko
    poprawnie wypełniłam i nie będę musiała się martwić, czy list dotarł.

    PS. To już ostatnie chwile za zgłoszenie tej darowizny. Bardzo proszę o
    pomoc.

    Pozdrawiam,
    Ania

  • 28. Data: 2013-02-18 22:11:03
    Od: "news.task.gda.pl" <a...@n...com>

    > a co on mial do gadania i w ogole po co z nim rozmawialas
    > mialas zlozyc dokumenty.

    > wyslij im to pocztą poleconym.
    > zobaczysz ze nagle sie okaze, ze przyjmie

    Na tej stronie ( http://www.money.pl/d/firma/umowy/umowa%20darowizny.
    doc
    ) znalazłam umowę darowizny, ale mam pytanie. Jaką datę wpisać w: "umowa
    zawarta dnia" ???

    Datę aktualną, kiedy podpisujemy z mamą dokument, czy datę zawarcia
    umowy ustnej, przed dokonaniem przez mamę przelewu ???

    -

    Mam pomysł. Może napiszę, że: "na podstawie umowy ustnej zawartej dnia
    XX.XX.XXX (czyli przed dokonaniem przelewu) w XXX pomiędzy XXX (...)" i
    reszta taka sama, jak na tej stronie, którą podałam. Tak będzie dobrze?

    Pozdrawiam,
    Ania

  • 29. Data: 2013-02-18 22:23:09
    Od: "news.task.gda.pl" <a...@n...com>

    Tak na marginesie. Zastanawiam się, jak Urząd Skarbowy/Sąd potraktowałby
    poniższą wersję zdarzeń.

    1. Osoba A zawiera z Osobą B ustną umowę o darowiznę pieniężną
    2. TEGO SAMEGO DNIA (!!!) Osoba A wpłaca Osobie B pieniądze

    Czy w związku z tym jest darowizna czy jej nie ma?

    Darczyńca może TEGO SAMEGO DNIA zawrzeć umowę o darowiznę i TEGO SAMEGO
    DNIA wpłacić pieniądze na konto?

    Pozdrawiam,
    Ania

  • 30. Data: 2013-02-18 22:38:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    news.task.gda.pl wrote:

    > Jutro pójdę jeszcze raz.

    po co ?

    chyba, ze na poczte?

    > Urzędnik powie: "Nie mogę przyjąć zgłoszenia SD-Z2. Potrzebna jest umowa
    > darowizny, a nie oświadczenie".
    >
    > Co mu odpowiedzieć?

    ze nie jest od decydowania czy dokumenty przyjąc czy nie

    a jak uwaza ze sa zle wypelnione to odpowiedz na pismie, a narazie ma
    przyjac.

    nie ma czegos takiego ze urzednik dokumentow nie przyjmie
    przyjac musi zawsze chocby byly puste.

    > Na co się powołać?

    zpytaj sie go czy jak listonosz przynosci poczte to tez odmawia przyjecia

    > Z kim jeszcze rozmawiać?

    z jego szefem

    a najlepiej w ogole tam nie isc.

    po jak cholere sie podkladasz jak nie musisz.

    od tego jest poczta.

    > Wolę złożyć osobiście, bo będę miała od razu potwierdzenie że wszystko
    > poprawnie wypełniłam i nie będę musiała się martwić, czy list dotarł.

    nie interesuje cie czy dotarl tylko czy wysłałeś.
    jak cie interesuje czy dotarl to jest potwierdzenie odbioru.

    jak tam pojdziesz osobiscie to na nastepne pytania jak sie uratowac od
    podatku bo wychlapałaś przed urzednikiem za duzo nie odpowiadam.

    > PS. To już ostatnie chwile za zgłoszenie tej darowizny. Bardzo proszę o
    > pomoc.

    dostalas wszystko co potrzeba, ale uparacie robisz wszystko odwrotnie
    niz ci radza. prawie jak moja tesciowa.