  • 41. Data: 2013-02-19 01:54:26
    Temat: Re: Darowizna - trochę nietypowe...
    Od: "news.task.gda.pl" <a...@n...com>

    Dziękuję za dobre wyjaśnienie :-)

    Tylko zastanawiam się, po co Urzędnikowi umowa, czyli oświadczenie obu
    stron? Dlaczego nie wystarcza mu oświadczenie + dokumenty z banków, że
    mama pieniądze wysłała, a do mnie one dotarły?

    Ale nic, wyślę list polecony, tak jak radziliście :-)
    Tylko potrzebuję małej pomocy przy wypełnieniu tego zgłoszenia SD-Z2.
    Jeśli Ci się chce, to zajrzyj - dzisiejszy post z godziny 01:21.

    Pozdrawiam,
    Ania

  • 42. Data: 2013-02-19 02:08:24
    Od: "news.task.gda.pl" <a...@n...com>

    Nie, nie. Nie będę tego robić. Chcę załatwić wszystko zgodnie z prawem.

    Jeśli Urzędnik nie chce przyjąć, to pójdę na Pocztę, żeby wysłać list
    polecony, tak jak mi radzisz :-)

    Wpłynie do nich pewnie po terminie, który miałam na złożenie tego
    oświadczenia, ale to chyba nie problem, bo rozumiem, że będzie liczyć
    się data stempla pocztowego i potwierdzenie nadania, prawda?

    Pozdrawiam,
    Ania

  • 43. Data: 2013-02-19 04:33:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    news.task.gda.pl wrote:
    > Dziękuję za wskazówki, jak postąpić z Urzędnikiem ;-) Może je kiedyś
    > wykorzystam, ale dzisiaj.. zrobię tak, jak mówisz. Przekonałeś mnie -
    > WYSYŁAM LIST POLECONY :-)
    >
    > Tylko potrzebuję pomocy przy wypełnieniu tego zgłoszenia SD-Z2...
    >
    > (podaję Ci link, żebyś nie musiał szukać:
    > http://www.pit.pl/att/deklaracje/sd_z2_v4.pdf )
    >
    > -> Pytania odnośnie "E":
    >
    > Tutaj mam do wyboru: "testament, prawomocne orzeczenie sądu, umowa,
    > ugoda, inny dokument, zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia"
    >
    > -> czyli jeśli chcę włożyć do koperty oświadczenie, to na tym zgłoszeniu
> [...]

    umowa

    przeciez zawarliscie ustna umowe darowizny

    wazna tak samo jak i papierowa.

    > -> Pytania odnośnie "F":
    >
    > -> wybieram "środki pieniężne", tak?

    no przeciez nie samochod.

    > -> co w moim przypadku oznacza pole 80 i czy mam je zaznaczyć?

    no to teraz sie zaczelo.

    najpierw mi powiedz czy mężata ?

    w kazdym razie narazie zaznaczyc.

    > -> w polu 81 mam wpisać łączną kwotę darowizny (złotówki i grosze) ?

    odpowiedz zalezy od odpowiedzi na pytanie powyzej

    w kazdym razie jak powyzej na 80 zaznaczysz to tu wpisujesz udzial czyli
    1/1 (przynajmniej tymczasowo)

    > -> w polu 82 mam wpisać nazwę banku mamy czy nazwę banku mojego?

    "skad" czyli mamy

    > -> w polu 83 co mam wpisać?

    no przeciez napisali. wartosc w zlotowkach czyli kwote darowizny

    > 1. Czy jeśli list polecony dojdzie po terminie, to czy Urząd uzna, że
    > moje zgłoszenie SD-Z2 wpłynęło w terminie? Czy dla Urzędu będzie liczyło
    > się wpłynięcie zgłoszenia, czy data stempla pocztowego?

    data stempla, ale ostateczna odpowiedz zostawian gotfrydowi
    on jest lepszy w drobiazgach . w reszcie zreszta tez.

    > 2. Jeśli np. pomylę się podczas wypełniania zgłoszenia SD-Z2

    to zostaniesz wezwana do uzupelnienia
    lub dostaniesz decyzje od ktorej bedziesz sie mogla odwolac.

    > albo okaże
    > się, że Urzędowi jakiś dokument nie będzie pasował (np. jeśli będzie
    > wymagał INNEGO dokumentu z banku niż ten, który ja dołączę)
    jak wyzej
    dostaniesz uprzejma prosbe o doniesienie

    + termin na
    > zgłoszenie minie, to czy to nie przekreśli moich szans na zwolnienie z
    > podatku?

    raczej nie.

    tylk sie nie zapomnij podpisac.

    Czy ważniejsze dla Urzędu będzie to, że moje zgłoszenie dotarło
    > w terminie i nawet po upływie terminu będę mogła coś tam donieść, coś
    > wyjaśnić bez żadnych konsekwencji, nie płacąc podatku?

    bedziesz mogla doniesc jak cie wezwa do doniesienia.

    > Pozdrawiam,

    kuzwa, z czym ty dzisiaj bylas jak ty nic nie masz wypelnionego ?

  • 44. Data: 2013-02-19 04:35:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    news.task.gda.pl wrote:
    > Dziękuję za dobre wyjaśnienie :-)
    >
    > Tylko zastanawiam się, po co Urzędnikowi umowa,

    po nic
    nieduczony jest, wiec wymaga tego czego sie do tej pory nauczyl.
    jak ktos przyjdzie anstepny to juz bedzie wiedzial nastepnym razem ze
    moze byc umowa lub osiwadczenie

    > Dlaczego nie wystarcza mu oświadczenie + dokumenty z banków, że
    > mama pieniądze wysłała, a do mnie one dotarły?

    bo jest glupi i sie jeszcze nie nauczyl.

  • 45. Data: 2013-02-19 18:11:25
    Od: "news.task.gda.pl" <a...@n...com>

    2 ostanie pytania w sprawie formularza SD-Z2.

    "DATA NABYCIA" - co mam wpisać?
    - datę zawarcia umowy ustnej z mamą ?
    - dzień, w którym mama przelała mi pieniądze ?
    - dzień, w którym pieniądze zostały zaksięgowane na moim koncie ?
    - dzień, w którym mama podpisała oświadczenie ?
    - coś innego (co?)

    "DATA POWSTANIA OBOWIĄZKU PODATKOWEGO" - co mam wpisać?
> [...]
    - coś innego (co?)

    > kuzwa, z czym ty dzisiaj bylas jak ty nic nie masz wypelnionego ?

    To nie było tak. Przeczytaj odpowiedź, którą napisałam w odpowiedzi do
    Gotfryda (z godziny 01:36), to się przekonasz.

    Pozdrawiam,
    Ania

  • 46. Data: 2013-02-19 19:38:31
    Od: <6...@7...193831.invalid> (Tom N)

    news.task.gda.pl w

    > 2 ostanie pytania w sprawie formularza SD-Z2.

    A może byś tak trochę samodzielności wykazała Aniu...

    <http://lmgtfy.com/?q=darowizna+data+powstania+obowi
    %C4%85zku+podatkowego>

    ...w czytaniu

    --
    'Tom N'

  • 47. Data: 2013-02-19 19:54:50
    Od: "news.task.gda.pl" <a...@n...com>

    W dniu 2013-02-19 19:38, (Tom N) pisze:
    > news.task.gda.pl w

    > A może byś tak trochę samodzielności wykazała Aniu...
    >
    > <http://lmgtfy.com/?q=darowizna+data+powstania+obowi
    %C4%85zku+podatkowego>

    > ...w czytaniu

    Masz rację, ale ja szukałam... Na stronie, której adres podałam byłam
    przed zadaniem swojego pytania i o ile w tym przypadku domyśliłam się,
    że skoro Art. 6. 1. Ustawy o podatku od spadków i darowizn mówi: "(...)
    z chwilą spełnienia przyrzeczonego świadczenia (...)", to wydaje mi się,
    że powinnam zaznaczyć ", to w "DATA POWSTANIA OBOWIĄZKU PODATKOWEGO"
    powinnam wskazać dzień, w którym pieniądze zostały ZAKSIĘGOWANE na moim
    koncie" - proszę, poprawcie mnie, jeśli się mylę...

    Ale w "DATA NABYCIA" po prostu nie wiem, co wpisać. Przeszukałam kilka
    stron na ten temat, ale chyba żadna z nich nie pasuje do mojej sytuacji.
    Musicie przyznać, że jest ona trochę nietypowa (umowa ustna, potem
    wpłata mamy, potem zaksięgowanie na moim koncie, a po kilku miesiącach
    oświadczenie mojej mamy, CO DAJE 4 RÓŻNE DATY, a ja nie wiem, którą z
    nich w tym polu "DATA NABYCIA" wpisać). Nie chcę wpaść przez
    Urzędnikiem, więc pytam Ekspertów, czyli Was.

    Pozdrawiam,
    Ania

  • 48. Data: 2013-02-19 20:35:57
    Od: <1...@6...203557.invalid> (Tom N)

    news.task.gda.pl w

    %C4%85zku+podatkowego>

    > Masz rację, ale ja szukałam...

    Nic o szukaniu nie pisałem, tylko o czytaniu -- w domyśle ze zrozumieniem...

    > 4 RÓŻNE DATY, a ja nie wiem, którą z
    > nich w tym polu "DATA NABYCIA" wpisać). Nie chcę wpaść przez
    > Urzędnikiem, więc pytam Ekspertów, czyli Was.

    LOL
    Coraz bardziej jestem skłonny twierdzić, żeś troll(ica).
    Może wpisz datę wypełnienia formularza i gdyby kto pytał, to twierdź, że
    dopiero wtedy *nabyłaś* "wiedzę jak wypełnić kwity", i już masz 5 datę...
    Oczywiście możesz wpisać również 6 datę, tę z wyciągów bankowych, które
    załączysz do deklaracji... Uuups, tam mogą być trzy daty, w sumie możesz
    mieć ich już 7 tych dat -- tylko po co komplikować, a tym bardziej bać
    się... Może zostaw puste kratki i w ten sposób 8 datę wykreujesz....

    Wiesz, pesel -- data urodzenia...

    BPMSPANC

    --
    'Tom N'

  • 49. Data: 2013-02-19 20:52:13
    Od: "news.task.gda.pl" <a...@n...com>

    Co mogę powiedzieć? Zrobiło mi się po prostu przykro po przeczytaniu
    Twojego komentarza. Widzę, że nie masz zrozumienia dla kogoś, kto
    pierwszy raz wypełnia taki formularz.

    Zachęcona przez Witka i Gotfryda postanowiłam wysłać dokument, ale żeby
    to zrobić, muszę mieć pewność, że jest ona prawidłowo wypełniony.

    Brakuje mi odpowiedzi na 2 ostatnie pytania dotyczące tego formularza
    (patrz: mój dzisiejszy post z godziny 18:11). Może jakaś dobra dusza na
    nie odpowie...

    Ania

  • 50. Data: 2013-02-19 22:24:25
    Od: "news.task.gda.pl" <a...@n...com>

    W dniu 2013-02-19 20:52, news.task.gda.pl pisze:
> [...]
    >
    > Brakuje mi odpowiedzi na 2 ostatnie pytania dotyczące tego formularza
    > (patrz: mój dzisiejszy post z godziny 18:11). Może jakaś dobra dusza na

    A może będzie tak...

    "DATA POWSTANIA OBOWIĄZKU PODATKOWEGO" = "DATA NABYCIA" ???

    Czyli w moim przypadku, z tego co zrozumiałam (a nie wiem, czy dobrze
    zrozumiałam) mam tu i tu wpisać datę ZAKSIĘGOWANIA pieniędzy na moim
    koncie.

    Tak?

    Ania