  • 11. Data: 2009-01-04 21:26:06
    Temat: Re: Dotpay - mała wtopa
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-01-2009 o 22:24:01 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > No to powinieneś dać radę :-)

    Najpierw musze ustalić czy to import usług, czy tylko do PIT-u
    do kosztów to poleci :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2009-01-05 11:37:47
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dotpay mówi że to jest import usług finansowych,
    czyli zwolnione z VAT...
    Założmy że mają rację, czy to w jakiś sposób
    implikuje u mnie proporcję??

    Wydaje mi się że nie, bo import usług zwolnionych
    to nie jest sprzedaż zwolniona, ale nie umiem
    znaleźć przepisu, a 90.1 uptu jest w natłoku
    zajęć galimatiasem słownym.

    Ma ktoś z Was to rozpracowane już?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 13. Data: 2009-01-05 14:03:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2009, Tomek wrote:

    > Dotpay mówi że to jest import usług finansowych,
    > czyli zwolnione z VAT...
    > Założmy że mają rację, czy to w jakiś sposób
    > implikuje u mnie proporcję??

    A to "sprzedaż produkcyjna" była czy "przychody uboczne"
    (w stylu odsetek bankowych)?

    > Wydaje mi się że nie, bo import usług zwolnionych
    > to nie jest sprzedaż zwolniona,

    Momento...
    Ale opodatkowana jest *usługa*, prawda?
    Nie żaden "import".
    Art.5 nie zna pojęcia "import usług" :D
    Obchodzi się to pojęcie dookoła inną metodą.
    Usługa jest opodatkowana *z okazji wykonywania na terenie kraju*.
    Dobrze gadam?
    Tylko z okazji wykonywania jej przez podmiot zagramaniczny
    podatnikiem jest ktoś w kraju.
    Dobrze wychodzi?

    No to stawka powinna być "jak zawsze".
    Skoro zw to zw....

    > Ma ktoś z Was to rozpracowane już?

    Nie mam (potrzeby), ale ww mi wychodzi "z czytania".

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-01-05 14:20:03
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-01-2009 o 15:03:47 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > A to "sprzedaż produkcyjna" była czy "przychody uboczne"
    > (w stylu odsetek bankowych)?

    Założyłem konto na Dotpay i żeby móc używać usług "właściwych"
    musiałem dyszkę im przelać - zarobek dla nich + mają dane do weryfikacji
    (podobnie Świstak działa, w przeciwieństwie do Allegro które chyba cały czas
    listy wysyła).
    Czyli dla mnie to jest koszt ogólny, nie związany z konkretnym przychodem.

> [...]
    > Dobrze gadam?
    > Tylko z okazji wykonywania jej przez podmiot zagramaniczny

    Jeśli dobrze rozumiem co piszesz, to mi to samo wychodzi.
    Czyli: ja *tylko* opodatkowuję to co kto inny wyświadczył.
    Innymi słowy Dotpay ma sprzedaż w Polsce ale ja za nich
    płacę (czy raczej nie płacę jeśli to jest faktycznie usługa finansowa).

    > No to stawka powinna być "jak zawsze".
    > Skoro zw to zw....

    *Jeśli* to finansjerka jest. Ja się jednak składniam
    do usługi elektronicznej - aktywacja konta w serwisie
    raczej finansjerką nie jest za to jest w klimatach przykładowych
    usług elektronicznych z dyrektywy. Co sądzisz.

    > Nie mam (potrzeby), ale ww mi wychodzi "z czytania".

    Spox, dobrze że jesteś ;-)

    > pzdr, Gotfryd

    wzajem ;-)
    Tomek

  • 15. Data: 2009-01-06 22:07:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2009, Tomek wrote:

    > *Jeśli* to finansjerka jest. Ja się jednak składniam
    > do usługi elektronicznej - aktywacja konta w serwisie
    > Co sądzisz.

    Pas.
    Bo Twój opis też wygląda przekonująco.
    Skoro to są drobne, to jakby mi się trafiło to chyba bym
    opodatkował.
    W najgorszym przypadku "wyrzucą" z opodatkowania.
    Do 2% i tak proporcji liczyć nie będzie trzeba :)
    (art.90.10 zauważyłeś?)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-01-06 23:22:30
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 23:07:51 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > opodatkował.
    > W najgorszym przypadku "wyrzucą" z opodatkowania.
    > Do 2% i tak proporcji liczyć nie będzie trzeba :)

    Faktycznie, z tym że do proporcji chyba tylko
    moja sprzedaż się liczy, a nie to co opodatkowywuję?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 17. Data: 2009-01-07 21:03:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2009, Tomek wrote:

    > Faktycznie, z tym że do proporcji chyba tylko
    > moja sprzedaż się liczy, a nie to co opodatkowywuję?

    Nie bardzo.
    Wszystko przez to, że zbyt dosłownie uwierzyłeś w to co napisałem ;)
    Faktycznie, w definicji sprzedaży importu usług nie ma.
    W spisie czynności podlegających też nie, bo (jak poprzednio pisałem)
    opodatkowanie wynika ze "świadczenia usługi na terenie kraju",
    a nie odrębnej klasyfikacji. Niemniej w ten sposób import usługi
    JEST opodatkowany. I wiemy przez kogo. Teraz zaczyna się gra
    słówek (czyli różnica między znaczeniem pozornie podobnych określeń).

    Obeszli to tak:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    Art. 2
    Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    9) imporcie usług - rozumie się przez to œwiadczenie usług,
    z tytułu wykonania których
    podatnikiem jest usługobiorca,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4;
    ---

    A później jest odwołanie nie do *sprzedaży* (import usług
    faktycznie nie łapie się pod "sprzedaż"), lecz do *czynności
    opodatkowanych*.
    +++
    Art. 86
    1. W zakresie, w jakim towary i usługi sš wykorzystywane
    do wykonywania czynnoœci opodatkowanych,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo
    do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku
    naliczonego, z zastrzeżeniem [...]
    ---

    Czyli jeśli jest "zw", to późniejsze odliczenie VATu
    naliczonego nie przysługuje. W razie proporcji proporcjonalnie,
    co rozumie się samo przez się :D

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-01-07 23:09:13
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-01-2009 o 22:03:18 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    (...)

> [...]
    > naliczonego, z zastrzeżeniem [...]
    > ---
    >
    > Czyli jeśli jest "zw", to późniejsze odliczenie VATu

    Ale.. jeśli ten import jest zw to nie ma VAT naliczonego ??
    Chyba że nie zrozumiałem o czym piszesz.
    Mi chodziło o to, że do proporcji sprzedaży liczy się moja
    sprzedaż(czyli to co w art. 5), a nie moje czynności opodatkowane
    (czyli także import usług), ale o tym niżej

    > W razie proporcji proporcjonalnie,
    > co rozumie się samo przez się :D

    Art. 90. 1. W stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do
    **wykonywania czynności**, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty
    podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje,
    podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych
    z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia
    kwoty podatku należnego.

    Zgubiłem się czy ten import jest "wykonywaniem czynności" (czyli rozszerzona wersją
    sprzedaży), czy jest usługą która jest
    "wykorzystywana przez podatnika do wykonywania czynności", czy też jednym i drugi.

    Poprzez analogię - gdybym kupił ta usługę od kontrahent krajowego, to jako zakup zw.
    wogóle bym nie wpisywał
    do rejestru zakupów bo po co - i żadnej proporcji sprzedaży by mi to nie generowało.
    Gdy kupuję za granicą, to częśc "naliczeniowa" jest taka sama, natomiast pojawiają
    się owe "czynności" -i tu się gubię.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek