    From: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Działalność Gospodarcza i pensja z etatu
    Date: Mon, 28 Feb 2011 09:46:49 +0100

    On Mon, 28 Feb 2011 09:06:53 +0100, Patryk Włos

    >1. Prowadząc DG obok etatu - zaznaczam: zostaję na etacie - muszę płacić
    >drugi raz składkę zdrowotną ZUS. Czy mogę ją następnie odliczyć od
    >podatku, skoro nie mam przychodów z DG, a mam z etatu?

    tak

    >2. Chciałbym na potrzeby świadczenia usług klientom w ramach DG kupić
    >kilka serwerów - czy mogę je odliczyć od podatku, skoro nie mam
    >przychodów z DG, a mam z etatu?

    nie, to osobne źródła przychodów. Ewentualną stratę z DG możesz
    odliczyć dopiero w kolejnych latach.

    >3. Może to zabrzmi śmiesznie, ale ile w ten sposób odliczę? Całą cenę
    >zakupu, czy tylko 19% od niej? W przypadku składki zdrowotnej tak samo?

    zdrowotną odliczasz jednakowo, niezależnie od tytułu, z jakiego ja
    płaciłeś. Jeśli wyszło 1000 podatku, z etatu wpłaciłeś zdrowotnej 100
    i z DG 150, to odliczasz 250.

    >4. Czy mając DG i robiąc te odliczenia, mogę rozliczać się wspólnie z żoną?

    to chyba zależy od formy PIT, którą wybrałeś. Jeśli wybrałeś zasady
    ogólne, to możesz się rozliczać wspólnie z żoną

    >6. Jeśli już coś odliczę, to kiedy fizycznie dostanę z powrotem kasę,
    >albo będę musiał zapłacić mniejszą kolejną "ratę"? Np. po miesiącu, roku
    >itp.?

    a to zależy, czy jest wystarczająco dużo zaliczek. Może być i tak, że
    dopłacić będziesz musiał.

    Ściągnij sobie program do liczenia zeznania PIT (np. www.pity.pl) i
    poeksperymentuj z kwotami. Będziesz widział wtedy "co i jak".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski