  • 11. Data: 2013-03-15 12:44:43
    Temat: Re: (FUW) Freeware a jeszcze jeden podatek.
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Hello Tomasz,
    >
    > Friday, March 15, 2013, 10:35:00 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ordynacja czy niedobór wyborców?

    Ordynacja, oraz faworyzowanie partii w sejmie przede wszystkim daje
    duży, trudny do przeskoczenia próg wejścia. Bo wyborcy w swojej masie są
    durni, ale tego się nigdy nie zmieni, to po prostu trzeba wykorzystać.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 12. Data: 2013-03-15 14:09:56
    Od: m <m...@g...com>

    On 15.03.2013 11:43, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Jak dotąd, wszystkie rewolucje zeżarły swoje dzieci i kosztowały życie
    > MILIONÓW ludzi. Dziękuję - pomimo tego, że demokracja to najgorszy
    > ustrój - wolę ją od władzy nawiedzonych.

    Po pierwsze, nie wszystkie pożarły - tylko te które wygrały. I nie
    wszystkie kosztowały miliony żyć. Pierwsze 2 z brzegu - amerykańska i
    przemysłowa - nie mogą się chyba poszczycić taką liczbą ofiar.

    p. m.

  • 13. Data: 2013-03-15 14:23:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, March 15, 2013, 12:44:43 PM, you wrote:

    > Ordynacja, oraz faworyzowanie partii w sejmie przede wszystkim daje
    > duży, trudny do przeskoczenia próg wejścia. Bo wyborcy w swojej masie są
    > durni, ale tego się nigdy nie zmieni, to po prostu trzeba wykorzystać.

    Chcesz przejąc władzę a nie jesteś w stanie nawet przeskoczyć 5% progu
    wyborczego? To jakim prawem żądasz władzy? W imieniu kogo? Mniej niż
    5%? Na drzewo!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2013-03-15 14:25:24
    Od: Sławek <a...@w...pl>

> [...]
    > z ochrony autorskich praw majštkowych, sš obowišzani do przekazywania
    > na rzecz Funduszu (...), wpłaty wynoszšcej od 5 % do 8 % wpływów brutto
    > ze sprzedaży egzemplarzy tych utworów
    > ---
    >
    > Strzeżcie się wzięcia od kogoś "opłaty za płytkę", jeśli na
    > tę płytkę nagraliście "treść niechronioną" :P
    > Najpierw niech płytkę kupi (pustą!), wyjdzie za drzwi, wróci,
    > potem można za darmo nagrać :>
    > Inaczej nie tylko kasa fiskalna, ale jeszcze wykroczenie za
    > nieodprowadzenie podatku (tej opłaty) :]

    Witam,
    Może zamiast sprzedawać nagrany nośnik lepiej sprzedawać pusty
    nośnik plus usługę nagrania. W ten sposób de-facto nie sprzedajesz
    utworu, a jedynie nośnik i usługę nagrania. Na fakturze lub
    paragonie powinny być te dwie pozycje.

    Sławek

  • 15. Data: 2013-03-15 14:34:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Chcesz przejąc władzę a nie jesteś w stanie nawet przeskoczyć 5% progu
    > wyborczego? To jakim prawem żądasz władzy? W imieniu kogo? Mniej niż
    > 5%? Na drzewo!

    Tu nie chodzi tylko o 5% próg wyborczy - wczytaj się w ordynację
    dokładniej i może zrozum, gdzie są problemy, oraz gdzie trzeba wyłożyć
    dużo pieniędzy, konkurując z partiami dotowanymi z Twoich podatków,
    dodatkowo często mając mniej czasu na promocję niż one, a promocja przy
    obecnej ordynacji musi być droga, dodatków trzeba mieć znane nazwiska,
    oraz znajomości w którejś z firm tworzących przedwyborcze sondaże.
    Palikot to rozumiał, ale ma partie typu jedna wielka zbieranina.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 16. Data: 2013-03-15 14:44:15
    Od: hiki kileri animali sori <h...@a...pl>

    On 15.03.2013 14:25, Sławek wrote:

> [...]
    > nośnik plus usługę nagrania. W ten sposób de-facto nie sprzedajesz
    > utworu, a jedynie nośnik i usługę nagrania. Na fakturze lub

    Prawo przyjazne podatnikowi :D

    zen.aspx

  • 17. Data: 2013-03-15 15:50:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, March 15, 2013, 2:34:43 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > oraz znajomości w którejś z firm tworzących przedwyborcze sondaże.
    > Palikot to rozumiał, ale ma partie typu jedna wielka zbieranina.

    Facet, chcesz żebym postawił na partię, która nie potrafi zebrać
    pieniędzy na kampanię i przekroczyć progu wyborczego? Po co mam
    marnować na nich głos?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2013-03-15 16:03:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Facet, chcesz żebym postawił na partię, która nie potrafi zebrać
    > pieniędzy na kampanię i przekroczyć progu wyborczego? Po co mam

    A może zajrzyj do ordynacji?
    Zdaj sobie sprawę, że obecnie dostępne partie również nie potrafią
    zebrac pieniędzy, biorą je z budżetu. Mają więcej czasu w którym mogą
    prowadzić kampanię wyborczą.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 19. Data: 2013-03-15 16:17:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, March 15, 2013, 4:03:43 PM, you wrote:

    [...]

    > A może zajrzyj do ordynacji?
    > Zdaj sobie sprawę, że obecnie dostępne partie również nie potrafią
    > zebrac pieniędzy, biorą je z budżetu. Mają więcej czasu w którym mogą
    > prowadzić kampanię wyborczą.
    Nieśmiało przypomnę, że PSLowi odebrano dotację. I nadal żyją.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2013-03-15 17:39:00
    Od: Sławek <a...@w...pl>

    W dniu 15.03.2013 14:44, hiki kileri animali sori pisze:

    > Prawo przyjazne podatnikowi :D

    Tak to już jest, że państwo tworzy prawo, które ma na celu wycisnąć
    podatnika, ale to się nigdy nie uda, bo podatnik jak nie ma co do
    gęby włożyć tak czy siak nie zapłaci podatku.
    Dlaczego? Bo albo zrezygnuje w ogóle z działalności, która jest
    zbyt wysoko opodatkowana, albo ominie to ich zachłanne prawo,
    albo przejdzie do szarej strefy.
    Tak czy siak państwo nic na tym nie zyska (a najpewniej nawet straci),
    ale za to urzędasy będą czuli się nadal potrzebni i nadal będą ujadać,
    jacy to podatnicy są wredni, bo podatków nie chcą płacić.

    Dopóki urzędnicy i politycy nie zrozumieją, że pracują dla podatników,
    a nie odwrotnie, to w tym kraju nigdy nie będzie dobrze.
    Jak na razie ich zachowanie świadczy o tym, że nic nie rozumieją.
    Nie rozumieją nawet tego, że podcinają gałąź, na której siedzą.