  • 21. Data: 2008-07-09 21:28:34
    Temat: Re: FV i 2 miejsca prowadzenie dzialanosci
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-09, r...@o...pl <r...@o...pl> wrote:

    > Podaj prawna definicje siedziby OF jesli takowa jest, bo slownikowa
    > brzmi tak:
    > "miejsce, w którym ktoś mieszka lub stale przebywa"
    > Czyli wychodzi na to ze miejsce zamieszkania zmieniales 1x a miejsce
    > zamieszkania 3x?

    Siedziba w rozumieniu formularza EDG:
    https://www.poznan.pl/mim/wspolne/msp/forms/msp_regi
    stration_poznan_msp.pdf
    "Adres zakładu głównego/siedziby"

    > Chyba ze chodzilo Ci o siedzibe przedsiebiorstwa? Tyle ze wtedy to
    > bylby offtopic, bo mowimy o fakturach, a ZTCW na fakturach takowej
    > sie nie podaje :)

    Jak wyżej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2008-07-09 22:10:39
    Od: r...@o...pl

    On 9 Lip, 23:28, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > Siedziba w rozumieniu formularza
    EDG:https://www.poznan.pl/mim/wspolne/msp/forms/msp_
    registration_poznan_m...
    > "Adres zakładu głównego/siedziby"

    > Jak wyżej.

    Z Ustawy Prawo DG:

    "oddział - wyodrębnioną i samodzielną organizacyjnie część
    działalności gospodarczej
    wykonywaną przez przedsiębiorcę poza głównym miejscem wykonywania
    działalności (zakładem głównym),"

    "2. Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności
    gospodarczej powinno
    zawierać:
    1) oznaczenie przedsiębiorcy oraz jego numer ewidencyjny PESEL, o ile
    taki
    posiada,
    2) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli
    stale wykonuje
    działalność poza miejscem zamieszkania - również wskazanie tego
    miejsca i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca, o
    którym
    mowa w art. 11 ust. 1,"

    O siedzibie nic tam nie ma, a zaklad glowny to tylko "najwazniejsze"
    miejsce wykonywania dzialalnosci
    (czyli zarazem swoista siedziba przedsiebiorstwa w rozumieniu
    rozporzadzenia do KPiR)
    O siedzibie jak widzisz nic nie wspominaja :)

    Takze taki formularz to o kant dupy rozbic - to ze wyroznili
    utozsamili zaklad glowny z "siedziba" to tylko jakas ich wewnetrzna
    tworczosc

  • 23. Data: 2008-07-10 06:26:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-09, r...@o...pl <r...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]

    > Takze taki formularz to o kant dupy rozbic - to ze wyroznili
    > utozsamili zaklad glowny z "siedziba" to tylko jakas ich wewnetrzna

    ---
    Z tejże samej ustawy Art. 21
    "Jeśli przedsiębiorca oferuje towary lub usługi [...] zobowiązuje się do
    podania w ofercie co najmniej następujących danych:

    1) firmy przedsiębiorcy
    2) numeru identyfikacji podatkowej (NIP)
    3) siedziby i adresu przedsiębiorcy
    ---

    :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2008-07-10 07:52:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    'Tom N' pisze:

    > W mBanku też o dziwo rachunek mBiznes ma adres zamieszkania, ale eKonto już
    > adres stałego zameldowania

    ekonto: Możesz zlecić potem wpisanie dowolnego adresu i nikt tego nie
    sprawdza z dowodem.

    L.

  • 25. Data: 2008-07-10 07:54:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > Siedziba w rozumieniu formularza EDG:
    > https://www.poznan.pl/mim/wspolne/msp/forms/msp_regi
    stration_poznan_msp.pdf
    > "Adres zakładu głównego/siedziby"

    Acha, siedziba to m. in. adres siedziby. Piękne prawo ;)

    L.

  • 26. Data: 2008-07-10 08:31:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jul 2008, Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    > podania w ofercie co najmniej następujących danych:
    >
    > 1) firmy przedsiębiorcy
    > 2) numeru identyfikacji podatkowej (NIP)

    "Syndrom trawnika" (ew. "trawniczka")? :)

    Nie mozna rozpatrywać przepisu od innych, które mogą wobec niego być
    przepisami szczególnymi.
    Wzorcowy przykład, pasujący niemal dokładnie do tego wyżej, odpalił
    ktoś ostatnio (nie pamietam na której z grup: .samochody, .rowery
    czy .prawo), awanturując się że jak to, dlaczego rowery nie mają
    być oświetlone w dzień, skoro przepis jest... jasny? ;)

    Ano, nie muszą, bo przepis nakazuje włączyć światła *dzienne lub
    mijania*.
    A rower ich nie ma.

    Przepis wyżej nakazuje podać siedzibę.
    Ale przedsiębiorca będący OF jej nie ma.
    Więc podaje (tylko) to co pozostało - "adres przedsiębiorcy".
    :D

    Inny przykład, bardziej TG: każda usługa podlega pod VAT.
    Pic w tym, że jak usługę wykonuje pracownik na rzecz przedsiębiorcy
    w ramach stosunku pracy, to nie ma podatnika.
    Mimo że usługa jak była tak nadal "podlega" :)
    (albo jak kto woli, niepodleganie jest podmiotowe a nie przedmiotowe)

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2008-07-10 08:39:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-10, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

    > Przepis wyżej nakazuje podać siedzibę.
    > Ale przedsiębiorca będący OF jej nie ma.
    > Więc podaje (tylko) to co pozostało - "adres przedsiębiorcy".
    > :D

    To w końcu "nie ma", czy "jest to jego adres zamieszkania"? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 28. Data: 2008-07-10 08:52:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > To w końcu "nie ma", czy "jest to jego adres zamieszkania"? :)

    No tak, należało się spodziewać podobnego ciosu ;)
    "Nie jest zdefiniowany w przepisach".
    IMO należy czytać to tak: jeśli nie istnieje przepis ogólny, definiujący
    znaczenie dla całego prawa, a dane określenie zostało użyte w przepisie,
    to w myśl zasad ogólnych w rachubę wchodzi wykładnia celowościowa
    czyli "przepis musi być tłumaczony tak, aby był najbardziej zdatnym
    œrodkiem do osišgnięcia celu ustawy" (z gugla z 1. linku, nie moje :))
    w powiązaniu ze znaczeniem słownikowym.
    Jedno i drugie prowadzi do wniosku że "nie ma, ale jeśli ktoś użył
    takiego określenia nie definiując go inaczej na potrzeby danego
    aktu prawnego to należy domniemać znaczenie słownikowe czyli
    miejsce zamieszkania" :)

    "celowość" można wywieść z faktu jednolitego używania "siedziba
    osoby prawnej lub miejsce zamieszkania osoby fizycznej" tam, gdzie
    są definicje siedziby i miejsca zamieszkania (czyli KC).

    Ujdzie?
    :D

    No i na deser: podany formularz *nie stanowi prawa*!
    Prawem jest rozporządzenie na podstawie którego został wydany.
    Do ciekawostek należy dodać fakt, że na formularzu "zapomnieli"
    podać podstawę (tak, wiem, nie ma przepisu że trzeba).

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2008-07-10 08:54:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jul 2008, Liwiusz wrote:

    stration_poznan_msp.pdf

    > Acha, siedziba to m. in. adres siedziby. Piękne prawo ;)

    ...powielaczowe!

    "Nie takie kfiatki widziano w formularzach".
    "Adres miejsca zamieszkania" do kolekcji...

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2008-07-10 11:54:41
    Od: r...@o...pl

    On 10 Lip, 08:26, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    > podania w ofercie co najmniej następujących danych:
    >
    > 1) firmy przedsiębiorcy
    > 2) numeru identyfikacji podatkowej (NIP)

    Jezeli to jest przepis z ustawy Prawo DG, to art. 21 tej ustawy juz
    dawno nie obowiazuje.
    Natomiast jesli to jest z Ustawy o swobodzie DG, to ok, z tym że zwrot
    "siedziby i adresu przedsiebiorcy" wskazuje wyraznie,
    ze siedziba jest miejscowosc, a adres konkretnym punktem w tej
    miejscowosci(analogicznie do KC i KSH). Poniewaz
    OF nie ma prawnie zdefiniowanej siedziby, to mysle ze - zgodnie ze
    slownikiem - chodzi o miejesce zamieszkania,
    ktore w przypadku OF oznacza miejscowosc w ktorej OF przebywa z
    zamiarem stalego pobytu.

    Burdel w tych wszytskich przepisach mamy niezly, ale wychodzi mi
    niezbicie, ze podawanie czy to na fakturach/do faktur, czy tez gdzie
    indziej,
    firmy OF + jej adresu zamieszkania jest calkowicie prawidlowe,
    niezaleznie od miejsca/adresu wykonywania dzialalnosci.