    From: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura VAT + przeniesienie praw autorskich
    Date: Fri, 28 Mar 2008 00:21:04 +0100

    > IMVHO:
    > 1. Jeśli nie ma (a nie ma) powodów, aby *musiały* być osobno wyceniane
    > poszczególne czynności, to szkoda fatygi. "Wykonanie zdjęć wraz
    > z przeniesieniem praw". Przez "powód" rozumiałbym np. przypadek
    > kiedy sprzedaż rzeczy (odbitki) podlegałaby innej stawce niż
    > sprzedaż prawa (a pewnie szpece od prawa i tak kazaliby toto
    > określać *łącznie*).

    Na pewno nie ma różnych stawek? Gdzieś w archiwach grup jak i artykułów na
    różnych stronach typu "Monitor Podatkowy" czy jak mu tam wyczytałem, że na
    wykonanie zdjęć jest 22% VAT, a na przeniesienie praw autorskich 7% VAT
    (ponoć pod warunkiem, że przeniesienie praw autorskich nie jest jedyną
    pozycją na fakturze).
    Zasady odnośnie model release itp. znam. Akurat sesja, która będzie
    fakturowana na firmę dotyczy opatentowanych przedmiotów dostarczonych przez
    zleceniodawcę.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]