  • 21. Data: 2006-02-06 08:21:31
    Temat: Re: Faktura sprzedaży z datą 02.01.06r
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:drv4op$j26$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > ale pamiątasz, co mówi uopof? dochód ustala się na podstawie prawidłowo
    > prowadzonych ksiąg, a ta prawidłowość dopuszcza księgowanie materiałów i
    > towarów bezpośrednio w koszty, pod warunkiem, skorygowania tych wartości
    > na koniec roku obrachunkowego

    jest jeszcze jeden warunek:

    Art. 4. 1. Jednostki obowiązane są stosować przyjęte zasady (politykę)
    rachunkowości, rzetelnie i jasno przedstawiając sytuację majątkową i
    finansową oraz wynik finansowy.

    4. Jednostka może w ramach przyjętych zasad (polityki) rachunkowości
    stosować uproszczenia, jeżeli nie wywiera to istotnie ujemnego wpływu na
    realizację obowiązku określonego w ust. 1.

    pozdrawiam

  • 22. Data: 2006-02-06 10:16:45
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 06-02-2006 09:21, Użytkownik my way napisał:
> [...]
    > stosować uproszczenia, jeżeli nie wywiera to istotnie ujemnego wpływu na
    > realizację obowiązku określonego w ust. 1.

    o tym wczesniej już sie poiformowaliśmy, ale raczej nie dziwota, że nie
    każdy miał ochote w tę "bełkot" sie wczytywać;-)
    dzięki za podanie przepisu, bo tylko wspominano o tym bez konkretnego
    art.;-)

  • 23. Data: 2006-02-07 07:17:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Feb 2006, gonia wrote:

    > o tym wczesniej już sie poiformowaliśmy, ale raczej nie dziwota, że nie każdy
    > miał ochote w tę "bełkot" sie wczytywać;-)

    Kiedy jest drobiazg: przepis jak widzę nie pozwala "ot tak sobie"
    i bezwzględnie stosować (na PK) wpisywania zakupów towarów
    handlowych w koszt. Można "o ile to nie wywiera istotnie ujemnego
    wpływu" jak widzę.
    Dla KPiR sytuacja jest inna - przepisy wykonawcze przyjmują taką
    zasadę, jedynie US dysponuje środkiem hm... prewencyjnoodwetowym :)
    w postaci zarządzenia remanentu (jak mniemam na PK również ?).

    > dzięki za podanie przepisu, bo tylko wspominano o tym bez konkretnego art.;-)

    Kto wspominał ?
    Bo ja tylko pytałem. Naprawdę nie czytałem UoR :) i pytałem.
    A ty stwierdziłaś że "po prostu można", co dla mnie oznacza że bezwarunkowo.
    Więc nikt nie wspominał :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 24. Data: 2006-02-07 08:11:30
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 07-02-2006 08:17, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > i bezwzględnie stosować (na PK) wpisywania zakupów towarów
    > handlowych w koszt. Można "o ile to nie wywiera istotnie ujemnego

    to już dla informacji - kiedyś na wszelki wypadek kazano co kwartał
    korygować zapasy
    teraz można raz na rok, i to kierownik jednostki w ZPK ma ustalić, jak
    to ma wyglądać
    poza tym, niepotzrebnie jednak zapezrasz się w 1 stronę - na książce
    przychodów wrzucasz wszystko w koszty, ale nie licząc wyjątków, nie
    uwzględniasz zapasów z początku okresu
    a prowadząc normalną działalność, utrzymujesz stan zapasów na tym samym
    poziomie ( magazyny mają to do sibie, że nie są z gumy)
    czyli jak dla mnie, oznacza to:
    1. na kpr możesz wrzucać w koszty, ale nie możesz ( bez powiadamiania na
    7 dni wczesniej - a powiadamia się kiedy jednak nie ma zakupu a jest
    sprzedaż coby znależć koszty) regulować kosztów poprzez remanent początkowy
    2. zakładając, że stan magazynu czy półek sklepowych jest zazwyczaj na
    tym samym poziomie, jest bez znaczenia, czy kosztem będzie zakup czy
    różnica remanentowa poszczególnych okresów

    w związku z tym uważam, że ustawodawca sam z siebie to dostrzegł, i
    pozwolił wybrać spsoób rozliczenia - a że są wyjątki -wszędzie są, i
    raczej nic dziwnego, że nikt nie podaje złotej reguły przy księgowości
    (kreatywność w tej dziedzinie jest bardzo na czasie;>)

    > Kto wspominał ?

    ja wspominałam (ogólnie-wpływ na wynik jednostki przy temacie
    przychodów, ale wydawało mi się, że jest to jasne, że dotyczy to i
    kosztów )ale uważam, że czas skończyć tę dyskusję, więc nie będę tego
    odszukiwała
    i dalej twierdzę, że można

    > Bo ja tylko pytałem. Naprawdę nie czytałem UoR :) i pytałem.
    > A ty stwierdziłaś że "po prostu można", co dla mnie oznacza że
    > bezwarunkowo.

    bezwarunkowo to jest MUSI SIĘ
    ale ja już wysiadam;>

    tak czy inaczej miłego dnia

    g.

  • 25. Data: 2006-02-07 09:15:48
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    wiadomości > Kiedy jest drobiazg: przepis jak widzę nie pozwala "ot tak
    sobie"
    > i bezwzględnie stosować (na PK) wpisywania zakupów towarów
    > handlowych w koszt. Można "o ile to nie wywiera istotnie ujemnego
    > wpływu" jak widzę.

    jest to oczywiście, pojecie dośc "nieostre",podobnie jak wiele innych w uor
    w komentarzach mozna przeczytac, że takie uproszczenia są dopuszczalne, gdy
    - z góry wiadomo, że materiały czy towary zostaną zuzyte w okresie
    sprawozdawczym (a dla mnie jest nim miesiąc)lub
    - zapasy utrzymuja się na stałym poziomie
    - nie pojawia się "kłopot" z odpowiedzialnością za powierzone mienie.
    jak dla mnie są to istotne ograniczenia
    ale każdy odpowiada za siebie ;)

    pozdrawiam

  • 26. Data: 2006-02-07 11:35:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Feb 2006, gonia wrote:

    > 2. zakładając, że stan magazynu czy półek sklepowych jest zazwyczaj na tym
    > samym poziomie, jest bez znaczenia, czy kosztem będzie zakup czy różnica
    > remanentowa poszczególnych okresów

    W sumie całość sprowadza się do tego założenia: na KPiR się go
    nie przyjmuje. Jak piszesz:

    > w związku z tym uważam, że ustawodawca sam z siebie to dostrzegł

    ...ustawodawca to nie tyle dostrzegł, co przyjął.
    Niemniej na KPiR nie jest obowiązkiem podatnika dbanie żeby
    nie było "istotnych rozbieżności" - jak ma mało gumowy magazyn
    może trochę rzeczy małych a drogich kupić :)
    Na koniec roku się wyrówna (róznicą remanentową), ale w ciągu
    roku od zasady może mocno odbiegać, szczególnie u mniejszych
    podatników.

> [...]
    > wydawało mi się, że jest to jasne, że dotyczy to i kosztów )ale uważam, że
    > czas skończyć tę dyskusję, więc nie będę tego odszukiwała

    ...zgodnie z przepisem: warunkowo :)

    > bezwarunkowo to jest MUSI SIĘ
    > ale ja już wysiadam;>

    :)