    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura z podpisem a przesłana dodatkowo jako PDF
    Date: Fri, 2 Feb 2007 09:56:02 +0100

    On Thu, 1 Feb 2007, Mirek wrote:

    > Oryginał papierowy z podpisem i PDF pochodzą dokładnie z tego samego źródła,
    > programu księgowego, i mają dokładnie ten sam wygląd

    Mówisz że f-ra "na papierze" *wygląda* tak samo jak f-ra np. na pendrive?
    Jak dla mnie na papierze jest bardzo cienka, ale rozłożona na dużej
    powierzchni i dobrze ją widzę, na pendrive nie dość że cienka to jeszcze
    tak poupychana, że bez mędrca szkiełka i oka jej nie widzę. Wcale :)
    To że postać na pendrive OPISUJE wygląd:

    > i zawartość

    ...a to inna sprawa.

    > (oczywiście
    > kwoty i przedmiot faktury ten sam). Wygląda to tak jakby oryginał został
    > wydrukowany dwa razy

    Moment, PDF jest wydrukowany?

    > z tym, że jeden egzemplarz dodatkowo został podpisany.
    > Czyli to przestępstwo, tak?

    Dwa *wydruki* pewnie tak :(

    Postawię tezę do dyskusji:
    - skoro przyjmuję że PDF *nie* jest fakturą (a danymi do f-ry), zaœ zlecający
    ew. wydruk odpowiada za skutki (wydrukowania lub niewydrukowania), to
    przy przysyłaniu "PDFa", będšc œwiadomym że *istnieje* praktyka wysyłania
    f-r w celu wydruku przez klienta, należy zadbać o to aby klient był
    œwiadomy że otrzymany PDF *nie* ma służyć do wydruku (skoro posyłamy
    mu własny wydruk) oraz trzeba dopełnić w tym celu "starannoœci".

    Ile tej "starannoœci" ma być, inaczej mówišc czy starczy jak w tytule
    lub treœci maila będzie zapis "treść f-ry w celach informacyjnych, nie
    do wydruku" czy taka uwaga ma być w samej treści f-ry, żeby wzorem
    amerykańskich spraw o ugotowanie kota w mikrofalówce drukujący nie
    mógł się tłumaczyć iż nie widział że na wydruku wylazł mu w poprzek
    napis (fontem o rozmiarze 32pica, bold) "trąbo, to nie ma być
    drukowane bo dostaniesz papier"?
    :)

    pzdr, Gotfryd