  • 31. Data: 2012-04-14 17:24:26
    Temat: Re: Formularz ZAP-3 - praca za granica - data wsteczna
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello witek,

    > Mowa jest też o miejscu zamieszkania...

    oraz o byciu rezydentem lub nie. Poszukaj cyfry 183 w ustawie.

    Oczywiscie jak nie mieszkasz w Polsce i nie jestes rezydentem to ten
    przepis cie nie obowiazuje.
    Dlatego ci co mieszkają na stałe w Anglii nie rozliczają się w Polsce,

  • 32. Data: 2012-04-14 18:53:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello witek,

    Saturday, April 14, 2012, 5:24:26 PM, you wrote:

    [...]

    > Poszukaj cyfry 183 w ustawie.

    Której z tych cyfr mam szukać?

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=cyfra
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=liczba

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 33. Data: 2012-04-14 20:20:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello witek,
    >
    > Saturday, April 14, 2012, 5:24:26 PM, you wrote:

> [...]

    wiesz, jak chcesz się bawić w idiotów, to poszukaj sobie innego podwórka.

  • 34. Data: 2012-04-14 20:29:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello witek,

    Saturday, April 14, 2012, 8:20:53 PM, you wrote:

    > wiesz, jak chcesz się bawić w idiotów,

    Ty zacząłeś...

    > to poszukaj sobie innego podwórka.

    A jak nie, to co mi zrobisz, rybeńko?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 35. Data: 2012-04-14 20:47:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ty zacząłeś...

    > A jak nie, to co mi zrobisz, rybeńko?

    baw się dalej sam w tej piaskownicy. widac nie wyrosłeś ze smoczka.
    EOT.

  • 36. Data: 2012-04-14 22:05:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello witek,

    Saturday, April 14, 2012, 8:47:36 PM, you wrote:

    > baw się dalej sam w tej piaskownicy. widac nie wyrosłeś ze smoczka.

    Do lustra piszesz?

    Jak krowie na rowie, bo widzę, że inaczej sie nie da:

    Moja uwaga o miejscu zamieszkania była czysto retoryczna, bez żadnej
    złośliwości, mająca na celu tylko zwrócenie uwagi na istotną rzecz.

    Zupełnie niepotrzebnie zacząłeś się wymądrzać, wykazując przy tym
    idiotyczną manierę nazywania liczby cyfrą. Zamiast przyjąć do
    wiadomości, że zostałeś delikatnie za to skarcony, wolisz zachowywać
    się jak http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    > EOT.

    Niedoczekanie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 37. Data: 2012-04-14 23:09:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > idiotyczną manierę nazywania liczby cyfrą. Zamiast przyjąć do
    > wiadomości, że zostałeś delikatnie za to skarcony, wolisz zachowywać

    idz sie lecz, zacznij od nóg.

  • 38. Data: 2012-04-14 23:14:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello witek,

    Saturday, April 14, 2012, 11:09:11 PM, you wrote:

    [...]

    > idz sie lecz, zacznij od nóg.

    Za trudne było, biedaku?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 39. Data: 2012-04-15 16:14:01
    Od: fct159 <f...@i...pl>

    > I to, że "wychodzi zero do zapłacenia" nic nie zmienia - to
    > że państwo robi Ci łaskę :P że nie pobierze drugi raz podatku
    > dochodowego, nie powoduje że nie masz zeznac ile zarobiłes.
    > Niech no się okaże że z tymi Czechami to sciema była... ;>

    Nie ukrywam, ze to problem czysto teoretyczny - nie pracowalem w
    czechach ;) (raaaaatunku bija ;)).

    Ale moglbym przysiac, ze ze 3-4 lata temu czytalem jakis madry artykul w
    prasie (chyba w Rzeczpospolitej, w kazdym razie to byl powazny tekst
    prawny), ze nawet jesli ktos jest rezydentem w pl ale wszystkie swoje
    dochody ma wlasnie w czechach (albo na slowacji chyba jakos tak to
    bylo), to poniewaz nie musi zaplacic ani zlotowki podatku w pl, nie(!)
    musi tez skladac zeznania podatkowego w pl.

    Co innego gdyby zarobil chocby tylko jednego tysiaka w pl, a cala reszte
    w czechach. Wowczas juz musialby zlozyc zeznanie w pl, choc nie placilby
    podatku od tej czeskiej czesci, ale gdyby laczne dochody (z pl i cz)
    przekroczyly prog podatkowy, to efektywny podatek od czesci z pl bylby
    wiekszy niz najnizsza stawka.

    Stad zastanawiam sie dlaczego teraz inne informacje znajduje na grupie.
    Chyba, ze w miedzyczasie zmienily sie przepisy.

  • 40. Data: 2012-04-16 02:19:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    fct159 wrote:

    > Ale moglbym przysiac...

    no wiec znalazłem ten przepis na ktory przysiegasz.

    art 22 pkt 2a) umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania pomiedzy polska
    i wielką brytanią.

    a) Jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce osiąga
    dochód, który zgodnie z postanowieniami niniejszej Konwencji podlega
    opodatkowaniu w Zjednoczonym Królestwie, Polska zwolni taki dochód z
    opodatkowania, z zastrzeżeniem postanowień punktu b) niniejszego ustępu.

    dotyczy to wielkiej brytanii i dochdoów ze stosunku pracy.
    Co do innych dochodów typu dywidenty juz takiego zapisu nie ma.

    teraz trzeba szukac czy z innymi krajami jest podobnie.

    jak nie, albo mialo sie dochody ze zrodel, ktore pod takie zwolnienie
    nie podpadaja to trzeba pit złożyć choćby wyszło zero.