  • 11. Data: 2005-12-08 19:22:14
    Temat: Re: HIT 2005 - Zapłać fundusz remontowyza lata następne
    Od: Mario <n...@o...pl>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > Mnie średnio. Podstawowy problem widzę w przekonaniu
    > spółdzielni/wspólnot (zwłaszcza dużych) do przeznaczenia pieniędzy
    > zgodnie z życzeniem wpłacającego. Ja bym pokrywał długi lokatora, a
    > resztę odsyłał albo deponował - i bez tego kupa ludzi się awanturuje o
    > odsetki od zaliczek na ogrzewanie na przykład...

    1. Wspólnota nie musi wydzielać osobnego rachunku dla funduszu remontowego.
    2. Wspolnota zazwyczaj prowadzi pełną rachunkowość i administratorzy
    zatrudniają księgowe które prowadzą osobne rejestry dla funduszu
    remontowego i dla każdego mieszkańca
    3. Wpłata mieszkańca na fundusz remontowy istnieje na koncie funduszu
    rachunkowo, nawet jeśli środki tymczasowo zostały wykorzystane gdzie
    indziej - np. jak piszesz na zapłatę za ciepło bo 30% lokatorow nie
    płaci wogole. Nie ma to jednak wpływu na możliwośc odliczenia wpłaty od
    podatku z wykorzystaniem ulgi remontowej

  • 12. Data: 2005-12-08 19:30:32
    Od: Mario <n...@o...pl>

    > W którym miejscu to wyczytałeś? Bo ja znalazłem wręcz zastrzeżenie, że
    > prawo do ulgi jest uzależnione od rzeczywistego przekazania nadpłaty na
    > fundusz remontowy.

    w tym akapicie

    *Problem może pojawić się w sytuacji, gdy wpłata była dokonana np. w
    2005 r., a w 2006 r. spółdzielnia zwróci podatnikowi wpłacone pieniądze.
    Ten zwrot będzie powiększał podatek za 2006 r., oczywiście
    proporcjonalnie do kwoty odliczonej. Może dojść do zarzutu
    bezpodstawnego skorzystania z ulgi - dodał.*

    Z podkreśleniem słowa *może*

  • 13. Data: 2005-12-09 13:45:55
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dna14n$7af$1@news.onet.pl>,
    Mario <n...@o...pl> wrote:

    > 1. Wspólnota nie musi wydzielać osobnego rachunku dla funduszu remontowego.

    A może nie wiedzieć, jaka jest aktualna suma pieniędzy zgromadzonych na
    nim?

    > 2. Wspolnota zazwyczaj prowadzi pełną rachunkowość i administratorzy
    > zatrudniają księgowe które prowadzą osobne rejestry dla funduszu
    > remontowego i dla każdego mieszkańca

    O tototo. Jak chcesz ich zmusić, żeby wpłatę (niezgodną z uchwałą)
    wpisali tam gdzie chcesz?

> [...]
    > płaci wogole. Nie ma to jednak wpływu na możliwośc odliczenia wpłaty od
    > podatku z wykorzystaniem ulgi remontowej

    Chyba żeby nie zaistniała na koncie funduszu rachunkowo - na który to
    problem próbuję zwrócić uwagę.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 14. Data: 2005-12-09 13:48:45
    Temat: Re: HIT 2005 - Zap(C)(C)ać fundusz remontowyzalata następne
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dna1k9$92t$1@news.onet.pl>,
    Mario <n...@o...pl> wrote:

> [...]
    > proporcjonalnie do kwoty odliczonej. Może dojść do zarzutu
    > bezpodstawnego skorzystania z ulgi - dodał.*

    Zadziwiasz mnie. Naprawdę to, co zacytowałeś, uważasz za propozycję
    wpłacania "naprawdę ogromnej kwoty na fundusz remontowy..."?

  • 15. Data: 2005-12-09 20:06:47
    Od: Mario <n...@o...pl>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > Zadziwiasz mnie. Naprawdę to, co zacytowałeś, uważasz za propozycję
    > wpłacania "naprawdę ogromnej kwoty na fundusz remontowy..."?

    Czytaj między wierszami
    Gazeta Prawna raczej nie może zachęcać do omijania prawa, ale pisze w
    ten sposób, że ludzie inteligentni rozumieją o co chodzi.

  • 16. Data: 2005-12-09 20:15:20
    Od: Mario <n...@o...pl>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > A może nie wiedzieć, jaka jest aktualna suma pieniędzy zgromadzonych na
    > nim?

    Powiedz że żartujesz.
    Chociaż w sumie to może, ale księgowa musi byc non stop nawalona.

    > O tototo. Jak chcesz ich zmusić, żeby wpłatę (niezgodną z uchwałą)
    > wpisali tam gdzie chcesz?

    Na przykład wpisując w tytule przelewu "wpłata na fundusz remontowy" i
    potwierdzając telefonicznie zlecenie u administratora żeby tak to
    zostało zaksięgowane.

    > Chyba żeby nie zaistniała na koncie funduszu rachunkowo - na który to
    > problem próbuję zwrócić uwagę.

    Wpłata na fundusz remontowy pojawia się na odpowiednim rejestrze
    prowadzonym dla funduszu remontowego, i kwota z tego rejestru zgodnie ze
    statutem wspólnoty lub ustawą o własności lokali może być przeznaczone
    *wyłącznie* na remonty.
    Mylisz sumę rejestru księgowego ze stanem konta bankowego.

  • 17. Data: 2005-12-12 19:13:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Dec 2005, Mario wrote:

    > 2. Wspolnota zazwyczaj prowadzi pełną rachunkowość

    ...o ile się nie mylę wspólnota nie korzystająca z prawa rozliczania
    na zasadach K.C. (czyli każda duża wspólnota i te z małych które
    wybrały zasady wg ustawy o własności lokali nie korzystając z prawa
    do korzystania z "zasad wg KC" zawartego w tejże ustawie) *MUSI*
    prowadzić pełną rachunkowość.
    Może to być pełna rachunkowość uproszczona - ale nie może być
    KPiR ani żaden inny wynalazek.
    Mylę się ?

    Znaczy nie polemizuję - stwierdzam że takim przypadku wpłata
    musi trafić na stosowne konto bo trudno sobie wyobrazić żeby
    zasady zostały tak ustalone że stosownego konta księgowego
    nie ma :)

    > 3. Wpłata mieszkańca na fundusz remontowy istnieje na koncie funduszu
    > rachunkowo, nawet jeśli środki tymczasowo zostały wykorzystane gdzie indziej

    Ano.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2005-12-16 13:54:24
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dnco45$43e$1@news.onet.pl>,
    Mario <n...@o...pl> wrote:

    > Czytaj między wierszami
    > Gazeta Prawna raczej nie może zachęcać do omijania prawa, ale pisze w
    > ten sposób, że ludzie inteligentni rozumieją o co chodzi.

    To ja widocznie jestem inteligentny inaczej. Cóż, przeżyję.

  • 19. Data: 2005-12-16 13:57:57
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dncok7$66r$1@news.onet.pl>,
    Mario <n...@o...pl> wrote:

    > Powiedz że żartujesz.
    > Chociaż w sumie to może, ale księgowa musi byc non stop nawalona.

    O pytaniach retorycznych słyszał, a?

    > Na przykład wpisując w tytule przelewu "wpłata na fundusz remontowy" i
    > potwierdzając telefonicznie zlecenie u administratora żeby tak to
    > zostało zaksięgowane.

    A administrator na to gest Kozakiewicza, bo on ma uchwałę wspólnoty,
    która mówi, ile się na FR należy.

> [...]
    > *wyłącznie* na remonty.
    > Mylisz sumę rejestru księgowego ze stanem konta bankowego.

    Nie. To Ty czytasz między wierszami zamiast czytać, co napisane.