    From: "my way" <y...@s...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ja rozumiem, że życie nie jest proste ale ...
    Date: Thu, 8 Feb 2007 11:08:49 +0100

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    news:eqer7e$ef5$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Gdybyś był tak uprzejmy :-)

    prosze bardzo :)

    PD1a/415-16/06

    Zdaniem tut. Organu podatkowego koszty prowizji banku pośredniczącego,
    pomniejszające należną spółce zapłatę od kontrahenta zagranicznego nie będą
    stanowiły kosztów uzyskania przychodów spółki. Poniesione wydatki na
    opłacenie prowizji mogą stanowić koszty uzyskania przychodu podmiotu
    zobowiązanego do ich uiszczenia. Spółka nie posiada żądnych dokumentów
    potwierdzających, że na spółce ciąży obowiązek zapłaty prowizji stosowanej
    przez bank pośredniczący przedmiotowej transakcji.

    RP II 423/62/AG/04

    Pamiętać należy, że nie można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów,
    kosztów wprawdzie nie wymienionych w art.16 ust.1, ale nie związanych z
    uzyskaniem przychodów. Prowizja pobrana przez bank dłużnika nie może być
    zarachowana do kosztów uzyskania przychodów wierzyciela, ponieważ koszt
    przelewu ponosi wpłacający a nie odbiorca. Nie w pełni opłacona
    wierzytelność może stać się kosztem uzyskania przychodów na podstawie art.16
    ust.1 pkt.25, jeżeli nieściągalność jej zostanie udokumentowana w sposób
    określony ust.2 art.16 updop.

    > Al to nie ta ustawa chyba :-)

    updof i updop w tym zakresie brzmią tak samo

    > Mnie interesuje UPDOF :-) i paragraf 24c w którym wyraźnie jest mowa o
    > faktycznie zastosowanym kursie waluty z dnia otrzymania przychodu.

    a ja twierdze tylko, że nie mogę przeliczyć wpływu wg kursu "faktycznie
    zastosowanego" bo takiego kursu w tym przypadku nie ma
    no bo niby kto i jak miałby tu zastosowac jakiś kurs??
    waluta wpłynęła i walutą pozostaje
    w momencie jej sprzedaży bankowi- zgoda, będzie jakis kurs zastosowany ale
    dopóki sobie leży tak jak wpłynęła, to trudno mówic o jakimkolwiek "kursie
    zastosowanym"
    i stąd własnie konieczność zastosowania dla tego wpływu kursu śr. NBP z dnia
    poprzedniego (patrz ust.4)
    > Pozdrawiam
    >
    > Piotrek

    wzajemnie