    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ja rozumiem, że życie nie jest proste ale ...
    Date: Fri, 09 Feb 2007 09:05:03 +0100

    Użytkownik gonia napisał:

    > zastanawiam się tylko, co z tym średnim NBP, i jakoś brakuje mi koncepcji

    mam wrażenie, że konieczność zastosowania średniego NBP nie dotyczy
    art.24c ust 2 pkt 1 i 2 - tu dalej trzymam się tego, co napisałam
    wcześniej (dopóki nie pojawią się inne, jeżeli nie mądrzejsze to
    oficjalne interpretacje) - nie ma przewalutowania, wchodzi waluta, w
    jakiej wystawialismy fakturę, mamy te walute, ale nie mamy róznic.
    Natomiast średni NBP pojawi się w pkt 3:
    < otrzymanych lub nabytych środków lub wartości pieniężnych w walucie
    obcej w dniu ich wpływu jest niższa od wartości tych środków lub
    wartości pieniężnych w dniu zapłaty lub innej formy wypływu tych środków
    lub wartości pieniężnych, według faktycznie zastosowanego kursu waluty z
    tych dni, z zastrzeżeniem pkt 4 i 5,>
    w dzisiejszym stanie prawnym moga pojawić się również róznice od
    środków zakupionych np w kantorze (--------->nabytych środków
    pieniężnych; i o ile te wartości zostana wpierw wpłacone na rachunek
    bankowy, i dopiero wtedy zostanie dokonany przelew, pojawia się nam
    faktycznie zastosowany kurs. Jeżeli płatności dokonamy "z ręki do ręki",
    nie mamy kursu, więc musimy się posiłkować średnim NBP.

    Co prawda psuje mi troszkę te koncepcję ust.5, ale zakładam, że daje on
    nam możliwość wyceny "własnej" faktycznie zastosowanego kursu z dnia
    zapłaty, który może byc np kursem kantorowym z tego dnia ( o ile
    zakup(sprzedaż) waluty a zapłata pojawią się w róznych dniach, kurs
    wolnego rynku będzie inny).
    A że być może nasz ustawodawca jest jasnowidzem, i spodziewa się
    niesamowitych wahań kursów tudzież mega inflacji, totez dodał ten
    ogranicznik +- 5%;>