  • 21. Data: 2007-07-25 19:58:48
    Temat: Re: Ja uzyskać NIP dla nieletniego?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jul 2007, witek wrote:

    > <t...@o...pl> wrote in message news:op.tv01k5uiipkhj4@unk.compnet.com.pl...
    [...]
    > To nie moja wina, że znajomi mają zielone pojęcie o przepisach.
    > W momencie podpisania z nim umowy o dzieło, zlecenia lub zatrudnienia go na
    > etat, moją obowiązek dostarczyć mu druk NIP-3

    Witek, teoretyku, fakturę VAT-MP też mają obowiązek wszyscy przyjąć,
    prawda? (i odpowiednio "oksięgować", stosownie do przepisów).
    Jaka jest odpowiedź firmy, która dostanie taką fakturę? ;>
    Nie wiem czy praktycznie łatwiej odszukać trafienia w googlu
    dając mu w zapytaniu "nigdy więcej" czy "ostatni raz" ;)

    > a oni mają go obowiązek wysłać.

    O to to.
    Wszyscy strasznie lubią obowiązki. "Strasznie" czytać dosłownie :O

    > Koniec filozofii.

    "...niech poda NIP... -ale on nie ma! -...eeee...my akurat tego nie
    potrzebujemy, idzcie gdzie indziej" :>

    > Bo ustawa o NIP nie narzuca ograniczen nikomu, komu nip jest potrzebny.
    > Jak ci nip nie jest potrzebny, to po co maja ci go nadawac.

    On mu (no nie tommyemu, tylko małoletniemu o którym mowa) JEST potrzebny.
    Tylko naprawdę nie jest trudno przyjąć do wiadomości, że mało kto
    chce *brać sobie dodatkowy obowiązek na głowę* - jak będzie umowa
    za 20 zł, a trzeba wysłać pismo poleconym albo dodatkowo przejść
    się do US (tudzież zapłacić tym biurze rachunkowym żeby "obsłużyli")...

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2007-07-25 20:03:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jul 2007, t...@o...pl wrote:

    > I stąd tytułowe pytanie - jak uzasadnić w okienku złożenie NIP-3 przez
    > nielteniego,
    > aby przyjęli formularz i nadali numerek.

    Tommy, a ile chce wydać na podatki? ;)
    Wszystko kosztuje :>, to chyba wiesz? ;)
    Ten nieletni NIC nie dostaje od rodziców/dziadków z okazji imienin,
    urodzin, zakończenia roku szkolnego tudzież innej imprezy?
    Załóżmy, że zamiast dostać RZECZ weźmie i KUPI za podarowane pieniądze
    coś UŻYWANEGO o wartości ponad 1000 zł. Od OF nieDG.
    Wiemy że często wszyscy udają że "nic się nie stało", ale przecież
    wg przepisów wypadałoby odwiedzić US, prawda?

    Pytania:
    - jaki podatek się należy?
    - kto go ma odprowadzić? (od 1.I.2007)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2007-07-25 20:06:16
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Wrak Tristana" <n...@s...pl> wrote in message
    >W odpowiedzi na pismo z środa, 25 lipca 2007 18:03
    > (autor Wojtek Malina
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <f87s84$aqn$1@inews.gazeta.pl>):

    > Pacz Tomiemu na usta: Zleceniodawcom się nie chce i szczeniaka olewają i
    > zamawiają gdzie indziej. Więc młody chce nipa, żeby przestać być do tyłu
    > względem konkurencji z nipem...

    Dostal odpowiedz.
    Bez zlozenia falszywego oswiadczenia przed US sie nie da. Chyba, ze albo
    sklamie, albo rzeczywiscie znajdzie powod dla ktorego nip mu jest potrzebny.
    Niech jedzie za granice zarobi 10 euro i pojdzie do US ze mu nip jest
    potrzebny bo zarobil pieniadze za granica i musi zlozyc rozliczenie. Uwaga,
    bo czesc dochodow mlodocianych dolicza sie do zeznana rodzicow a tylko te ze
    swiadczenia pracy rozlicza sie oddzielnie.
    Dostal tez opis co musi zrobic modociany i potencjalny zleceniodawca, zeby
    nastepnemu zleceniodawcy mogl wytlumaczy, ze jedyna rzecz, ktora
    zleceniodawca musi zrobic to otworzyc swoje szanowne usta i kazac sekretarce
    przybic pieczatke na kopercie z drukiem nip-3. Przyniesc druk, wreczyc
    sobie, wypelnic, wrzucic do koperty i zaniesc do skrzynki moze mlodociany.
    Mlodociany na kopercie pieczatke tez moze sam przystawic byleby mu ja dali.
    Jak sam pojdzie z drukiem nip-3 do US to mu kaza zrobic to co napisalem
    powyzej.
    Jak sie zleceniodawcy nawet tego nie chce, to moze lepiej u takiego pracy
    nie szukac, bo jakiz wysilek bedzie musial zleceniodawca popelnic, zeby
    wyplate wyplacic. Przy takim lenistwie moze do niej nigdy nie dojsc. Wowczas
    pozostaje tylko pl.soc.prawo. Ale tam trzeba bedzie znacznie wiecej
    czynnosci wykonac, zeby kase od bylego szefa wyciagnac.
    Naprawde wiecej nie da sie pomoc. Podanego na tacy nipu niestety nie jestem
    w stanie mu dac.

  • 24. Data: 2007-07-25 20:14:17
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-07-2007 o 22:03:36 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Wiemy że często wszyscy udają że "nic się nie stało", ale przecież
    > wg przepisów wypadałoby odwiedzić US, prawda?

    juppikajej, o to chodziło, dzięki :)

  • 25. Data: 2007-07-25 20:35:50
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 25 lipca 2007 22:06
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f88afk$fci$1@inews.gazeta.pl>):

    > Naprawde wiecej nie da sie pomoc. Podanego na tacy nipu niestety nie
    > jestem w stanie mu dac.

    Ale nie o to chodzi, co możesz dać, ale że go wyszydzasz, a nie jest
    winien...

    A zleceniodawca wybierze wygodniejszego zleceniobiorcę, to naturalne.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 26. Data: 2007-07-25 20:36:31
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 25 lipca 2007 17:35
    (autor t...@o...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <o...@u...compnet.com.pl>):

    > Mi nowy NIP po nic, ja już swój mam. Natomiast znajomy dzieciak
    > ma talent który może sobie spieniężyć, tyle że dotychczas
    > nikt nie chce u kogoś bez NIPu nic zamawiać.

    A nie możesz mu coś drobnego zlecić i załatwić nipa przez swoją DG?

  • 27. Data: 2007-07-25 20:44:37
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-07-2007 o 22:36:31 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <o...@u...compnet.com.pl>):

    > A nie możesz mu coś drobnego zlecić i załatwić nipa przez swoją DG?

    Mogę, tyle że to rodzina - więc i PIT i VAT do oszacowania mogą iść.
    Ale faktycznie, jakby coś za 20zł zamówić i udokumentować że to faktycznie
    zrobił,
    to nie byłoby większego ryzyka, a kwota sporo mniejsza niż przy akcji z
    PCC.

  • 28. Data: 2007-07-25 20:53:25
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > wasz znak: <f88afk$fci$1@inews.gazeta.pl>):

    > Ale nie o to chodzi, co możesz dać, ale że go wyszydzasz, a nie jest

    Przeczytaj cały wątek.
    Napisałem konkretnie co i jak i trzeba załatwić
    W momencie jak napisał, że te 6 czynności to za dużo, to przepraszam, co
    miałem odpisać.

  • 29. Data: 2007-07-25 20:58:26
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <t...@o...pl> wrote in message news:op.tv1fwnxkipkhj4@unk.compnet.com.pl...

> [...]
    > zrobił,
    > to nie byłoby większego ryzyka, a kwota sporo mniejsza niż przy akcji z

    To ty masz firmę? Ludzie, ratunku.
    To niech ten młodociany weźmie druk nip-3 wypełni go wpisując dane twojej
    firmy w czesci E, wsadzi do koperty, a ty mu na tej kopercie przywal
    pieczątkę i niech to wrzuci do skrzynki.
    Przecież nie musisz z nim żadnej umowy zawierać. Dostanie NIP do domu za
    jakies dwa tygodnie.

  • 30. Data: 2007-07-25 20:59:20
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 25 lipca 2007 22:53
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f88d82$rou$1@inews.gazeta.pl>):

    > W momencie jak napisał, że te 6 czynności to za dużo, to przepraszam, co
    > miałem odpisać.

    No ale nie dużo dla niego, bo jak widzisz on chce wykonać masę czynności! Za
    dużo dla zleceniodawcy... A na to Tomek wpływu nie ma.