  • Data: 2018-10-17 10:21:41
    Temat: Re: Jak forma daty na fakturze?
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-17 o 08:21, J.F. pisze:

    > Dla wiekszosci

    I dlatego, w razie czego, stosuje się normę językową obowiązującą w Polsce.
    Pisałem już o tym wcześniej.

    > R-M-D, i na to jest norma. Czy byla.

    Jeszcze raz: _ta_ norma nie dotyczy poprawności/niepoprawności.

    > R-D-M to nie u nas ...

    No przecież dyskusja jest o tym, jak jest u nas.

    > Ten, ktory mowi o poprawnosci.

    Nie ma takiego przepisu.

    > No chyba, ze go juz nie ma ...

    I nigdy nie było.

    > to wszystkie sa poprawne :-)

    Nie, nie wszystkie.
    Przy rozstrzyganiu sporów, jeżeli czegoś przepisy nie regulują wprost,
    to sądy biorą pod uwagę również zwyczaje (prawo zwyczajowe obowiązujące
    na danym terenie), a takim prawem zwyczajowym jest również norma językowa.

    Jeżeli w przepisie występuje jakieś określenie (słowo, fraza itp.) i to
    określenie budzi wątpliwości, to sądy odwołują się do definicji
    słownikowych takiego określenia. A raczej trudno byłoby powiedzieć, że
    słowniki są przepisami prawnymi czy źródłem prawa sensu stricte.
    I z datą jest podobnie.

    Pozdrawiam
    Piotr