  • 1. Data: 2008-11-20 22:56:47
    Temat: Jak księgować? -inna data wystawienia faktury a inna data sprzedaży.
    Od: "Zbyszek" <h...@k...onet.pl>

    Witam. Pierwszy mam taką sytuację. Data sprzedaży 30.10.2008 r. (protokół
    odbioru robót),
    data wystawienia faktury 07.11.2008 r. Jak zaksięgować. KPiR i Vat.
    Z tego co się doczytałem to dochodowy PIT 5L powinienem rozliczyć w
    październiku, VAT7 w listopadzie.
    Tylko jak to zapisać w kpir, skoro data wystawienia faktury jest późniejsza
    niż data księgowania.
    Korzystam z rachmistrza firmy Insert.
    Pozdrawiam. Zbyszek

  • 2. Data: 2008-11-21 09:17:57
    Temat: Re: Jak ksiegowaae? -inna data wystawienia faktury a inna data sprzeda?y.
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-11-2008 o 23:56:47 Zbyszek <h...@k...onet.pl> napisał(a):

    > Witam. Pierwszy mam tak? sytuacje. Data sprzeda?y 30.10.2008 r. (protokó?
    > odbioru robót),
    > data wystawienia faktury 07.11.2008 r. Jak zaksiegowaae. KPiR i Vat.
    > Z tego co sie doczyta?em to dochodowy PIT 5L powinienem rozliczyae w
    > pa 1/4 dzierniku, VAT7 w listopadzie.
    > Tylko jak to zapisaae w kpir, skoro data wystawienia faktury jest
    > pó 1/4 niejsza
    > ni? data ksiegowania.
    > Korzystam z rachmistrza firmy Insert.
    > Pozdrawiam. Zbyszek

    Pogdybam:

    Do PIT:

    updof, Art. 14. 1. Za przychód z działalności, (...) uważa się kwoty
    należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, (...)
    1c. Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 1, uważa się, z
    zastrzeżeniem ust. 1e, 1h i 1i, dzień wydania rzeczy, zbycia prawa
    majątkowego lub wykonania usługi, albo częściowego wykonania usługi, nie
    później niż dzień:
    1) wystawienia faktury albo
    2) uregulowania należności.

    Więc wychodzi mi że do PIT przychód masz 30/10/2008 - zakładając że
    wczesniej nie skasowałeś nalezności itp.

    Do VAT:

    uptu, Art. 19. 1. Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub
    wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i
    art. 21 ust. 1.
    4. Jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone
    fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie
    później jednak niż w 7. dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania
    usługi.

    Czyli obowiązek w VAT jest 6/11/2008 - bo faktura jest wystawiona
    wadliwie, 1 dzień po terminie.

    Pozdrawiam.
    Tomek

  • 3. Data: 2008-11-21 09:35:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tomek pisze:

    > Pogdybam:
    >
    > Do PIT:
    >
    > updof, Art. 14. 1. Za przychód z działalności, (...) uważa się kwoty
    > należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, (...)

    Założyłeś że to faktura sprzedaży. A co jeżeli to faktura zakupu?
    Przedpiśca tego nie uściślił. A podejrzewam, że jakby to on wystawiał tą
    fakturę to by sobie w nogę nie strzelał tylko wystawił z datą odbioru robót.

    Innymi słowy - pierwsza niewiadoma konieczna do sformułowania
    prawidłowej odpowiedzi - czy to dla kolegi pytającego zakup czy sprzedaż.

    > Do VAT:
    >
    > uptu, Art. 19. 1. Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru
    > lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2--21, art. 14 ust. 6, art. 20
    > i art. 21 ust. 1.

    Pytanie sugeruje ze to może być faktura na roboty budowlane w których
    obowiązek podatkowy powstaje w momencie otrzymania zapłaty lecz nie
    później niż 30 dni od odbioru robót.

    Zatem jeżeli to jest sprzedaż to jest i druga niewiadoma.

    Wnioski - zadający pytanie powinien je uściślić. I poprawić kodowanie.

    Ty powinieneś był powstrzymać domysły.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2008-11-21 09:44:58
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-11-2008 o 10:35:40 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

> [...]

    ;-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2008-11-21 09:47:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tomek pisze:

    > ;-)
    >
    > Pozdrawiam,

    A coś konkretnie miałeś do dodania czy tak sobie klikasz gdzie popadnie
    i Ci sie wysłało?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2008-11-21 09:57:30
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-11-2008 o 10:47:51 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > A coś konkretnie miałeś do dodania czy tak sobie klikasz gdzie popadnie
    > i Ci sie wysłało?

    Robią nabór do informacji w moim US, zgłoś się, będziesz miała dużo czasu
    na kawusię

  • 7. Data: 2008-11-21 10:06:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tomek pisze:

    > Robią nabór do informacji w moim US, zgłoś się, będziesz miała dużo
    > czasu na kawusię

    Dzięki ale moja firma dobrze prosperuje, pracownicy robią co do nich
    należy, nie tracą czasu na pudelki i onety więc ja czasu na kawę mam sporo.

    A jakąś merytoryczna uwagę masz dziś czy limit na ten tydzień wyczerpałeś?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2008-11-21 10:26:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-11-2008 o 11:06:01 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > sporo.
    >
    > A jakąś merytoryczna uwagę masz dziś czy limit na ten tydzień

    Tak szarpać się można i przez 30 postów, tylko po co,
    ja wciąż jestem na dorobku - szkoda mi czasu.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2008-11-21 10:35:11
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tomek pisze:

    > Tak szarpać się można i przez 30 postów, tylko po co,
    > ja wciąż jestem na dorobku - szkoda mi czasu.

    Ja chciałam tylko żebyś merytorycznie sie odniósł do postu.
    Szarpanie zacząłeś Ty głupim i obraźliwym tekstem bo nie spodobało Ci
    się że wytknęłam luki w Twoim poście.

    Skoro szkoda Ci czasu na merytoryczne odpowiedzi to rozumiem że już Cię
    tu nie zobaczymy?
    Tylko czemu nie szkoda Ci czasu na podsrywanie? Pieści ego?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2008-11-21 11:09:34
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-11-2008 o 11:35:11 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > tu nie zobaczymy?
    > Tylko czemu nie szkoda Ci czasu na podsrywanie? Pieści ego?

    Zdeptaj jeszcze ze dwie dżdżownice i będziesz w TOP 10 :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek