eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak liczyc przychód dla celów skalatki zdrowotnej - memorialowo, czy kasowo? › Re: Jak liczyc przychód dla celów skalatki zdrowotnej - memorialowo, czy kasowo?
  • Data: 2022-09-01 15:22:28
    Temat: Re: Jak liczyc przychód dla celów skalatki zdrowotnej - memorialowo, czy kasowo?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-09-01 o 09:23, ąćęłńóśźż pisze:
    > Mały podatnik na ryczałcie 8,5%, ulga na start czyli sama składka
    > zdrowotna przez pierwsze 6 miesięcy, niewatowiec jakby co.
    > PYTANIE:
    > Jak liczyć przychód wpisywany do comiesięcznej deklaracji składanej do
    > ZUS, memoriałowo (wg dat rachunków), czy kasowo według otrzymanej zapłaty?
    > Przykładowo rachunek wystawiony za usługę klientowi w sierpniu, zapłata
    > przez klienta dopiero we wrześniu.
    > Przy ryczałcie przychód ma znaczenie dla kolejnych progów kwotowych
    > składki zdrowotnej.

    Na razie nie znam się nawet na tym jakie są możliwości (dzisiaj zeszło
    nam 2h z żoną na zgłoszenie dokładnie takiej działalności - znaczy ona
    zgłaszała a ja dopingowałem).

    Ja zawsze podchodzę do takich dylematów tak, że chyba na wszelki wypadek
    lepiej tak aby zapłacić większą składkę aby nikt się nie mógł czepiać o
    jakieś odsetki za niewpłacenie należnej..... Rozumiem, że i tak na
    koniec roku trzeba wyrównać za wszystkie poprzednie miesiące też. Czy
    może się mylę?
    P.G.