    From: Paszczak <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak płacić 4 razy mniejszy podatek
    Date: Fri, 1 Oct 2004 10:23:04 +0000 (UTC)

    > 1. sprzedajesz go komuś. Rewelacja. No to mogłeś go kupić w tym
    > roku i WCALE nie płacić ryczałtu w zeszłym roku, prawda ?

    To jest produkcja, ale faktycznie to powoduje wyższe koszty w roku
    'ryczałtowym', a niższe w roku 'liniowym', przez co podatek w roku
    'liniowym' będzie wyższy. Mimo wszystko wydaje mi się, że w przypadku
    produkcji koszty tejże produkcji są tylko częścią wszystkich kosztów
    (biura, telefony, pracownicy, marketing), więc zmniejszenie kosztów
    w roku 'liniowym' i tak nie zje oszczędności z całej operacji.

    Albo może rzeczywiście zrobić to fakturując sobie jakieś usługi?
    No ale to jest moim zdaniem śliskie, ja bym się za to nie brał :)

    A co do remanentu - zawsze mnie zastanawiało, jak robić remanent w przypadku
    produkcji, skoro US i tak nie będzie wiedział, ile np. procesorów, a ile
    transformatorów jest zużywanych do produkcji konkretnego produktu - czy 1,
    czy 10?

    P.