  • 11. Data: 2004-10-01 10:23:04
    Temat: Re: Jak płacić 4 razy mniejszy podatek
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > 1. sprzedajesz go komuś. Rewelacja. No to mogłeś go kupić w tym
    > roku i WCALE nie płacić ryczałtu w zeszłym roku, prawda ?

    To jest produkcja, ale faktycznie to powoduje wyższe koszty w roku
    'ryczałtowym', a niższe w roku 'liniowym', przez co podatek w roku
    'liniowym' będzie wyższy. Mimo wszystko wydaje mi się, że w przypadku
    produkcji koszty tejże produkcji są tylko częścią wszystkich kosztów
    (biura, telefony, pracownicy, marketing), więc zmniejszenie kosztów
    w roku 'liniowym' i tak nie zje oszczędności z całej operacji.

    Albo może rzeczywiście zrobić to fakturując sobie jakieś usługi?
    No ale to jest moim zdaniem śliskie, ja bym się za to nie brał :)

    A co do remanentu - zawsze mnie zastanawiało, jak robić remanent w przypadku
    produkcji, skoro US i tak nie będzie wiedział, ile np. procesorów, a ile
    transformatorów jest zużywanych do produkcji konkretnego produktu - czy 1,
    czy 10?

    P.

  • 12. Data: 2004-10-02 12:51:37
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Fri, 1 Oct 2004, MarekZ wrote:
    > [...]
    >
    > Bo albo wymagałoby to nakładu pracy (zakładam iż Paszczak przedstawia
    > wariant kiedy ma "moce przerobowe wyczerpane") albo byłoby zwyczajnym
    > oszustwem.

    > Korekta sprzedaży jest legalną procedurą nie wymagającą zbytniego
    > zachodu.

    Aha. Gdybym ja robil takie cos, nigdy w zyciu nie zrobilbym tego faktura
    korygujaca na sprzet. Ale jak mawial pewien Gotfryd: kazdy odpowiada za
    siebie. :-)

    marekz