  • 1. Data: 2002-12-02 09:17:52
    Temat: Jak przestac byc VAT-owcem? Pilne!
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Z powodu ogromnych (i wciaz nierozwiaznych) problemow
    z ustaleniem stawki VAT na uslugi, ktore mam swiadczyc,
    chcialbym przestac byc VAT-owcem i calkiem sie zwolnic
    z VAT-u (podmiotowo).

    Wiem, ze to ciezka sprawa, ale byc moze w moim przypadku
    nie bedzie az taka ciezka, bo jeszcze w ramach tej dzialalnosci
    nie wystawilem ani jednej faktury, ani nie poczynilem zadnego
    zakupu. Krotko mowiac - jeszcze nie wystartowalem,
    mimo, ze zlozylem juz VAT-R i VAT-6, wszedzie podajac
    data rozpoczecia - 27.XI.

    Czy ktos wie, czy moge to wszystko jeszcze "odkrecic"
    i zrezygnowac z VAT?

    To bardzo pilne dla mnie,
    DZIEKI!

    Latet

  • 2. Data: 2002-12-02 09:37:55
    Temat: Re: Jak przestac byc VAT-owcem? Pilne!
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Dzwonilem do US, i powiedzieli mi, ze to jest nie do odkrecenia,
    nawet jesli faktycznie nie zaczalem nic "dzialac".

    Wobec tego mam inne pytanie:
    Jak szybko i sprawnie rozwiazac 1-os DG i zalozyc nowa?

    Czy zakladanie nowej, moge zaczac dopiero po zamknieciu starej?

    Jak sie zamyka DG (jaka kolejnosc odwiedzenia urzedow)?

    Dzieki,

    Latet

  • 3. Data: 2002-12-02 09:59:24
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Dzwonilem do US, i powiedzieli mi, ze to jest nie do odkrecenia,
    > nawet jesli faktycznie nie zaczalem nic "dzialac".
    >
    > Wobec tego mam inne pytanie:
    > Jak szybko i sprawnie rozwiazac 1-os DG i zalozyc nowa?

    Obawiam się, że to niewiele pomoże gdyż VAT jest związany w tym
    wypadku z osobą (jesli to jednoosobowa DG) a nie "firmą".

    Pix

  • 4. Data: 2002-12-02 10:44:15
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Obawiam się, że to niewiele pomoże gdyż VAT jest związany w tym
    > wypadku z osobą (jesli to jednoosobowa DG) a nie "firmą".

    O, shit.........
    A juz mialem wylaczyc kompa i jechac do gminy wyrejestrowywac
    dzialalnosc......

    Dzwonilem do tez wlasnie do Urzedu Skarb. i pan, ktory wczesniej
    powiedzial mi, ze rezygnazja z VAT jest niemozliwa,
    odeslal mnie do p. kierownik, ktora powiedziala, ze to ejst mozliwe,
    musze tylko zlozyc oswiadczenie, ze faktycznie nie rozpoczalem
    dzialalnosci i anuluje zlozenie swojego VAT-R.

    Ta p. kierownik powiedziala, ze takie oswiadczenie i to wystarczy.....
    ale......... ze nie dostane na nie zadnej "odpowiiedzi" ani decyzji.
    Troche mi sie to nie podoba i niepokoi mnie.

    Ale moze sie uda.

    Dzieki,

    Latet

  • 5. Data: 2002-12-02 10:55:38
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Ale moze sie uda.

    No to wygląda na to że Ci się upiekło ;-)

    Pix

    PS. zawsze twierdzę, że bez rzeczywistej potrzeby nie ma co rzucać się od
    razu na VAT tylko zaczynać "powoli".

  • 6. Data: 2002-12-02 19:40:15
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > No to wygląda na to że Ci się upiekło ;-)
    > PS. zawsze twierdzę, że bez rzeczywistej potrzeby nie ma co rzucać się od
    > razu na VAT tylko zaczynać "powoli".

    Niestety, nie udalo sie.
    Tzn. zrezygnowalem ze śliskiego sposobu "odkręcania" swojego
    "vatostwa" przy pomocy oświadczenia, na ktore mialem nie dostac
    zadnego potwierdzenia. Poczulem dziwny smrod i wycofalem sie.

    Pozdrawiam,

    Vatowiec :-)

  • 7. Data: 2002-12-03 01:32:33
    Temat: Re[2]: Jak przestac byc VAT-owcem? Pilne!
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 2 grudnia 2002 o godzinie (20:40:15) napisano:
    L> Niestety, nie udalo sie.
    L> Tzn. zrezygnowalem ze ?liskiego sposobu "odkręcania" swojego
    L> "vatostwa" przy pomocy o?wiadczenia, na ktore mialem nie dostac
    L> zadnego potwierdzenia.

    Nie bardzo rozumiem to "zadne potwierdzenie". Jesli skladasz pismo do
    US (tutaj: oswiadczenie) na pismie, to w kancelarii przeciez przybija
    Ci pieczatke z data wplywu.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 8. Data: 2002-12-03 08:32:27
    Temat: Re: Re[2]: Jak przestac byc VAT-owcem? Pilne!
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Nie bardzo rozumiem to "zadne potwierdzenie". Jesli skladasz pismo do
    > US (tutaj: oswiadczenie) na pismie, to w kancelarii przeciez przybija
    > Ci pieczatke z data wplywu.

    Tak, ale to jest tylko "dowod", ze pismo zostalo zlozone,
    a nie, ze zostalo rozpatrzone pozytwnie.

    To tak, jak dowod wyslanie PIT-a poleconym.
    Masz dowod tylko na to, ze wyslales do US koperte,
    a co bylo w srodku, to juz nie wiadomo.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 9. Data: 2002-12-03 21:59:22
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze N...@p...onet.pl:

> [...]
    > "vatostwa" przy pomocy oświadczenia, na ktore mialem nie dostac
    > zadnego potwierdzenia. Poczulem dziwny smrod i wycofalem sie.

    Złóż oświadczenie a potem NIP-5 i w uwagach napisz że nie jest podatnikiem
    podatku od towarów i usług. Jak ci potwierdząto już będziesz miał papierek.
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch
    to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,
    written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition.

  • 10. Data: 2002-12-05 10:32:33
    Temat: Re[4]: Jak przestac byc VAT-owcem? Pilne!
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 3 grudnia 2002 o godzinie (09:32:27) napisano:

    L> Tak, ale to jest tylko "dowod", ze pismo zostalo zlozone,
    L> a nie, ze zostalo rozpatrzone pozytwnie.

    Oczywiscie. Takie oswiadczenie to czynnosc jednostronna. Jesli chcesz
    odpowiedzi z US, to zloz zapytanie w swojej sprawie, opisz sytuacje i
    dolacz znaczek skarbowy za 5 zl. Niezwlocznie :) dostaniesz odpowiedz (to
    w teorii).

    L> To tak, jak dowod wyslanie PIT-a poleconym.
    L> Masz dowod tylko na to, ze wyslales do US koperte,
    L> a co bylo w srodku, to juz nie wiadomo.

    Nie calkiem tak samo. O ile w kopercie nie wiadomo co bylo, to
    pieczatka na pismie jest potwierdzeniem przyjecia DOKLADNIE tego
    pisma, o TEJ tresci. W kancelarii sprawdzaja, czy "pieczatkuja" to, co
    zlozyles.

    L> Pozdrawiam,

    L> latet

    Serdecznie pozdrawiam,