  • 11. Data: 2007-12-12 19:54:23
    Temat: Re: Jak rozliczyć przychód na minusie ?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J$B w <news:fjpcn1$qai$1@news.onet.pl>:

    > Ja tez nie łapię.

    Potrafisz odpowiedzieć na zadane pytania?

    > A zapytałem sie jak i gdzie wpisac fakture ,jesli na niej
    > mam przychód na minusie

    Kto wystawił fakturę i dlaczego?

    > i widze ze stworzyłem problem nie rozwiązalny.

    Tak, podobny do tego, który Kubuś Puchatek stworzył:
    Prosiaczku, Prosiaczku! - woła Kubuś Puchatek - Krzyś dał nam dziesięć
    baryłek miodu do podziału. To na każdego będzie po osiem.
    - Ależ Puchatku - mówi Prosiaczek - dziesięć baryłek na dwóch, to będzie po
    pięć, nie po osiem
    - Ja tam nie wiem, ja swoje zjadłem!

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2007-12-12 20:29:21
    Od: "J$B" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > baryłek miodu do podziału. To na każdego będzie po osiem.
    > - Ależ Puchatku - mówi Prosiaczek - dziesięć baryłek na dwóch, to będzie

    hahahahaha dobre.
    Więc to jest problem w nazewnictwie ( dla mnie to wszystko to samo stąd
    sorry )
    To jest ( czytam z dokumentu ) rachunek korygujacy do zapłaty na -120 pln.
    Więc gdzie go mam wpisc w ksiazke,po stronie przychodow czy kosztów?
    Zawsze rachunki były na plusie stad nie miałem problemu .
    sedecznosci

  • 13. Data: 2007-12-12 21:21:04
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

> [...]
    > Więc gdzie go mam wpisc w ksiazke,po stronie przychodow czy kosztów?
    > Zawsze rachunki były na plusie stad nie miałem problemu .

    Ależ jasność się zrobiła.
    A wystarczyło od początku dodać tylko "korygujący"

    Księgujesz jak każdy inny rachunek, w przychodach, ale ze znakiem minus, a w
    podsumowaniu poprostu odejmujesz od sumy.
    To poprostu korekta w przychodzie .....

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2007-12-12 21:26:16
    Od: "J$B" <j...@p...onet.pl>

    > Księgujesz jak każdy inny rachunek, w przychodach, ale ze znakiem minus, a
    > podsumowaniu poprostu odejmujesz od sumy.
    > To poprostu korekta w przychodzie .....

    Witam i serdeczne dzięki

  • 15. Data: 2007-12-13 21:31:57
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > W pierwszym wątku napisałes, że *otrzymałeś fakturę*. W kolejnym że to nie
    > faktura, a rachunek. A teraz mówisz, że masz z niej przychód. Nie za
    bardzo

    Tak swoja droga nie ma tylko "faktur VAT" na tym swiecie. Sa tez "Faktury"
    oraz "Faktury Marza" oraz inne odmiany

    Fantom

  • 16. Data: 2007-12-14 20:56:10
    Od: <s...@a...pl>

    > bardzo

    > Tak swoja droga nie ma tylko "faktur VAT" na tym swiecie. Sa tez "Faktury"
    > oraz "Faktury Marza" oraz inne odmiany

    Co masz na myśli?

    "Faktura" nie jest żadnym dowodem ksiegowym. (np faktura proforma).
    Podobnie "faktura marża". Dowodem jest "faktura VAT". Oczywiście moze byc w
    odmianach, mi do głowy przychodzą "faktura VAT marża", "faktura VAT RR".

    Jesli się nie zgadasz lub uważasz że to tylko słowa, to wystaw komuś
    "fakturę VAT proforma" ;-)

  • 17. Data: 2007-12-14 21:06:33
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-12-2007 o 21:56:10 <s...@a...pl> napisał(a):

    > Co masz na myśli?
    >
    > "Faktura" nie jest żadnym dowodem ksiegowym. (np faktura proforma).
    > Podobnie "faktura marża". Dowodem jest "faktura VAT".

    Oczywiście - że nie masz racji.

    "Faktura", jak i "faktura marża", są jak najbardziej prawidłowymi dowodami
    księgowymi
    - tak samo jak "dowód zakupu", "paszport polsatu" i inne,
    jeśli tylko zawierają wymagane elementy ( dla rachunków - wg
    rozporządzenia o rachunkach,
    dla innych dowodów - wg rozporządzenia o KPiR, a podejrzewam że i w
    ustawie o rachunkowości
    są odpowiednie zapisy).

    pozdr
    tommyz

  • 18. Data: 2007-12-14 21:07:19
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-12-2007 o 22:06:33 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał(a):

    > Oczywiście - że nie masz racji.

    Tfu, sam się zmyliłem - przecież zwrot "nie jest żadnym" znaczy że jakimś
    jest :)

  • 19. Data: 2007-12-14 22:08:56
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 14.12.2007 <s...@a...pl> <s...@a...pl>
    napisał/a:
    > Jesli się nie zgadasz lub uważasz że to tylko słowa, to wystaw komuś
    > "fakturę VAT proforma" ;-)

    Są tacy odważni, np. home.pl
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 20. Data: 2007-12-15 10:40:17
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    s...@a...pl w <news:fjuqgg$rd4$1@news.onet.pl>:

> [...]

    > odmianach, mi do głowy przychodzą "faktura VAT marża", "faktura VAT RR".

    Hmm,

    3. Podstawą zapisów w księdze są dowody księgowe, którymi są:
    1) faktury VAT, w szczególności faktury VAT marża, faktury VAT RR, faktury
    VAT MP, dokumenty celne, rachunki oraz faktury korygujące i noty korygujące,
    zwane dalej "fakturami", odpowiadające warunkom określonym w odrębnych
    przepisach

    To jest "faktura" dowodem księgowym czy nie jest? ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]